  • 1. Data: 2007-09-18 16:17:04
    Temat: Wspolnota mieszkaniowa a zgoda lokatorow
    Od: "pord4u" <p...@g...com>

    Witam

    Zarzadca bloku wymyslil sobie, ze za pieniadze z funduszu remontowego zrobi
    sie np. domofon. Wspolnota liczy dziewiec rodzin. Rozumiem, ze jezeli dwie
    rodziny sie nie zgodza, to i tak domofony beda. Pomijam to, ale czy jakas
    rodzina moze w ogole nie wiedziec o tym, jak beda wydatkowane w sumie jej
    pieniadze ? Czy zarzadca bloku moze nie poinformowac jakiejs rodziny o
    zebraniu, zamiarach spozytkowania pieniedzy _wspolnych_ ?

    Prosilbym o podanie podstawy prawnej (glosowanie we wspolnotach,
    wykorzystanie pieniedzy z funduszu remontowego etc.)

    Dziekuje.

    --
    P.
    radomiak[MALPA]o2.pl

  • 2. Data: 2007-09-18 16:19:59
    Temat: Re: Wspolnota mieszkaniowa a zgoda lokatorow
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "pord4u" <p...@g...com> napisał

    > Prosilbym o podanie podstawy prawnej (glosowanie we wspolnotach,
    > wykorzystanie pieniedzy z funduszu remontowego etc.)

    Ustawa o własności lokali.

  • 3. Data: 2007-09-18 17:45:33
    Od: "mariusz" <m...@p...onet.eu>

    A kim jest ten zarządca, kogo on reprezentuje, nie macie zarządu wspólnoty?
    Generalnie zarządca jest dla Was, a nie Wy dla niego.
    To Wy jesteście mieszkańcami i Wy decydujecie jak chciecie mieszkać, a nie
    zarządca - chyba że on reprezentuje jakiegoś właściciela zbiorowego.
    Ważne jest tez ile taka instalacja kosztuje i czy ta kwota mieści się w
    pojęciu zwykłego zarządu, czy aby nie jest potrzebna uchwała wspólnoty.

    Mar

  • 4. Data: 2007-09-18 18:08:57
    Od: "ra9om1ak" <r...@o...pl>

    Użytkownik "mariusz" <m...@p...onet.eu> napisał w wiadomości
    >A kim jest ten zarzšdca, kogo on reprezentuje, nie macie zarzšdu wspólnoty?

    Zarzadca plus zastepca, ktory nie wie, gdzie zyje.

    > Generalnie zarzšdca jest dla Was, a nie Wy dla niego.

    Stare babsko mysli inaczej.

    > To Wy jesteœcie mieszkańcami i Wy decydujecie jak chciecie mieszkać, a nie
    > zarzšdca - chyba że on reprezentuje jakiegoœ właœciciela zbiorowego.

    To po prostu jeden z mieszkancow, ktory kreuje sie na Aniola z Alternatyw,
    ot co. Nie chodzi mi o jakiegos mastah-admina, ktory adminuje 20 blokami w
    miescie. Lokalnego bohatera z pietra wyzej, kiedys wybranego na zarzadce
    bloku.

    > Ważne jest tez ile taka instalacja kosztuje i czy ta kwota mieœci się w
    > pojęciu zwykłego zarzšdu, czy aby nie jest potrzebna uchwała wspólnoty.

    Czy w ustawie sa wymienione kwoty, czy czynnosci, ktore sa jako zwykly
    zarzad, lub go przekraczaja ? Z tego co zerknalem po lebkach, czy to nie sa
    okreslone czynnosci, niezaleznie od kwot ? Art. 22 ust. 3 ustawy o wlasnosci
    lokali.

    Dziekuje.

    --
    P.