  • 21. Data: 2013-09-04 10:03:40
    Temat: Re: Włamanie na konto bankowe internetowe.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-04 09:35, Adam Górski pisze:

    > Ja to widzę tak, że jeżeli kasa w banku jest ubezpieczona i jeżeli
    > policja stwierdzi kradzież to środki powinny być zwrócone z takiego
    > ubezpieczenia ?

    Ale to Tobie forsę ukradli, a nie bankowi, więc to Ty ewentualnie możesz
    się ubezpieczyć, a nie bank.

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2013-09-04 10:05:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-04 09:42, Paweł pisze:

    > Oczywiście , że można. Nic to nie wnosi do tematu.

    Wnosi. Bo czym innym jest "przelanie wszystkiego na dotpay" i rzekoma
    stąd podejrzaność przelewu, w zależności czy tym "wszystkim" jest 100zł
    czy 10000000zł.

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2013-09-04 10:07:59
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 2013-09-04 09:39, jureq pisze:

    > Prawda, ale tylko częściowo. Ubezpieczone są tylko *straty* banku a nie
    > klienta.

    No ale strata pieniędzy klienta to nie strata banku ? Wpłacając
    pieniądze do banku przekazuje pieniądze bankowi i jeżeli zostanie to
    zakwalifikowane jako kradzież to sprowadza się to do sytuacji kiedy bank
    został okradziony.

    Adam

  • 24. Data: 2013-09-04 10:15:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.09.2013 10:07, Adam Górski pisze:

    > No ale strata pieniędzy klienta to nie strata banku ? Wpłacając

    ROTFL

    > pieniądze do banku przekazuje pieniądze bankowi i jeżeli zostanie to
    > zakwalifikowane jako kradzież to sprowadza się to do sytuacji kiedy bank
    > został okradziony.

    Ale brednie...

    To nie bank został okradziony tylko oferma będąca posiadaczem konta
    nieświadomie dała komuś "klucze" do tegoż konta. A przynajmniej
    twierdzi, że nieświadomie.

  • 25. Data: 2013-09-04 10:34:29
    Od: Paweł <pawelpmalpa@o2kropkapl>

    W dniu 2013-09-04 10:15, Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    >
    > To nie bank został okradziony tylko oferma będąca posiadaczem konta
    > nieświadomie dała komuś "klucze" do tegoż konta. A przynajmniej

    Słuchaj może trochę kultury wobec innych byś zastosował. Cyberprzestępcy
    są coraz sprytniejsi trafi Ci się taka sytuacja, że trafisz na nowego
    trojana w sieci to wypowiedz się na forum i zobaczę jak będziesz wtedy
    śpiewał.
    Nieświadomie zaistalowałem na tel. aplikacje e-seciurity która wykradła
    hasła smsowe.... Słyszałeś może o stosowaniu przez cracerów elementów
    socjotechniki? Czytałeś może o sieciach BOTNET? Poczytaj może Ci się
    kiedyś w życiu przyda i uchronisz się przed niezręczną sytuacja...

  • 26. Data: 2013-09-04 10:38:21
    Od: Paweł <pawelpmalpa@o2kropkapl>

    W dniu 2013-09-04 10:05, Liwiusz pisze:

    > Wnosi. Bo czym innym jest "przelanie wszystkiego na dotpay" i rzekoma
    > stąd podejrzaność przelewu, w zależności czy tym "wszystkim" jest 100zł
    > czy 10000000zł.

    Skoro wnosi to poszło 50 przelewów po 1k każdy w odstępie co 2
    minuty(mam wyciąg wydrukowany z telefonii komórkowej).

  • 27. Data: 2013-09-04 10:41:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-04 10:38, Paweł pisze:

    > Skoro wnosi to poszło 50 przelewów po 1k każdy w odstępie co 2
    > minuty(mam wyciąg wydrukowany z telefonii komórkowej).

    Po którymś przelewie to robi się już podejrzane, i rzeczywiście karny
    kutas dla banku, ze na to pozwolił "bez mydła".

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2013-09-04 10:46:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.09.2013 10:34, Paweł pisze:

    > Słuchaj może trochę kultury wobec innych byś zastosował. Cyberprzestępcy

    Jak chcesz, żeby ktoś cię przytulił, to leć do swojej mamusi.

    > są coraz sprytniejsi trafi Ci się taka sytuacja, że trafisz na nowego
    > trojana w sieci to wypowiedz się na forum i zobaczę jak będziesz wtedy
    > śpiewał.

    Nie trafię.

    > Nieświadomie zaistalowałem na tel. aplikacje e-seciurity która wykradła
    > hasła smsowe....

    Biedactwo. A jakiś wnuczek o pożyczkę się do ciebie nie zwracał?

    > Słyszałeś może o stosowaniu przez cracerów elementów
    > socjotechniki? Czytałeś może o sieciach BOTNET? Poczytaj może Ci się
    > kiedyś w życiu przyda i uchronisz się przed niezręczną sytuacja...

    Nie ucz ojca dzieci robić.

  • 29. Data: 2013-09-04 10:49:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.09.2013 09:51, Paweł pisze:

    > No tak tylko , że jest w to zamieszane kilkanaście osób plus jedna firma
    > gdzie poszło dużo pieniędzy więc może kogoś to zmobilizuje do działania.

    No to jedź do Hiszpanii szukać wiatru w polu.

    > Zastanawia mnie to czy bank jako instytucja finansowa "dba" w ten sposób
    > o klientów i blokuje konto bankowe na w chwili obecnej już prawie 2
    > miesiące i nic z tym nie robi. Wysyła pismo co się stało itd. koniec
    > kropka. A Ty użytkowniku martw się sam co dalej. Jaka jest polityka
    > banków w stosunku do klientów potraktowanych w ten sposób jak ja - wie
    > ktoś kto mógłby się wypowiedzieć?

    A co ma bank ci zrobić? Loda?

    Formalnie rzecz biorąc bank nawet nie ma pojęcia, czy to czasem nie ty
    sam nie zrobiłeś tych przelewów a teraz cwaniakujesz.

    > Bo jeżeli włamie się jakimś sposobem cracer do ich serwera i ukradnie
    > pół miliona złotych to oni już sobie "znajdą" kasę...

    A włamie się? Łomem może?

  • 30. Data: 2013-09-04 10:50:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.09.2013 09:40, Paweł pisze:

    > Nie chyba tylko na pewno już to przerabiałem kilka razy szkoda , że
    > dopiero teraz... Bank mi wysyła wiadomości tylko typu : dostep do konta
    > będzie niedostepny od godz. 00:00 do 06:00 z powodu modernizacji czy
    > cuś. Zawsze czytam te wiadomosci ale ze jest nowy wirus to już nie wyślą
    > do ludzi info... Bo wyjdzie ze tak nie do końca jest z tym bezpiecznie.

    Zadaniem banku nie jest łażenie po sieci i szukanie wirusów.

    Jak sam nie potrafisz zadbać o bezpieczeństwo swoich urządzeń -
    zatrudnij fachowca.