  • 1. Data: 2007-10-10 16:44:32
    Temat: przeniesienie środków trwałych...darowizna
    Od: Heliotrope <h...@o...pl>

    Witam!
    Chciałbym uczynić rozłam w swojej firmie i z jednej firmy zrobić dwie
    ( z tym,że ta druga firma otwarta byłąby na nowego własciciela ). W
    związku z tym konieczne jest podzielenie majątku firmy. I teraz rodzą
    sie pytania:

    Czy powyższe działania zostaną jakoś opodatkowane?

    Czy konieczne jest okreslenie wartosci srodków trwałych przez
    rzeczoznawce?

    Sprawa no 2
    Cześć sprzętu mam z kolei w jeszcze innej firmie ( najblizsza rodzina)
    i chciałbym też je formalnie przenieść do nowej firmy. Czy zostanie to
    potraktowane jako darowizna? Czy darowizna jest obecnie opodatkowana?

    Z gory dziex za odp