  • 1. Data: 2007-05-22 15:09:23
    Temat: Windykacja. Umieszczenie danych. Czy maja prawo?
    Od: "Monika" <m...@...interia.pl>

    Witam,

    Prosze o informacje. Czy firma windykacyjna
    ma prawo umiescic dane (tj. Imie, Nazwisko,
    ulice i miasto zamieszkania) na stronie
    www.handeldlugami.pl bez wyroku sadowego,
    bez zadnego nakazu itd.?

    Domniemany dlug dotyczy faktury, ktora pare lat temu
    niby nie zostala zaplacona. Czy to jest zgodne
    z prawem? Jakie przepisy to reguluja?

    pozdrawiam serdecznie.

    Monika

  • 2. Data: 2007-05-22 21:56:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Monika" <m...@...interia.pl> napisał w wiadomości

    moim zdaniem to bardzo nieostrożne z ich strony. Ciekawe jaka będą mieli
    minę, jak ich ktoś pozwie o naruszenie dóbr osobistych. Skoro jak
    twierdzisz nie ma długu, to nie jest problemem wywieść, że umieszczając
    Twoje dane podważają Twój autorytet niezbędny w prowadzeniu interesów itd.
    Innym aspektem sprawy jest fakt, ze ciekawe co oni sprzedadzą, jak się
    zgłosi zainteresowany. jak sprzedadzą nieistniejący dług, to jest to prosta
    droga do tego, by kupiec ich następnie ścigał za oszustwo. Co więcej,
    dochodzę do wniosku, że spokojnie możesz (o ile to są ą Twoje dane) złożyć
    zawiadomienie o usiłowaniu oszustwa z ich strony. Owo usiłowanie polega na
    tym, ze usiłują doprowadzić do niekorzystnego rozporządzenia mieniem osobę
    poprzez sprzedaż nieistniejącego zobowiązania.

  • 3. Data: 2007-05-23 04:07:44
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > usiłowanie polega na tym, ze usiłują doprowadzić do niekorzystnego
    > rozporządzenia mieniem osobę poprzez sprzedaż nieistniejącego zobowiązania.

    tyle że jak na razie to jedna ze stron twierdzi że długu nie ma...
    jeszcze musiałaby to wykazać

    KG

  • 4. Data: 2007-05-23 06:28:01
    Od: stern <s...@0...pl>

    kam napisał(a):

    > tyle że jak na razie to jedna ze stron twierdzi że długu nie ma...
    > jeszcze musiałaby to wykazać
    >
    > KG

    a jak się wykazuje, że długu nie ma ?
    (pomijająć zaspokojone należności? ;) )

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 5. Data: 2007-05-23 06:34:10
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 23 May 2007 06:07:44 +0200, kam napisał(a):

    > tyle że jak na razie to jedna ze stron twierdzi że długu nie ma...
    > jeszcze musiałaby to wykazać

    Musi udowodnić że nie jest dłużnikiem??
    No to ku..a trzeba tam wpisać cała ludność polski - tak defaultowo -
    dopiero jak obywatel Kamilek udowodni że nie jest nikomu nic winien - to
    się go skreśli z listy.

    Ale posrany kraj - trzeba udowadniać że się nie ma długu - bo ten co
    wpisuje na listę nie ma wyroku, tylko jakiś świstek papieru, który notabene
    często może być bez podpisu.

    --
    Herald

    "Nigdy nie mów nigdy"

  • 6. Data: 2007-05-23 06:34:49
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości

    > tyle że jak na razie to jedna ze stron twierdzi że długu nie ma...
    > jeszcze musiałaby to wykazać

    a nie przypadkiem na odwrot?
    wiem wiem, jest faktura i platnik powinien miec potwierdzenie

    ale czy to aby sie juz nie przedawnilo?

  • 7. Data: 2007-05-23 06:36:40
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Monika" <m...@...interia.pl> napisał w wiadomości

    > Domniemany dlug dotyczy faktury, ktora pare lat temu
    > niby nie zostala zaplacona. Czy to jest zgodne
    > z prawem? Jakie przepisy to reguluja?

    jest niezgodne z prawem, pomijajac kwestie platnosci, chodzi o ochrone
    danych osobowych i chocby z tego powodu mozna ich signac

  • 8. Data: 2007-05-23 06:47:22
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    szerszen napisał(a):
    > Użytkownik "Monika" <m...@...interia.pl> napisał w wiadomości

    > jest niezgodne z prawem, pomijajac kwestie platnosci, chodzi o ochrone
    > danych osobowych i chocby z tego powodu mozna ich signac

    Generalnie można podawać dane osobe dłużników w przypadku oferty
    sprzedaży wierzytelności i na tę własnie sytuację powołują się twórcy
    tej strony.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 9. Data: 2007-05-23 06:51:23
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    stern napisał(a):
    > a jak się wykazuje, że długu nie ma ?
    > (pomijająć zaspokojone należności? ;) )

    a z jaką sytuacją mamy do czynienia w tej sprawie? :)

    KG

  • 10. Data: 2007-05-23 07:04:56
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał

    > Ale posrany kraj - trzeba udowadniać że się nie ma długu - bo ten co
    > wpisuje na listę nie ma wyroku, tylko jakiś świstek papieru, który
    > notabene
    > często może być bez podpisu.

    Tak to wyglada zwykle. Wpisuje sie na takie listy bez zadnych
    wyrokow. A przeciez od sciagania dlugow w tym kraju
    jest TYLKO KOMORNIK SADOWY! Zadna inna
    firma nie ma prawa tak naprawde zadac jakichkolwiek pieniedzy.
    Jezeli wierzyciel ma jakies pretensje to do SĄDU i do komornika
    z tytulem wykonawczym!!!

    Tego typu firmy dzialaja na pograniczu prawa, a zwykle te prawo
    przekraczaja. A gdzie sie przkracza prawo, tam zaczyna sie zwykla
    mafia.

    Neko