  • 41. Data: 2019-01-07 20:14:40
    Temat: Re: Wieszak na telwizor
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-01-07 o 18:51, J.F. pisze:

    > Ale tak prawde mowiac ... sciana z cegly dziurawki wytrzyma te sruby
    > przelotowe,
    > jak sie ten wieszak rozlozy i 75kg powiesi na pelnym wysiegu ?

    Kotwy chemiczne i można spać spokojnie.

    Robert

  • 42. Data: 2019-01-07 20:17:38
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-01-06 o 23:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Marek Panek m...@g...com ...

    > Sprawdze, z tym ze to nie ten przypadek bo ten uchwyt wisiał moze
    > miesiac...
    > Zaraz sobie wyguglam kotwy metalowe...

    I spadnie Ci drugi TV. :-) Kotwy metalowe tylko do betonu.

    Robert

  • 43. Data: 2019-01-07 20:25:58
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Zalezy co to za ściana. Jak pustak czy coś wybitnie miękkiego to
    > oczywiście zgoda, ale są kotwy, które warstwę zewnętrzną mają zrobioną z
    > bardziej miękkiego metalu/spieku a powierzchnia ma dość dużą szorstkość.
    > Konstrukcja z grubsza jak dla typowej kotwy do betonu, ale ma zwiększoną
    > przyczepność (szorstkość) i większą tolerancję na "dokręcenie".
    > Wieszałem na takich kotwach 2 telewizory, nie tak ciężkie jak u
    > watkotwórcy ale w bardzo kiepskiej (miękkiej), ścianie.

    Zobacz jak wygląda wspomniany Fischer.
    https://sklepfischer.pl/kolki-ramowe-uniwersalne-fur
    -t-fischer/fur-10x160-t-kolek-ramowy-torx-fischer-88
    759.html

    Każdy występ w kołku niezależnie się wysuwa. W metalowym jak się oprze
    powierzchnia kotwy o najbliższy występ w ścianie to w innym miejscu już
    się nie oprze. A jak się oprze to rozkruszy wcześniejszy.
    W plastikowym każdy w miarę równa dociska się ścian otworu.

    Robert

  • 44. Data: 2019-01-07 20:29:14
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Takie, które w tylnej części, pod dokręceniu, formują zgrubienie. Np.
    > https://i.pinimg.com/originals/8b/74/ca/8b74cacdb552
    764e126c839cad49bfac.jpg

    > Na samym końscu jest stożek, który rozpycha okładzinę.
    To się nie nadaje do cegły, nawet pełnej. To są do betonu.

    Robert

  • 46. Data: 2019-01-07 20:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    view=item&id=73:uch
    10 Model MC-564

    > Nie sprawia ten uchwyt wrazenia takiego, zeby mogl 75kg utrzymac na
    > pelnym wysiegu.
    > Raz ze sruby wyrwie, dwa ze mu sie ta blaszka przy scianie pognie, a
    > trzy - ze sie te laczniki pogna.

    Byc moze.
    Ale uchwyt sie nie pogiał wiec darujmy sobie juz te dywagacje...

    > A jaki jest rozstaw pionowy srub w scianie ? Na oko bym rzekl, ze
    > 10cm,
    > jak telewizor odsuniety o 15 plus jeszcze grubosc samego TV i
    > dzwignia nam sie robi 2x.
    > Jak jeszcze majster jakos slabo osadzil ...

    No i?

    > Jest jeszcze wersja, ze sasiad uruchomi wiertarke udarowa i
    > telewizor zaczal sie odsuwac ...

    O drugiej w nocy? zreszta, nie sasiad tylko 70 letnia sasiadka - raczej
    nie...

    > To moze jednak reklamacje u sprzedawcy o zwrot kosztow ?
    > I poczekac co odpowiedza ... a potem proba obciazeniowa i sie oducza
    >:-)

    Napisałem. Nie lubie odpuszczac takich spraw.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

  • 45. Data: 2019-01-07 20:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik P.B. p...@w...pl ...

