  • 31. Data: 2019-01-07 14:16:33
    Temat: Re: Wieszak na telwizor
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:XnsA9CF9FD35770Fbudzik61pocztaonetpl@12
    7.0.0.1...
    Użytkownik Marcin Debowski a...@I...zoho.com ...
    > A jak pusciło?
    >> - po prostu wyjechało ze ściany?
    >> - pękła cegła?
    >> - ...?
    >
    >Wyjechało ze sciany.

    Kolek wyjezdza ze sciany, jak mu majster za duza dziure zrobi.

    To taki uchwyt blisko sciany, czy mozna odchylic daleko ?

    Jak blisko, to sily glownie poprzeczne, nie powinno wyjechac, chyba ze
    majster kiepsko zmontowal.

    J.

  • 32. Data: 2019-01-07 14:31:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    >TV to plazma wiec swoje wazy. Pewnie ze 30-40kg?
    >Sam uchwyt ciezki i masywny wiec pewnie tez z 10-15kg.

    >Ale uchwyt przeznaczony dla telewizorów do 75kg...

    >I do tego wysuwane ramie nawet na metr...
    >Samo rozkładanie tego ramienia daje spora siłe wyrywająca ze sciany
    >bo
    >ramiona chodzą dośc ciezko.
    >To nie ma prawa trzymac sie na kołkach szóstkach...

    Daj jakis link to tego uchwytu, bo z tym metrem to zaiste ciekawostka.

    >Ale po zamontowaniu nigdy nie rozsuwano tych ramion (szkoda, bo
    >pewnie
    >wtedy nastapiłoby wyrwanie), jak tv sie urwał to ramie było blisko
    >sciany
    >wiec moment sily niewielki.

    Tym niemniej mozna rozlozyc, i co - producent liczy, ze utrzyma ?

    J.

  • 33. Data: 2019-01-07 15:05:48
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 06.01.2019 o 11:42, Budzik pisze:

    > Majster przyjechał, ogladamy. Kołki w zestawie 5cm długie. 4szt....
    > Uwzgledniajac tynk na scianie, grubosc blachy - w scianie trzymało się
    > toto moze na 3 centymentrach...

    Kołek powinien być cały w ścianie, więc blacha nie ma znaczenia dla
    długości kołka (ma znaczenie dla długości wkręta).

    Ale jakiej średnicy te kołki?, bo tu jest pewnie pies pogrzebany. Nie
    wiem dlaczego, ale producenci wieszaków na wszystko lubią dawać
    kołeczki, na których nawet ręcznik wisieć nie chce. Do powieszenia
    ciężkich przedmiotów na cegle to ja daję kołki 12mm (ostatecznie 10) i
    jeszcze nic mi nie wyjechało.

    Albo można dać kotwy tulejowe, na tym to bramy ludzie wieszają...

    Na kołku np. 6mm to święty obrazek można powiesić najwyżej.

    MJ

  • 34. Data: 2019-01-07 15:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Daj jakis link to tego uchwytu, bo z tym metrem to zaiste ciekawostka.

    http://maclean.pl/index.php?option=com_djcatalog2&vi
    ew=item&id=73:uchwyt-
    maclean-mc-564-b&cid=1:uchwyty-do-lcd&Itemid=110
    Model MC-564

    Przesadziłem z ta maks odległościa. Pol metra. Coś mi się zle skojarzyło
    a tak jak pisałem - nigdy go nie odsuwano az tak od sciany.
    W momencie wyrwania telewizor był odsuniety od sciany duzo mniej. Jak
    sobie to probuje przypomniec to mysle ze 15cm moze...

    > Tym niemniej mozna rozlozyc, i co - producent liczy, ze utrzyma ?

    Ano ja własnie nie wiem na co liczy producent...
    No chyba ze na to ze kazdy w momencie montazu wymieni kołki :)
    Albo ze dzis trudno trafic na TV który wazy 75kg :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

  • 35. Data: 2019-01-07 15:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Dlaczego nic ?
    > Jest szkoda, jest producent ... ktory zwali na majstra, ze zle dziury
    > zrobil :-)

    Majster dziury zrobił ok, to po prostu nie miało prawa się trzymac, za
    duza masa, za duzy moment siły.

    To jest wieszak do 75kg plus sam wieszak wazy około 15kg.
    Ramie pozwala odsunac TV do metra od sciany...

    > Cos w tym jest.
    > Ale czy to majster nie powinien sie bardziej przejac ?
    > W koncu fachowiec.

