  • 31. Data: 2007-05-23 08:40:29
    Temat: Re: Windykacja. Umieszczenie danych. Czy maja prawo?
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > a gdzie domniemanie niewinnosci?

    Właśnie o tym mówię. Niezgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych to
    przestępstwo, a Ty chcesz kogoś za to karać bez przeprowadzenia postępowania
    sądowego?

    Jeżeli zaś chodzi Ci o to, że domniemanie niewinności oznacza, że domniemuje
    się, że żadne długi nie istnieją dopóki się ich nie udowodni przed sądem - to
    nie, zasada ta nie obowiązuje w prawie cywilnym, a w prawie karnym.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 32. Data: 2007-05-23 08:41:05
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    You have one message from: "szerszen" <s...@t...pl>

    > a gdzie domniemanie niewinnosci?

    Jakiej niewinności?

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153

  • 33. Data: 2007-05-23 08:42:31
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    You have one message from: "szerszen" <s...@t...pl>

    > bo jest cos takiego jak domniemanie niewinnosci?
    > bo trzeba wine udowodnic a nie niewinnosc?

    Ten wątek jest o procesie cywilnym, a nie karnym.

  • 34. Data: 2007-05-23 08:44:01
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    You have one message from: "szerszen" <s...@t...pl>

    > bo jest cos takiego jak domniemanie niewinnosci?
    > bo trzeba wine udowodnic a nie niewinnosc?

    Ten wątek jest o prawie cywilnym, a nie karnym.

  • 35. Data: 2007-05-23 08:46:07
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > bo jest cos takiego jak domniemanie niewinnosci?
    > bo trzeba wine udowodnic a nie niewinnosc?

    Mylisz pojęcia. Domniemanie niewinności jest opisane w kodeksie postępowania
    karnego jako "Oskarżonego uważa się za niewinnego, dopóki wina jego nie zostanie
    udowodniona i stwierdzona prawomocnym wyrokiem".

    Oznacza to, że dopóki firmie nie zostanie udowodnione niezgodne z prawem
    przetwarzanie Twoich danych osobowych, jest ona uważana za niewinną.

    W prawie cywilnym nie ma czegoś takiego jak domniemanie niewinności.
    Analogicznym może być obowiązek udowodnienia (ciężar dowodu) przez stronę, która
    nalezności dochodzi. Czyli: jak firma Cię pozwie do sądu, to będzie musiała
    udowodnić, że dług istnieje.

    L.

  • 36. Data: 2007-05-23 09:16:42
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

> [...]
    > sądem - to
    > nie, zasada ta nie obowiązuje w prawie cywilnym, a w prawie karnym.

    rozumiem w takim raze ze moge opublikowac dowolne dane na takiej stronie
    jako dluznika i moga mi skoczyc, bo biorac pod uwage ze obecnie na
    fakturze nie trzeba nawet podpisu, to jest to prawie nie do obalenia

  • 37. Data: 2007-05-23 09:18:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen wrote:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > bo jest cos takiego jak domniemanie niewinnosci?
    > bo trzeba wine udowodnic a nie niewinnosc?

    A dług to jest jakieś przestępstwo?

    Bo zasada domniemania niewinności to zasadniczo obowiązuje w prawie
    karnym...

  • 38. Data: 2007-05-23 09:28:26
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > jako dluznika i moga mi skoczyc, bo biorac pod uwage ze obecnie na
    > fakturze nie trzeba nawet podpisu, to jest to prawie nie do obalenia

    Brak podpisu na fakturze to jedynie problem wierzyciela, który potem może mieć
    kłopoty z udowodnieniem swoich racji. Co do reszty - już pisałem jaki jest
    schemat postępowania w tego typu sprawie.

    L.

  • 39. Data: 2007-05-23 09:35:56
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:agddi4-vld.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > A dług to jest jakieś przestępstwo?

    dlug jako taki nie, ale jakby sie na takiej stronie znalazly twoje dane to
    i punkt widzenia by ci sie zmienil

    > Bo zasada domniemania niewinności to zasadniczo obowiązuje w prawie
    > karnym...

    to juz slyszalem kilka razy, jednak nadal uwazam, ze publikujac na takiej
    stronie czyjes dane, naraza sie danaosobe/firme na straty, tak wiec aby to
    zrobic nalezalo by miec niepodwazalne dowody albo wyrok sadowy, a nie
    widzimisie

  • 40. Data: 2007-05-23 09:46:50
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]

    > stronie czyjes dane, naraza sie danaosobe/firme na straty, tak wiec aby to
    > zrobic nalezalo by miec niepodwazalne dowody albo wyrok sadowy, a nie

    Wyrok sądowy nie gwarantuje tego, że dług istnieje.

    L.