  • From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wykroczenie a niekompetencja policji?
    Date: Wed, 10 Oct 2007 22:03:14 +0200

    Użytkownik "barteks " <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:fej7dr$3gj$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam!
    > Zgłosiłem na policję wykroczenie w trybie art. 162 par.1 KW. Chodziło o
    > zanieczyszczenie mojego lasu przez sąsiada. Policja przeprowadzila
    > postępowanie wyjaśniające, dowiedziałem się, że najpierw jegomość się
    > przyznał i zadeklarował, że uprzątnie te śmieci a po tygodniu stwierdził,
    > że
    > sprawa się przedawniła, bo ten śmieci leżą już ponad rok. Policja odpisała
    > mi, że "ustalono, iż wykroczenie zaistniało około 2 lat temu i nastąpiło
    > przedawnienie. Wobec powyższego sprawę umorzono."

> [...]

    Z kodeksu cywilnego:

    Art. 442 1. (182) § 1. Roszczenie o naprawienie szkody wyrządzonej czynem
    niedozwolonym ulega przedawnieniu
    z upływem lat trzech od dnia, w którym poszkodowany dowiedział się o
    szkodzie i o osobie obowiązanej do
    jej naprawienia. Jednakże termin ten nie może być dłuższy niż dziesięć lat
    od dnia,
    w którym nastąpiło zdarzenie wywołujące szkodę.

    Jak sąsiad się przyznał do winy i powołał na przedawnienie, to zawsze można
    mu jeszcze sprawę cywilną założyć.