  • 51. Data: 2019-01-08 01:27:41
    Temat: Re: Wieszak na telwizor
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-01-07, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Kotwy chemiczne i można spać spokojnie.

    Na pełnym wysiegu w dziurawce? Jaka tam jest grubość ścianki tej cegły?
    Co to sa te kotwy chemiczne, bo moze rozumiem to jakoś inaczej?

    --
    Marcin

  • 52. Data: 2019-01-08 02:43:38
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale czy to majster nie powinien sie bardziej przejac ?
    > W koncu fachowiec.

    Fachowiec, ale czemu mialby nie wierzyc instrukcji i producentowi
    wieszaka? Dali takie kolki, to widac wiedza, co robia :)

  • 53. Data: 2019-01-08 02:44:59
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    P.B. <p...@w...pl> wrote:

    > Ale o co masz pretensje do producenta? Dał w zestawie kołki do betonu,
    > majster użył ich do zamocowania uchwytu do ceglanej ściany. Ja nie widzę tu
    > żadnej winy producenta.

    Pytanie czy bylo to napisane w instrukcji.

  • 54. Data: 2019-01-08 08:52:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 07 Jan 2019 19:59:57 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    &view=item&id=73:uchwyt-maclean-mc-564-b&cid=1:uchwy
    ty-do-lcd&Itemid=110

    > Byc moze.
    > Ale uchwyt sie nie pogiał

    Bo byl zlozony :-)

    >wiec darujmy sobie juz te dywagacje...

    A prawnie moga sie okazac bardzo istotne, jesli producent sprzedaje
    cos, co nie dziala. I nie trzeba bedzie zwalac na majstra :-)

    > No i?

    No i wyciagnelo sruby bez problemu.

    > O drugiej w nocy? zreszta, nie sasiad tylko 70 letnia sasiadka - raczej
    > nie...

    Miesiac jednak wisialo ... cos sie stalo, czy plastik poplynal pod
    obciazeniem.

    J.

  • 55. Data: 2019-01-08 11:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    2&view=item&id=73:u
    id=110

    > Bo byl zlozony :-)

    Nie widze problemu zeby po ponownym zamontowaniu zrobic test obciązenia
    75kg ake sensu zbyt wielkiego tez nie widze...

    > A prawnie moga sie okazac bardzo istotne, jesli producent sprzedaje
    > cos, co nie dziala. I nie trzeba bedzie zwalac na majstra :-)

    Ja nie zwalam na majstra tylko uwazam ze wina jest conajmniej podzielona.

    > No i wyciagnelo sruby bez problemu.

    > Miesiac jednak wisialo ... cos sie stalo, czy plastik poplynal pod
    > obciazeniem.

    Mysle ze tak mogło być, zwłaszcza ze nawet sruby sie wygieły. Wiec moze
    po ptrochu, po trochu az przyszedł punkt krytyczny.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 56. Data: 2019-01-08 13:53:35
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Zawsze też można dać w dziurę trochę kleju
    > epoksydowego dla pewności.
    No i doszliśmy do kotwy chemicznej. Bo tym ona jest, klej dwuskładnikowy
    z kruszywem w kartuszu, który utwardza się w kilka minut.

    Robert

  • 57. Data: 2019-01-08 13:58:55
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-01-08 o 08:52, J.F. pisze:
    > Miesiac jednak wisialo ... cos sie stalo, czy plastik poplynal pod
    > obciazeniem.
    Miesiąc...czyli po powieszeniu Budzik trochę się pobawił tym ramieniem.
    :-) Domownicy pewnie podobnie tudzież goście. I się rozruszały kotwy.

    Robert

  • 58. Data: 2019-01-08 14:59:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    [...]
> [...]
    >obciązenia
    >75kg ake sensu zbyt wielkiego tez nie widze...

    >Ja nie zwalam na majstra tylko uwazam ze wina jest conajmniej

    A tak, to producent zaplaci odszkodowanie, a majster bedzie sie
    poczuwal i wszyscy beda zadowoleni :-)

    >Mysle ze tak mogło być, zwłaszcza ze nawet sruby sie wygieły. Wiec
    >moze
    >po ptrochu, po trochu az przyszedł punkt krytyczny.

    Gdzie byly te sruby - dwie (3) u gory, dwie u dolu?

    Tam jest taka dzwignia, ze gorne to wyciagnelo, ale dolne powinny sie
    przy upadku wygiac ...

    J.

  • 59. Data: 2019-01-08 15:03:06
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, January 7, 2019 at 8:59:59 PM UTC+1, Budzik wrote:

    > Czyli twoim zdaniem 5cm kołki w betonie by to utrzymały? :)

    Teoretycznie powinny

    np. wg https://www.zamocowania.pl/kolki-rozporowe-fischer/k
    olki-rozporowe-duopower-dwukomponentowe/kolki-rozpor
    owe-duopower-10-x-80-z-wkretem-fischer.html

    1szt 6x50 w betonie wytrzymuje sile (pod dowolnym katem) 1.65kN, czyli ~168 kG
    w plycie kart.gips 12.5mm 0.15kN czyli ~15.3 kG czyli nawet w takiej plycie powinno
    wytrzymac

    Stawiam, ze zle zamontowane, np. za duza srednica otworu, trafil w pustke w scianie
    itp...

    Producent/sprzedawca wykreci sie tego typu tabela nosnosci kolkow...

    WS

  • 60. Data: 2019-01-08 16:14:09
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, January 8, 2019 at 3:03:08 PM UTC+1, WS wrote:

> [...]
    > w plycie kart.gips 12.5mm 0.15kN czyli ~15.3 kG czyli nawet w takiej plycie powinno

    Update ;) nie doczytalem o tym metrowym raminiu... wtedy w kart.gipsie bym nie
    montowal :), ale w betonie wychodzi, ze 2 takie kolki na gorze powinny byc
    wystarczajace