  • 1. Data: 2007-10-10 18:59:07
    Temat: Wykroczenie a niekompetencja policji?
    Od: "barteks " <b...@g...pl>

    Witam!
    Zgłosiłem na policję wykroczenie w trybie art. 162 par.1 KW. Chodziło o
    zanieczyszczenie mojego lasu przez sąsiada. Policja przeprowadzila
    postępowanie wyjaśniające, dowiedziałem się, że najpierw jegomość się
    przyznał i zadeklarował, że uprzątnie te śmieci a po tygodniu stwierdził, że
    sprawa się przedawniła, bo ten śmieci leżą już ponad rok. Policja odpisała
    mi, że "ustalono, iż wykroczenie zaistniało około 2 lat temu i nastąpiło
    przedawnienie. Wobec powyższego sprawę umorzono."

    Dla mnie jest to co najmniej dziwne, bo jak można umorzyć postępowanie tylko
    i wyłącznie na podstawie oświadczenia sprawcy?

    Co o tym sądzicie?

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2007-10-10 19:01:50
    Temat: Re: Wykroczenie a niekompetencja policji?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "barteks " <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    A sprawdziłeś, że w materiale dowodowym nie ma czegoś jeszcze? Zeznania
    świadka? Oględzin?

  • 3. Data: 2007-10-10 19:21:46
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    barteks pisze:
    > Dla mnie jest to co najmniej dziwne, bo jak można umorzyć postępowanie tylko
    > i wyłącznie na podstawie oświadczenia sprawcy?

    Złóż zażalenie.

    Ten kraj widział całe masy umarzanych spraw, gdzie jedynym dowodem
    niewinności były wyjaśnienia podejrzanego przy jednoczesnych zeznaniach
    obciążających świadków. Bynajmniej nie bywały to błahe sprawy dot.
    śmieci i nie bywały prowadzone przez policję. Tak więc nie sądzimy nic
    nowego, czego nie sądzilibyśmy wcześniej.

    Rodzynek logiczny - sąd stwierdził, że świadek był _skonfliktowany_ z
    oskarżonym, a więc jest _obiektywny_ i _wiarygodny_. Podejrzenie jego
    (tego świadka) sprawstwa wykluczył na podstawie jego wiarygodnych zeznań.

    Jedyną moją propozycją jest uznanie immunitetu za jednostkę chorobową
    objawiającą się degradacją procesów myślenia.

    --
    pzdr,
    Rzecznik Prokurwatury Krajowej http://prokurwatura.pl/

  • 4. Data: 2007-10-10 19:40:31
    Od: "barteks " <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > A sprawdziłeś, że w materiale dowodowym nie ma czegoś jeszcze? Zeznania
    > świadka? Oględzin?

    Nie sprawdzałem. Dostałem tylko pismo jw.

    Szczerze mówiąc wątpię, że był jakiś świadek bo okolica temu nie sprzyja ;)
    Te śmieci to konkretnie gruz z remontu jego domu, ja niestety nie mam żadnych
    świadków, on się przyznał - OK, ale nie bardzo wiem jak udowodnić to kiedy
    zdarzenie miało miejsce.

    Sugerujesz żażalenie? Jeśli zapytam na jakiej podstawie stwierdzili, że
    sprawa się przedawniła, to mogą odpisać, że na podst. zeznań podejrzanego. I
    co wtedy?

  • 5. Data: 2007-10-10 19:44:23
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "barteks " <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał

    > Te śmieci to konkretnie gruz z remontu jego domu,

    Jeśli takie pochodzenie śmieci jest pewne to może potrafisz udowodnić
    kiedy on ten remont robił?

  • 6. Data: 2007-10-10 19:58:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "barteks " <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    W cywilizowanym świecie obowiązuje domniemanie niewinności. Toteż, jeśli
    sprawca utrzymuje, że wyrzucił śmieci 2 lata temu, to należy mu dowieść, że
    to było nie mniej, niż rok. Inaczej sprawa zostanie umorzona z uwagi na
    przedawnienie.

    Skoro gruz jest z remontu, to spróbuj ustalić, kiedy ten remont był
    robiony. Może uda się ustalić, kto go robił i przesłuchać tę osobę. Jeśli
    gruz wywalono nie dawno, to można spróbować z biegłym z zakresu biologii.
    pod gruzem będą rośliny.

  • 7. Data: 2007-10-10 20:03:14
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

> [...]
    > tylko
    > i wyłącznie na podstawie oświadczenia sprawcy?

    Z kodeksu cywilnego:

    Art. 442 1. (182) § 1. Roszczenie o naprawienie szkody wyrządzonej czynem
    niedozwolonym ulega przedawnieniu
    z upływem lat trzech od dnia, w którym poszkodowany dowiedział się o
    szkodzie i o osobie obowiązanej do
    jej naprawienia. Jednakże termin ten nie może być dłuższy niż dziesięć lat
    od dnia,
    w którym nastąpiło zdarzenie wywołujące szkodę.

    Jak sąsiad się przyznał do winy i powołał na przedawnienie, to zawsze można
    mu jeszcze sprawę cywilną założyć.

  • 8. Data: 2007-10-10 20:07:46
    Temat: Re: Wykroczenie a niekompetencja policji? [OT]
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > sprawca utrzymuje, że wyrzucił śmieci 2 lata temu, to należy mu dowieść,
    > że to było nie mniej, niż rok. Inaczej sprawa zostanie umorzona z uwagi

    Masz oczywiście rację co do zasady, jednak jak wszystko co związane z
    polskim systemem prawnym zasada ta jest stosowane całkowicie uznaniowo.
    Przykładów, choćby z tej grupy, można by przytoczyć ogrom.

  • 9. Data: 2007-10-10 20:12:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rzecznik Prokurwatury Krajowej" <r...@p...pl>
    napisał w wiadomości news:fejbeq$eqk$1@news.ds.pg.gda.pl...

    > Masz oczywiście rację co do zasady, jednak jak wszystko co związane z
    > polskim systemem prawnym zasada ta jest stosowane całkowicie uznaniowo.
    > Przykładów, choćby z tej grupy, można by przytoczyć ogrom.

    Choćby najznakomitsze zasady nic nie dają, jeśli się ich w życiu nie
    stosuje. Na to już nic nie poradzimy.

  • 10. Data: 2007-10-10 21:22:18
    Od: "barteks " <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Marcin Wasilewski <j...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > w którym nastąpiło zdarzenie wywołujące szkodę.
    >
    > Jak sąsiad się przyznał do winy i powołał na przedawnienie, to zawsze można

    Czy jeśli będę miał dowód z Policji, że on się przyznał do winy to mogę
    spodziewać się, że taka sprawa skończy się na 1 posiedzeniu?