    From: Użytkownik_zyga <z...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wlasna posesja - ognisko
    Date: Sun, 3 Aug 2014 14:09:25 +0200

    In news:lrjd6i$pcs$1@node2.news.atman.pl,
    *Andrzej Lawa* <a...@l...com> typed:

    > Generalnie zakazu ognisk rekreacyjnych nie ma.
    >
    > Są natomiast zakazy palenia śmieci oraz ogólne zakazy uciążliwych immisji.
    >
    > Jeśli ognisko byłoby z suchego drewna bez dużej ilości świeżych liści -
    > ciężko się przyczepić, zwłaszcza jak w ramach alibi piekliście kiełbaski
    > albo coś podobnego.
    >
    > Jeśli zaś nie było żadnej rekreacji a tylko palenie śmieci - to w sumie
    > należał się mandat, bo w grzanie się przy ognisku nikt nie uwierzy ;)
    >
    > Gorzej - pisałeś o trawie... To w normalnym ognisku dymi jak, za
    > przeproszeniem, skurwysyn i to może być nieźle uciążliwe. Dodatkowo w
> [...]

    Ognisko takie rozpalam dwa do trzech razy w roku.
    Jak mi się uzbiera więcej trawy, gałęzi z drzew, to rozpalam ognisko.
    W tym konkretnym przykładzie paliłem akurat gałęzie z czereśni, a mam ich
    ponad 10 szt. - duże drzewa (zawsze je podcinam o tej porze) i do tego
    dołożyłem trawę z dwóch koszeń. Zapalając ognisko wiatr wiał w przeciwnym
    kierunku do zabudowań sąsiednich. Podczas palenia zmieniał kierunek i raz
    dym leciał w kierunku przeciwnym do zabudowań a raz w kierunku zabudowań.
    Sąsiadka jest przekonana, ze paliłem śmieci, bo swoim głosem to
    artykułowała. Chciałem ja wyprowadzić z błędu, ale nie dala sobie
    przetłumaczyć i po chwili zjawiła się policja. Policja stwierdziła, ze pale
    gałęzie i trawę a nie śmieci itp nieczystości.
    Wiem, ze nie można robić drugiemu tego, co mi niemile, a w tym przypadku nie
    bylem złośliwy i nie miałem i nie mam takich intencji.
    Reasumując gałęzie musze spalić (w przyszłości iglaste), bo tego nie zabiorą
    mi razem ze śmieciami itd..