    Majster sie przejał, przyjął wine na klate i obiecał sie rozliczyc.
    Ale ze znamy sie od lat to umowilismy sie na rozliczenie pracą.
    Ale IMO wine oceniam w najlepszym razie po połowie majster / producent

    > Ale jaki wieszak ? blisko sciany powinno starczyc.
    > A cegla jaka ? Jak dziurawka, to glebiej moze byc pusto :-(

    Cegła pełna, czerwona. Tynk jakies poltora centymetra.
    wiec finalnie trzymało się to moze na 3cm...

    > A czego ? Tasmy Tesa ? :-)

    Kołki sa przeciez ok. Tylko ze nie takie małe...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji."

  • 36. Data: 2019-01-07 16:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Michał Jankowski m...@f...edu.pl ...

    > Kołek powinien być cały w ścianie, więc blacha nie ma znaczenia dla
    > długości kołka (ma znaczenie dla długości wkręta).

    Dokładnie. Ale Juz grubośc tynku ma znaczenie no chyba ze kołek wbijesz
    głebiej...

> [...]
    > kołeczki, na których nawet ręcznik wisieć nie chce. Do powieszenia
    > ciężkich przedmiotów na cegle to ja daję kołki 12mm (ostatecznie 10) i

    Wydaje mi się ze 0,8 ale głowy nie dam bo tak jak pisałem, majster zabrał
    kołki bo powiedział ze jeszcze je nie daj boze komus pokazemy :)))

    > Albo można dać kotwy tulejowe, na tym to bramy ludzie wieszają...
    >
    > Na kołku np. 6mm to święty obrazek można powiesić najwyżej.

    Ano. Dzis zamontował podobno na kołkach 12mm, 12cm długich wiec pewnie
    juz teraz bedzie wisiało :)
    Zwlaszcza ze nowy tv o połowe lzejszy bo zwykłe LCD a nie plazma.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

  • 37. Data: 2019-01-07 18:06:38
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 7 Jan 2019 14:11:53 +0100, J.F. napisał(a):

    > A czego ? Tasmy Tesa ? :-)

    Śrub przelotowych.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 38. Data: 2019-01-07 18:51:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...
    >Śrub przelotowych.

    Troche trudno, jak druga strona sciany jest u sasiada. Albo 10m nad
    ziemia.

    Poza tym jak malzonka zobaczy te sruby przelotowe ... no, skujesz
    tynk, przykrecisz, zatynkujesz, bedzie dobrze :-)

    Ale tak prawde mowiac ... sciana z cegly dziurawki wytrzyma te sruby
    przelotowe,
    jak sie ten wieszak rozlozy i 75kg powiesi na pelnym wysiegu ?

    J.

  • 39. Data: 2019-01-07 19:05:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]

    >skojarzyło
    >a tak jak pisałem - nigdy go nie odsuwano az tak od sciany.

    Nie sprawia ten uchwyt wrazenia takiego, zeby mogl 75kg utrzymac na
    pelnym wysiegu.
    Raz ze sruby wyrwie, dwa ze mu sie ta blaszka przy scianie pognie, a
    trzy - ze sie te laczniki pogna.

    >W momencie wyrwania telewizor był odsuniety od sciany duzo mniej. Jak
    >sobie to probuje przypomniec to mysle ze 15cm moze...

    A jaki jest rozstaw pionowy srub w scianie ? Na oko bym rzekl, ze
    10cm,
    jak telewizor odsuniety o 15 plus jeszcze grubosc samego TV i dzwignia
    nam sie robi 2x.
    Jak jeszcze majster jakos slabo osadzil ...

    Jest jeszcze wersja, ze sasiad uruchomi wiertarke udarowa i telewizor
    zaczal sie odsuwac ...

    >Ano ja własnie nie wiem na co liczy producent...
    >No chyba ze na to ze kazdy w momencie montazu wymieni kołki :)
    >Albo ze dzis trudno trafic na TV który wazy 75kg :)

    To moze jednak reklamacje u sprzedawcy o zwrot kosztow ?
    I poczekac co odpowiedza ... a potem proba obciazeniowa i sie oducza
    :-)

    J.

  • 40. Data: 2019-01-07 19:51:25
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia 07 Jan 2019 14:59:57 GMT, Budzik napisał(a):

    > Majster sie przejał, przyjął wine na klate i obiecał sie rozliczyc.
    > Ale ze znamy sie od lat to umowilismy sie na rozliczenie pracą.
    > Ale IMO wine oceniam w najlepszym razie po połowie majster / producent

    Ale o co masz pretensje do producenta? Dał w zestawie kołki do betonu,
    majster użył ich do zamocowania uchwytu do ceglanej ściany. Ja nie widzę tu
    żadnej winy producenta.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek