  • 21. Data: 2007-05-23 07:55:52
    Temat: Re: Windykacja. Umieszczenie danych. Czy maja prawo?
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "szerszen" <s...@t...pl> napisał

    > no wiec dopoki nie ma wyroku, dlugu nie ma, a zatem jakby sie nie krecil
    > dupa zawsze bedzie z tylu i umieszczanie danych na takiej stronie jest
    > bezprawne

    Oczywiscie.

    Neko

  • 22. Data: 2007-05-23 07:56:23
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

  • 23. Data: 2007-05-23 07:57:55
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

> [...]

    > upubicznieniem jej dla calego spoleczenstwa?
    > jak dla mnie w tym wyroku nie mam mowy o upublicznianiu danych

    Zgadza sie. Chcialem tylko przypomniec
    jak NSA czesto sam sobie przeczy.

    Dlatego napisalem wczesniej, ze nalezy
    zglosic to do prokuratury. I to natychmiast.

    Neko

  • 24. Data: 2007-05-23 08:00:50
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w

    > Fakt przedawnienia długu nie oznacza, że nie można go dochodzić,
    > sprzedawać itp.

    Ale tylko na drodze sądowej. A w sadzie mozna podniesc kwestie
    przedawnienia i po sprawie. Nie wolno upubliczniac wszystkich
    danych, tylko dlatego, ze jakas firma KRZAK chce
    wymusic zwrot czesto niestniejacego dlugu.

    Neko

  • 25. Data: 2007-05-23 08:18:25
    Od: l...@p...onet.pl

    > Użytkownik "szerszen" <s...@t...pl> napisał

    > Oczywiscie.

    Oczywiście że nie. Sprzedać można każdą wierzytelność, również tę, która nie
    jest jeszcze stwierdzona wyrokiem. A umieszczenie danych dłużnika w ogłoszeniu o
    sprzedaży wierzytelności jest zgodne z prawem.

    Oczywiście jeśli dług nie istnieje - to danych podać nie można.

    Jednakże firma twierdzi, że dług jest, i dopiero po udowodnieniu w sądzie, że
    faktycznie nie istnieje, można ją ukarać.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 26. Data: 2007-05-23 08:21:32
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > danych, tylko dlatego, ze jakas firma KRZAK chce
    > wymusic zwrot czesto niestniejacego dlugu.

    Przedawniony dług można dochodzić również nie na drodze sądowej - tak samo jak
    nieprzedawniony - można prosić, można sprzedać itp.

    Poza tym mieszasz pojęcia: skoro firma chce nieistniejący dług, to nie ma
    znaczenia, czy jest on przedawniony, czy nie - łamie prawo.

    Jeśli dług jednak istnieje - to można próbować go dochodzić, sprzedawać, czy
    nawet pozywać - bez względu na to czy jest przedawniony, czy nie. Istnieją tylko
    2 różnice w przypadku przedawnionego długu: dłużnik w sądzie wygra po wniesieniu
    zarzutu przedawnienia oraz nie można takiego długu potrącić.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 27. Data: 2007-05-23 08:24:45
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Monika" <m...@...interia.pl> napisał

    > Pisz do: Rzecznika Praw Obywatelskich
    > (mozesz nawet teraz do niego zadzwonic - pani
    > prawnik jest pod telefonem), Generalnego
    > Inspektora Ochrony Danych Osobowych, i przede
    > wszystkim do prokuratury. Zrob odpowiednie skany.

    Radziłbym najpierw złożyć pozew w sądzie o stwierdzenie nieistnienia
    zobowiązania. Tylko bowiem sąd cywilny może stwierdzić, czy dług faktycznie nie
    istnieje. RPO, GIODO, czy prokuratura nie mają takich kompetencji. I niby z
    jakiej racji miałyby uwierzyć akurat dłużnikowi, a nie wierzycielowi?

    L.

  • 28. Data: 2007-05-23 08:27:22
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > żytkownik "szerszen" <s...@t...pl> napisał

    > Po dwoch latach nastepuje przedawnienie.

    A dlaczego akurat po 2? Dlaczego przypuszczasz, że chodzi o roszczenie
    okresowe? W przypadku wierzytelności związanych z prowadzoną działalnością
    gospodarczą, to może być 3 lata. A niekiedy i 10 lat. Jasnowidz?

    L.

  • 29. Data: 2007-05-23 08:29:13
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jednakże firma twierdzi, że dług jest, i dopiero po udowodnieniu w
    > sądzie, że
    > faktycznie nie istnieje, można ją ukarać.

    a gdzie domniemanie niewinnosci?

  • 30. Data: 2007-05-23 08:30:28
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > I niby z
    > jakiej racji miałyby uwierzyć akurat dłużnikowi, a nie wierzycielowi?

    bo jest cos takiego jak domniemanie niewinnosci?
    bo trzeba wine udowodnic a nie niewinnosc?