  • 21. Data: 2005-01-12 17:09:15
    Temat: Re: Wracam do moich biletów autobusowych ...
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> naskrobał/a w
    news:cs3jse$no6$4@inews.gazeta.pl:

    > Ale to musi być właściwy bilet. A ten tańszy obecnie nie jest właściwy.

    A na czym polega jego "niewłaściwość"? Że był właściwy kilka dni temu,
    ale teraz się ceny zmieniły?

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Dolary, akcje i obligacje za 50% ceny. Profesjonalna jakosc.

  • 22. Data: 2005-01-12 18:58:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Goomich" <g...@u...to.wp.pl> napisał w wiadomości

    > A na czym polega jego "niewłaściwość"? Że był właściwy kilka dni temu,
    > ale teraz się ceny zmieniły?

    Na tym, ze jest zbyt tani.

  • 23. Data: 2005-01-12 19:47:22
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    > Na tym, ze jest zbyt tani.

    No i co z tego? MPK swoje pieniądze dostało (tyle ile chciało za
    przejazd), umowa została zawarta. Czas by wywiązało się z zobowiązania.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    To all you virgins, thanks for nothing.

  • 24. Data: 2005-01-13 17:54:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No i co z tego? MPK swoje pieniądze dostało (tyle ile chciało za
    > przejazd), umowa została zawarta. Czas by wywiązało się z zobowiązania.

    Umowa zostaje zawarta w chwili wejścia do autobusu.

  • 25. Data: 2005-01-17 18:51:14
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    > Umowa zostaje zawarta w chwili wejścia do autobusu.

    Albo zakupu biletu.

    ATSD, to to zajęcie miejsca bardziej by pasowało do taksówek na przykład.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Out of my mind. Back in five minutes.

  • 26. Data: 2005-01-17 19:54:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Albo zakupu biletu.

    Umowa przewozu nie może być zawarta w chwili zakupu biletu MZK, bowiem nawet
    nie wiadomo, czego by miała dotyczyć. To znaczy na przykład jakiej trasy.
    Gdyby przyjąć proponowaną przez Ciebie koncepcję, to spokojnie mógł bym
    skarżyć MZK o to, ze się nie wywiązała z umowy przewiezienia mnie spod
    kiosku ruchu do centrum miasta. No bo przecież ja umowę zawarłem, a skoro
    nie zawiera ona trasy, to zgodnie z prawem sam wybieram.

    Stąd też do zawarcia umowy dochodzi chwili zajęcia miejsca w pojeździe.
    Zakup biletu, to po prostu sposób na uiszczenie opłaty. Coś, a'la karta
    prepaidowa. Załóżmy, że posiadasz w banku kartę i wpłacasz na nią środki.
    idziesz do sklepu, a tu się okazuje, że podrożało. Czy również w tym
    momencie będziesz się domagał towaru po starej cenie? Przecież Ty środki na
    niego wyasygnowałeś, gdy obowiązywała stara cena.

    Co do zasady takie normuje regulamin przewozów. Z czasów galopującej
    inflacji, gdy nie nadążano z drukowaniem biletów wyższych nominałów, to
    pamiętam bilety bez nominału na przejazd. Były nawet takie znaczki pocztowe
    oznaczone "A" i "B". Ale o ile czegoś takiego nie ma w regulaminie, to
    niestety masz mieć bilet o odpowiednim nominale.

  • 27. Data: 2005-01-18 07:59:58
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > pocztowe oznaczone "A" i "B". Ale o ile czegoś takiego nie ma w
    > regulaminie, to niestety masz mieć bilet o odpowiednim nominale.

    Niezupelnie.

    MZK ma publiczna oferte przewozwow, jest rozklad jazdy i cennik.
    Jest tez podane jak nalezy oplacic przejazd - kupujac WCZESNIEJ bilet.

    Pytanie jest takie - od ktorego momentu MZK jest zwiazana
    oferta gdy klient mowi - KUPUJE... i w jakim zakresie..

    Drugie dla mniejszej liczby osob ale tez ciekawe
    to oferta dla sprzedawcow w posrednictwie sprzedazy
    swej uslugi, poprzez sprzedaz biletow.

    posredniczacy placi za bilety, a MZK zmienia ceny.
    W pewnych wypadkach bilet staje sie "bezwartosciowy",
    bo nie znajdzie nabywcy.

    Boguslaw