  • 121. Data: 2005-07-02 08:49:10
    Temat: Re: Wychowanie przez prac
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

    > [ciach ...]
    > Wreszcie jakiś mądry dyrektor.
    > Ale kuratorium będzie mu utrudniać życie ...

    Tylko czy ten dyrektor wygra wojne z systemem rdukacji nastawionym na
    produkcje debili ...... ?
    W sumie to kuratorium i dalej MENIS (zeby nie napisac penis - choc skrot
    bardziej adekwatny)
    powinni zastanowic sie jak zalegalizowac takie odpracowywanie a oni mysla
    jak uwalic dyrektora

    Kiedys slyszalem tez o innym fajnym dyrektorze, ktory wezwal policje i
    zarzadal
    zatrzymania sprawcow na 28h - sprawcow podejrzanych
    o falszowanie (dopisywanie) ocen do dziannika :-)
    Moim zdaniem powienien dostac nagrode i jeden i drugi

    TB

  • 122. Data: 2005-07-02 09:59:59
    Temat: Re: Wychowanie przez pracę
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Roman G." <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Chłopaki pielą i kopią trawniki, ja z innymi dziewczynami myłam
    > parapety i ławki szkolne, opowiada 17-letnia Ania

    A co na to tow. Środa? Przeciez taki podział pracy utrwala seksistowski
    pogląd na społeczne role mężczyzny i kobiety!

  • 123. Data: 2005-07-02 10:45:53
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    .

    > To mi raczej podpada pod szantaż.

    Ta... a mi zabicie karpia na Wigilie podpada pod znecanie sie nad
    zwierzetami.
    Pozdr Maver

  • 124. Data: 2005-07-02 10:54:42
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    A moze bylo tak... uczniowie chodzili na wagary i dyrektor w ramach
    "odrobku" nakazal uczniom odpracowac ten czas w formie zastepczej pracy na
    rzecz szkoly (tzw. czynu spolecznego). Z punktu widzenia pedagogiki uczy to
    kilku istotnych zasad:
    1. odpowiedzialnosci za swoje czyny
    2. ponoszenia konsekwencji za nie
    3. odpowiedzialnosci
    itp.,itd.

    Pominjam teksty pokroju "daj czlowieka a paragraf znajde"
    Pozdrawiam Maver

  • 125. Data: 2005-07-02 13:11:58
    Od: "Roman G." <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał w wiadomości:

    > Nauczyciel kazał, a uczeń pokazał mu przysłowiowego wała. Co może
    > nauczyciel?

    A co możesz jako ojciec, gdy każesz dziecku iść po zakupy, a ono pokaże ci
    przysłowiowego wała?
    Nauczyciel może to samo (prócz kar cielesnych).

    RG

  • 126. Data: 2005-07-02 13:17:08
    Od: "Roman G." <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jotte <t...@W...pl> napisał w wiadomości:

    > jaki zapis prawny pozwala nauczycielowi skutecznie i prawomocnie nakazać
    > uczniowi np. zamiatanie boiska?

    Wynika to z samej istoty pojęć: wychowanie i opieka, a więc z istoty
    podstawowych zadań nauczyciela wobec ucznia (art. 4 u.s.o.) oraz podstawowych
    funkcji szkoły (art. 6 kn).
    Odnośnie konkretnej metody, w szczególności ma tu zastosowanie art. 12 ust. 2
    kn.

    RG

  • 127. Data: 2005-07-02 13:21:48
    Od: "Roman G." <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    witek <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w wiadmości:

    > Jak mi ktoś proponuje, abym cos dla niego wykonał to zakładam, że mi za
    > to zapłaci. To chyba oczywiste.

    Taa, szczególnie oczywiste w relacjach dorosły dziecko, opiekun-podopieczny,
    wychowawca-wychowanek.

    RG

  • 128. Data: 2005-07-02 13:24:57
    Od: "Roman G." <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    telimena <h...@w...pl> napisała w wiadomości:

    > Ale ty nie jestes urzednikiem.

    A czemu zakładasz, że bieżąca opieka nad dzieckiem w rozumieniu prawa
    administracyjnego ma się co do zasady różnić od opieki w rozumieniu prawa
    rodzinnego? Wyczytałaś gdzieś, że tak ma być?

    RG

  • 129. Data: 2005-07-02 13:36:12
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Maverick31 wrote:

    > Ta... a mi zabicie karpia na Wigilie podpada pod znecanie sie nad
    > zwierzetami.

    podpada, jesli będziesz to robil w sposob niehumanitarny.

  • 130. Data: 2005-07-02 13:40:42
    Od: "Roman G." <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    witek <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w wiadomości:

    > Ja bym się nie zdziwił, jakby wszyscy stwierdzili, że pracowali bo
    > dyrektor im powiedział, że im za to zapłaci.

    Czyli nie zdziwiłbyś się, jak by wszyscy poświadczyli nieprawdę?

    > Pytanie ile mieli lat. jak wystarczająco aby podpisać umowę, to mogą
    > dyrektora ugotować na ciepło.

    ..a sami ponieść odpowiedzialność karną za przestępstwo.

    RG