  • 1. Data: 2007-05-22 15:02:46
    Temat: Prywatne dane z komputera
    Od: "Max" <s...@i...eu>

    Osoba 1 pozycza komputer drugiej osobie.Ta po jakim czasie oddaje komputer
    wczesniej kasujac wszystko ( w tym prywatne np.dokumenty czy zdjecia) czyli
    do kosza i oproznia kosz.Nie czysci dysku za pomoca specjalnych programow
    myslac ze dane sa bezpowrotnie skasowane.Osoba ktora pozyczyla komputer moze
    jednak te dane odzyskac (przynajmniej w duzej czesci) za pomoca specjalnego
    programu.Czy to bylo by przestepstwo?

  • 2. Data: 2007-05-22 15:10:36
    Temat: Re: Prywatne dane z komputera
    Od: Robert Osowiecki <r...@r...art.pl>

    Max napisał(a):
> [...]
    > jednak te dane odzyskac (przynajmniej w duzej czesci) za pomoca specjalnego

    Byłoby. Tak samo, jak podsłuchanie za pomocą "specjalnego programu". Nie
    wiem tylko, czy samo odzyskanie, czy też dopiero wydostanie ich na
    światło dzienne: bo przecież np. ów ktoś mógłby użyć odkasowywacza do
    odzyskania własnego, przypadkowo skasowanego pliku i przypadkiem
    odzyskać też pliki nie swoje. Sąd może miałby trochę roboty przy
    ustalaniu wszystkich okoliczności, ale w razie jakby takie dane się
    wydostały, to właściciel komputera musiałby się IMHO gęsto tłumaczyć
    żeby przekonać, że nie działał celowo.

    R.

  • 3. Data: 2007-05-22 17:01:00
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Max" <s...@i...eu> writes:

    > Osoba 1 pozycza komputer drugiej osobie.

    To niech uważa na licencje na oprogramowanie. Niektóre nie zezwalają
    na transfer.

  • 4. Data: 2007-05-22 18:14:11
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 22 maja 2007 19:01
    (autor Piotr Dembiński
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <8...@h...domek>):

    A mogą? Bo wiesz, pisać se mogą....

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    Jeśli chcesz się dowiedzieć jak nieskutecznie spamować,
    napisz tu: s...@s...net.pl lub t...@...pl

  • 5. Data: 2007-05-22 18:50:31
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Wrak Tristana wrote:
    > W odpowiedzi na pismo z wtorek, 22 maja 2007 19:01
    > (autor Piotr Dembiński
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <8...@h...domek>):

    > A mogą? Bo wiesz, pisać se mogą....

    A dlaczego nie? Swoboda umów przecież jest.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 6. Data: 2007-05-23 06:29:17
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 22 May 2007 20:50:31 +0200, Piotr Kubiak napisał(a):

    > A dlaczego nie? Swoboda umów przecież jest.

    Zwłaszcza w sytuacji kiedy Umowa Licencyjna znajduje się wewnątrz pudełka z
    nośnikiem - i nie zapoznasz się z nią bez jej otwarcia. Otwarcie z kolei
    może nastąpić, co logiczne, po uiszczeniu zapłaty za program.
    Więc musisz zapłacić, potem przeczytać. Jeżeli się nie zgadasz na warunki
    UL - czy bez problemowo sprzedawca musi przyjąć "zwrot" takiego programu?
    Jak motywować zwrot - jako nie zgodność z umową? Raczej nie ...
    Więc jako powód co podać by sprzedawca MUSIAŁ zwrócić kasę za taki program?

    --
    Herald

    "Nigdy nie mów nigdy"

  • 7. Data: 2007-05-23 06:43:13
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Max" <s...@i...eu> napisał w wiadomości

    > Czy to bylo by przestepstwo?

    jak dla mnie to samo odzyskanie nie, w koncu to jego komputer, dopiero ich
    upublicznienie

  • 8. Data: 2007-05-23 08:03:54
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Max napisał(a):
> [...]
    > jednak te dane odzyskac (przynajmniej w duzej czesci) za pomoca specjalnego

    tak, (conajmniej usilowanie nieudolne).
    art 268a ust 1 kk

    --
    "W dniu radosnym zmartwychwstania niechaj układ Cię osłania. Niech Cię
    czeka samo dobro, niech los strzeże Cię przed Ziobrą, niech Cię CBA nie

  • 9. Data: 2007-05-23 11:19:57
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Herald wrote:

> [...]
    > Jak motywować zwrot - jako nie zgodność z umową? Raczej nie ...
    > Więc jako powód co podać by sprzedawca MUSIAŁ zwrócić kasę za taki program?

    Trzeba być idiotą żeby zawrzeć umowę bez zapoznania się z jej treścią.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 10. Data: 2007-05-23 11:46:36
    Od: "dddd" <d...@i...eu>

    > Trzeba być idiotą żeby zawrzeć umowę bez zapoznania się z jej treścią.

    to 99 % ludzi to idioci bo tak robia czy zakladajc konta e-mail ,czy
    cokolwiek kupujac