  • 1. Data: 2002-11-06 12:55:29
    Temat: Wolne zawody
    Od: "MiWiKor" <b...@w...pl>

    Czy prawo polskie definiuje pojęcie wolnego zawodu? Interesuje mnie aspekt
    fiskalnoprawny.

    dzięki
    pzdr

  • 2. Data: 2002-11-06 14:53:17
    Temat: Re: Wolne zawody
    Od: "Lukasz Ciszewski" <l...@o...pl>

    "MiWiKor" <b...@w...pl> wrote in message
    > Czy prawo polskie definiuje pojęcie wolnego zawodu?

    tak.. z tym ,ze o ile dobrze pamietam nastepuje to przez wyliczenie
    enumeratywne tych zawodow

  • 3. Data: 2002-11-06 19:45:16
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lukasz Ciszewski" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
    netia.pl...

    > "MiWiKor" <b...@w...pl> wrote in message
    >
    > tak.. z tym ,ze o ile dobrze pamietam nastepuje to przez wyliczenie
    > enumeratywne tych zawodow

    Jedyny znany mi przepis to art. 88 Kodeks spółek handlowych, gdzie
    znajdziemy zamnkiętą liste "wolnych zawodów" dla wykonywania których można
    założyć spółke partnerską. Nie można chyba tego traktować jako definicji
    mającej jakieś znaczenie systemowe, tylko wewnątrzustawowej regulacji 'na
    użytek własny'.

    Może jeszcze gdzieś ktokolwiek widział, ktokolwiek wie?

    Depi.

  • 4. Data: 2002-11-06 20:36:35
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Depilator" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Może jeszcze gdzieś ktokolwiek widział, ktokolwiek wie?

    A w ustawie o DG?

    Karol

  • 5. Data: 2002-11-06 21:26:26
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Użytkownik "MiWiKor" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Czy prawo polskie definiuje pojęcie wolnego zawodu? Interesuje mnie
    aspekt
    > fiskalnoprawny.

    Wolne zawody to np. wyścig żółwi.