    > Ale o co masz pretensje do producenta? Dał w zestawie kołki do
    > betonu, majster użył ich do zamocowania uchwytu do ceglanej ściany.
    > Ja nie widzę tu żadnej winy producenta.

    Czyli twoim zdaniem 5cm kołki w betonie by to utrzymały? :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę

  • 47. Data: 2019-01-07 22:22:48
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-01-07 o 14:07, J.F. pisze:

    > A jakby sie zlozyla ?

    To by spadł z mniejszej wysokości i miał dodatkową amortyzację.

    > Problem ten sam :-)

    Nie.
    Jedyne przypadki składających się samoczynnie szafek pod telewizor
    jakie znamy były wywołane wagą właściciela który był łaskaw na nie
    stanąć, usiąść czy się przewrócić.

    Pozdrawiam

  • 48. Data: 2019-01-07 23:54:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-01-07, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    764e126c839cad49bfac.jpg

    > To się nie nadaje do cegły, nawet pełnej. To są do betonu.

    MZ. to zalezy co to za cegla, jaka średnica kotwy i jak miękka jest
    osłonka. Problem z kotwą w cegle jest taki, że cegła ma strukturę dość
    porowatą i jest miekka, ale jeśli średnica jest wystarczająco duża to na
    ogół trzyma dobrze. Oczywiście nie tak jak w betonie, ale jeśli nie
    przegniesz z dokręceniem (stożek zakotwiczy, a nic nie pęknie) to jest
    ok. Miękka osłonka pomaga w ogranicznniu pęknięć (większa tolerancja
    przy dokręcaniu). Dwa TV tak powiesiłem i stawałem przed powieszeniem na
    wieszaku (~100kg). Średnice kółków miałem chyba 1.2-1.5cm, 4x, po jakies
    10-12cm długości.

    Tych kołków Fishera nie znałem, porozglądam się z nimi na przyszłość,
    dzięki.

    --
    Marcin

  • 49. Data: 2019-01-08 00:00:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-01-07, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
> [...]
    > się nie oprze. A jak się oprze to rozkruszy wcześniejszy.
    > W plastikowym każdy w miarę równa dociska się ścian otworu.

    Kotwa działa jak nazwa wskazuje na zasadzie kotwicy, a dalej dokręcając
    spinasz odcinek, więc rozpychanie pomiedzu nie jest potrzebna. Istotne,
    żeby nie spiąć z siłą, która zmiażdży wszystko co pomiędzy. Jak
    napisałęm w innym poście, przy jednolitej cegle da się to zrobić, choć
    uważać z dokręceniem trzeba. Zawsze też można dać w dziurę trochę kleju
    epoksydowego dla pewności.

    --
    Marcin

  • 50. Data: 2019-01-08 01:21:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-01-07, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup
    net...

    > Troche trudno, jak druga strona sciany jest u sasiada. Albo 10m nad
    > ziemia.
    >
    > Poza tym jak malzonka zobaczy te sruby przelotowe ... no, skujesz
    > tynk, przykrecisz, zatynkujesz, bedzie dobrze :-)
    >
    > Ale tak prawde mowiac ... sciana z cegly dziurawki wytrzyma te sruby
    > przelotowe,
    > jak sie ten wieszak rozlozy i 75kg powiesi na pelnym wysiegu ?

    Chyba lepiej byłoby wykuć z przodu odpowiednią sekcję i zrobić plombę z
    betonu zalewając mocowania przy okazji. Ale po prawdzie, dla 50"/75kg w
    dziurawce, to dałbym odpowiedni, wąski stolik od dołu, który brałby na
    siebie cały cięzar i tylko asekurował TV do ściany.

    Ewentualnie powiesił na metalowych prowadnicach idących od góry do dołu
    jakby były warunki. Takie coś da się estetycznie zamaskować wąskim
    płatem jakiegoś regipsu przy okazji wpuszczając w to kable i może byc
    duzo ładniej niż z gołą scianą.

    --
    Marcin