  • 1. Data: 2007-06-22 10:33:52
    Temat: Właściciel mieszkania a jego adres zameldowania-faktury na sprzęt...
    Od: "WaldekWytnij@wytnij op.pl" <n...@o...pl>

    Witam
    Jestem właścicielem mieszkania wraz z moim synem (notarialnie oczywiście)ale
    zameldowany jestem w innym mieszkaniu które jet także moją własnością.Synowa
    która mieszka razem z synem wpadła w pewne długi i wiem że ma sprawy
    komornicze.W mieszkaniu tym zameldowana nie jest.Maja także rozdzielniość
    majatkową.Wyposażenie ,oraz inne sprzęty zakupuję osobiście.Na jaki adres
    muszę brać faktury zakupu tego sprzętu ruchomego aby w razie wizyty komornika
    nie został on zajęty (w końcu jak przyjdzie komornik to może ją zastać).Na
    adres zameldowania,czy na adres mieszkania którego jestem właścicielem?.
    Fizycznie oczywiście mieszkam w loklalu w którym jestem zameldowany.

    Pozdrawiam Paweł

  • 2. Data: 2007-06-23 07:54:54
    Od: "e...@p...wp" <l...@o...pl>

> [...]
    > która mieszka razem z synem wpadła w pewne długi i wiem że ma sprawy
    > komornicze.W mieszkaniu tym zameldowana nie jest.Maja także rozdzielniość
    To chyba wystarczy abys nie nosil tego obciazenia
> [...]
    komornika
    > nie został on zajęty (w końcu jak przyjdzie komornik to może ją zastać).
    A do tej pory jak bylo?
    Mysle ze to nie ma znaczenia tylko moga zapytac dlaczego sprzety z faktur i
    adresem innego lokalu znajduja sie wlasnie w tym gdzie przebywa
    dluzniczka.Moze trzeba wtedy umowy uzyczenia?

    JL

  • 3. Data: 2007-06-23 20:07:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "e...@p...wp" <l...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:5ee8.00000077.467cd1ce@newsgate.onet.pl...

    > Myślę ze to nie ma znaczenia tylko mogą zapytać dlaczego sprzęty z
    > faktur i
    > adresem innego lokalu znajdują sie wlasnie w tym gdzie przebywa
    > dluzniczka.Moze trzeba wtedy umowy uzyczenia?

    Użyczenia lokalu? Bo przecież sprzęt jest w lokalu należącym do właściciela
    sprzętu.

  • 4. Data: 2007-06-24 09:17:44
    Od: "To mi w...@w...op" <l...@o...pl>

    > Użyczenia lokalu? Bo przecież sprzęt jest w lokalu należącym do właściciela
    > sprzętu.
    Uzyczenia sprzetu,nie lokalu.Więc na jaki adres powinien brac faktury żeby
    było wszystko OK ?

  • 5. Data: 2007-06-24 12:30:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "To mi w...@w...op" <l...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:5da1.00000037.467e36b7@newsgate.onet.pl...
    > Uzyczenia sprzetu,nie lokalu.Więc na jaki adres powinien brac faktury
    > żeby
    > było wszystko OK ?

    Na swój własny, czyli tam, gdzie jest zameldowany.

    Ale on nie użycza jej sprzętu, tylko mieszkania ze sprzętem. Przecież, jak
    się przeprowadzasz, to nie prostujesz wszystkich posiadanych faktur do tyłu
    przykładowo.

  • 6. Data: 2007-06-24 21:01:50
    Od: "e...@p...wp" <n...@o...pl>

    > Na swój własny, czyli tam, gdzie jest zameldowany.

    Dzięki.Rozumię,że w razie wizyty komornika w miejscu zamieszkania,czy
    przebywania synowej ten nie ma prawa zająć niczego co stanowi moją własnośc
    podpartą fakturą z adresem mojego zameldowania w innym miejscu.Tylko co z
    ew.odpowiedzią na pytanie ,dlaczego ten sprzęt jest w tym a nie w tamtym
    mieszkaniu?

  • 7. Data: 2007-06-24 22:15:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "e...@p...wp" <n...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:5da1.000000d2.467edbbe@newsgate.onet.pl...

> [...]
    > ew.odpowiedzią na pytanie ,dlaczego ten sprzęt jest w tym a nie w tamtym

    Bo sobie go tu przyniosłem. Nie ma zakazu noszenia do innych mieszkań
    własnych rzeczy.

  • 8. Data: 2007-06-25 12:13:48
    Od: "Arapaho" <a...@U...pl>

> [...]
    > ew.odpowiedzią na pytanie ,dlaczego ten sprzęt jest w tym a nie w tamtym

    Niestety nie. Komornik wykonuje nakaz sądowy - czyli decyzję sądu. Nie
    rozpatruje na miejscu - bo nie jest do tego upoważniony, czy dany sprzęt
    należy do tego czy tamtego. Zajmuje wszystko co znajduje się pod adresem
    wskazanym w nakazie. Jeżeli będziesz chciał udowodnić, że dane przedmioty
    należą do Ciebie, będziesz musiał pisać odwołanie do sądu, przedstawiając
    odpowiednie faktury dzięki którym udowodnisz, że towar należy do Ciebie.
    Wtedy sąd podejmie decyzję o wyłączeniu spod zajęcia komorniczego danych
    przedmiotów.

    Wniosek taki, że nie ważne na jaki adres będziesz brał faktury. Grunt, aby
    były wystawione na Ciebie.

    Pozdro,
    Arapaho

  • 9. Data: 2007-06-25 14:55:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Arapaho" <a...@U...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > odpowiednie faktury dzięki którym udowodnisz, że towar należy do Ciebie.
    > Wtedy sąd podejmie decyzję o wyłączeniu spod zajęcia komorniczego danych

    Teoria. W praktyce komornik nie zajmie rzeczy, o której wiadomo, że do
    dłużnika nie należy. Bo mu się nie che dwa razy pisać "kwitów".

  • 10. Data: 2007-06-25 15:33:58
    Od: "Arapaho" <a...@U...pl>

    > Teoria. W praktyce komornik nie zajmie rzeczy, o której wiadomo, że do
    > dłużnika nie należy. Bo mu się nie che dwa razy pisać "kwitów".

    No niestety, ale to Ty teoretyzujesz..... Komornik nie będzie z nikim
    dyskutował i oglądał kwitów, on niema na to czasu i przede wszytskim nie
    jest uprawniony do podejmowania takich decyzji na miejscu. Skąd ma niby
    wiedzieć, że coś do dłużnika nie należy? Od tego jest sąd, aby o takich
    rzeczach decydować. On wykonuje decyzję sądu. Poza tym, tak naprawdę to
    komornika nieobchodzi, czy dany przedmiot należy do dłużnika czy nie. W
    gestii właściciela jest udowodnienie, że coś nie należy do dłużnika, jeśli
    tego nie będzie w stanie zrobić, tym lepiej dla komornika. A na słowo,
    komornik tym bardziej nie wierzy... zresztą to nie jest zgodne z trybem
    postępowania.

    Pozdrawiam,
    Arapaho