  • 11. Data: 2006-04-21 21:39:47
    Temat: Re: Wiosna - dzieciaki na rowerach... :/
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    gemini napisał(a):

    > Zwolnienie to tez nie metoda.. bo nawet jakbym jechal 20km/h a dzieciak mi
    > nagle wyskoczy zza samochodu pod kola to i tak w miejscu sie przeciez nie
    > zatrzymam...

    No ale już z dużym prawdopodobieństwem nie zabijesz, a to też się liczy :)

  • 12. Data: 2006-04-21 21:41:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    gemini wrote:

    > Jakie? Mozna prosic o przyklady?

    Powodowanie zagrożenia na drodze (PoRD) oraz brak nadzorunad dziećmi i
    okolice (KRiO) - poszukaj sobie, mi się nie chce ;)

    [ciach]

    > To zglosic do drogowki? Czy do jakiegos innego 'oddzialu'?

    Najlepszy chyba dzielnicowy...

    > A co zrobic jezeli przyjma zgloszenie i na tym sie skonczy (nikt nie
    > przyjedzie - nie zareaguje)? Da sie jakos wymoc interwencje?

    Notuj numery służbowe i nazwiska przyjmujących zgłoszenie.

  • 13. Data: 2006-04-21 21:43:02
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    gemini napisał(a):

    > Na brak karty rowerowej pewnie cos jest, ale to tylko moj domysl ze nie
    > maja. Jest jakis przepis ktory mowi wprost ze nie mozna jezdzic w kolko po
    > ulicy?

    Jest całe PoRD który m.in. reguluje kwestię włączania się do ruchu,
    pierwszeństwa, uprawnień do kierowania pojazdami, rozporządzenia
    określają wyposażenie pojazdów itp. itd.
    Do takiego ośmiolatka na rowerze można się przyczepić na 100 sposobów.

    > To zglosic do drogowki? Czy do jakiegos innego 'oddzialu'?

    Zadzwoń na numer alarmowy i powiedz, że dzieci bez opieki bawią się
    niebezpiecznie na jezdni i że byłeś zmuszony do awaryjnego hamowania.

    > A co zrobic jezeli przyjma zgloszenie i na tym sie skonczy (nikt nie
    > przyjedzie - nie zareaguje)? Da sie jakos wymoc interwencje?

    AFAIK to wymóc się nie da, jednak raczej przyjeżdżają.
    Gdyby się okazało że pół godziny później ktoś tam rozjechał takie
    dziecko, to trochę łbów by spadło.

  • 14. Data: 2006-04-21 21:57:28
    Od: "Gustaw H." <n...@n...nocom>

    On Fri, 21 Apr 2006 22:48:05 +0200, gemini <gemini@[NIEPODAM].PL> wrote:

> [...]
    > kolka
    > po ulicy.
    > Nie reaguja na upomnienia, ich rodzice maja to w dupie - tacy debile co
    > calkowicie bezstresowo wychowuja..., a dzieciaki pewnie nawet kart
    > rowerowych nie maja...
    >
    > Niby nic takiego, ale do czasu gdy ktorys z nich nie skonczy pod kolami
    > samochodu - wolalbym zeby nie mojego...
    >
    > Co mozna zrobic w takiej sytuacji?! Wezwac policje/straz miejska gdy
    > wypelzna na ulice? Czy nagrac co wyprawiaja i gdzies zaniesc?
    > Wszelkie pomysly i sugestie mile widziane.

    jak masz solidny klakson i cichy silnik to dziala.
    jezzu, jak super to dziala!.. :D

    OPERA for MAC OS X

  • 15. Data: 2006-04-21 22:17:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Gustaw H. wrote:

    [ciach]

    > jak masz solidny klakson i cichy silnik to dziala.
    > jezzu, jak super to dziala!.. :D

    Porażająca błyskotliwość twojej porady ustępuje tylko twojemu wybitnemu
    talentowi do poprawnego cytowania.

  • 16. Data: 2006-04-21 22:47:32
    Od: "Gustaw H." <n...@n...nocom>

    prawda?.. ;)

    OPERA for MAC OS X

  • 17. Data: 2006-04-22 06:42:11
    Od: "GrzegorzG" <grzegorzeg1@_usunto_tlen.pl>

    Użytkownik "gemini" <gemini@[NIEPODAM].PL> napisał w wiadomości
    > Witam,

    zadzwon po policje

  • 18. Data: 2006-04-22 06:54:13
    Od: "krzymek" <k...@t...pl>

    > Co mozna zrobic w takiej sytuacji?! Wezwac policje/straz miejska gdy
    > wypelzna na ulice? Czy nagrac co wyprawiaja i gdzies zaniesc?
    > Wszelkie pomysly i sugestie mile widziane.

    1. Nastrasz ich hamując z piskiem :-)
    2. Zadzwoń na policje/straż miejską i poproś aby upomnieli dzieciaki.

    A mnie bardziej denerwują skutery które wyległy na ulicę.
    --
    ---==[ krzymek ]==---
    CLIO'93 1.4RT E7J + LPG

  • 19. Data: 2006-04-22 10:56:11
    Od: "Bartek" <b...@M...gmail.com>

    > Co mozna zrobic w takiej sytuacji?! Wezwac policje/straz miejska gdy
    > wypelzna na ulice? Czy nagrac co wyprawiaja i gdzies zaniesc?
    > Wszelkie pomysly i sugestie mile widziane.

    Watpie, ze bedziesz w stanie cos wskorac - ale sprobowac mozesz...
    Wiesz jak to potem bedzie jak sie cos stanie (oby nie!)
    Juz widze material w wiadomosciach w TV - nakrecone grzeczne dzieci
    bawiace sie w bezpieczny sposob kontra piraci drogowi - mordercy
    czyhający na biedne dzieci grzecznie se bawiace! :]
    I wypowiedzi jakichs staruszek, ze tu tak ciagle jezdza jak wariaci itp.
    itd. :]

    Moze nakrecic te dzieciaki i zglosic to w jakiejs organizacji
    odpowiedzialnej
    za kontrolowanie dozoru rodzicow nad dziecmi (nie wiem, ale chyba sa
    takowe).
    Pewnie poloza na to lache (oczywiscie w wiadomosciach w TV po jakims
    nieszczesciu
    powiedzieliby, ze nikt nic nie zglaszal i ze maja malo pieniedzy, ale
    staraja sie kontrolowac...)

    Bartek

  • 20. Data: 2006-04-22 11:42:03
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    gemini wrote:

> [...]
    > maja. Jest jakis przepis ktory mowi wprost ze nie mozna jezdzic w kolko po

    Z pord to chociażby art. 3 ust. 1 (utrudnianie ruchu), art. 16 (ruch
    prawostronny), art. 22 (zachowanie przy zmianie kierunku jazdy). Jeśli
    jeździsz samochodem, powinieneś to znać ;)