  • 61. Data: 2006-03-06 13:06:47
    Temat: Re: Wiele działalności gospodarczych
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Wojciech Skorupski napisał(a):
    > Dzięki Ci wielkie za przykład:). Założę się, że mogę tam figurować
    > wielokrotnie?

    bo tak stanowi przepis...

    KG

  • 62. Data: 2006-03-06 13:10:52
    Od: "Marek Radwański" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Kira <c...@e...wytnij.pl> napisał(a):

    > NIP. Numerek taki.
    >

    > Kira

    Efciu :) droga,

    NIP z wpisem do EDG nie ma nic wspólnego,

    pzdr ciepło

    marek radwański

  • 63. Data: 2006-03-06 13:11:43
    Od: Wojciech Skorupski <w...@i...pl>

    > Na przeszkodzie może trochę stanąć art.151§2 i 301§1 ksh.
    Przeszkoda niewielka, zawiązuje spółka i pan Kowalski. Po wpisie pan K
    zbywa udziały na rzecz spółki.

    Pozdrawiam
    WS

    Zobacz stronkę mojej córeczki
    www.gretka.vel.pl
    *****************************

  • 64. Data: 2006-03-06 13:12:48
    Od: Wojciech Skorupski <w...@i...pl>

    > bo tak stanowi przepis...
    No właśnie. A w przypadku rejestru DG przepis stanowi, że musi być jeden
    wpis?

  • 65. Data: 2006-03-06 13:20:33
    Od: Wojciech Skorupski <w...@i...pl>

    > Potwierdzasz przykładem KRS. Wpis podmiotu do określonego rejestru jest
    > unikalny. A może chcesz kilka razy wpisywać ten sam podmiot, w
    > zależności od prowadzonej działalności? Podejrzewam, że wprost
    > sformułowanego zakazu nie ma.
    Właśnie o to mi chodzi. Zakazu wprost nie ma. argumenty za i przeciw są
    mniej więcej równoważne. Wielokrotny wpis nie powoduje to żadnych
    problemów natury prawnej. Skoro tak to jest on jak najbardziej dozwolony.

  • 66. Data: 2006-03-06 13:22:26
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Wojciech Skorupski <w...@i...pl> naskrobał/a w

    > Jeśli istnieje pokrycie kapitału założycielskiego, to mimo iż jest
    > to sytuacja nieco patologiczna to wydaje się możliwa.

    Nie.
    Spółki nie mogą obejmować własnych udziałów/akcji (jest parę wyjątków,
    ale i tak tylko na "chwilę").

  • 67. Data: 2006-03-06 13:22:48
    Od: Wojciech Skorupski <w...@i...pl>

    > prawo spolek nie reguluje s.c.
    O tym właśnie mówię. Nazywa się to spółką a nie jest traktowane jako
    spółka w myśl KSH.

    > pod jednym wpisem do DG masz mozesz miec wpisane kilka przedmiotow
    > dzialalnosci np handel, uslugi prawne, doradcze, wowoz smieci, produkcja
    > stolarska itd itp

    Ale czy mogę mieć tych wpisów więcej.

  • 68. Data: 2006-03-06 13:35:12
    Od: kam <#k...@w...pl#>

> [...]
    > mniej więcej równoważne. Wielokrotny wpis nie powoduje to żadnych
    > problemów natury prawnej. Skoro tak to jest on jak najbardziej dozwolony.

    Konsekwentnie - w rejestrze przedsiębiorców KRS też?

    KG

  • 69. Data: 2006-03-06 13:35:20
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> naskrobał/a w

    > Ale jak wlasnych?

    Normalnie. :)

    > Przeciez ja nie chce, by spolka A objela udzialy spolki A - tylko
    > spolki B

    Art. 6 § 2 KSH:
    Nabycie lub wykonywanie praw z akcji albo udziałów przez spółkę albo
    spółdzielnię zależną uważa się za nabycie albo wykonywanie praw przez
    spółkę dominującą.

    Definicja spółki dominującej jest w art. 4.

    Do tego szczególne: art. 200 dla z o.o. i 343 (czy jakoś tak) dla S.A.

  • 70. Data: 2006-03-06 13:36:57
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    > No właśnie. A w przypadku rejestru DG przepis stanowi, że musi być jeden
    > wpis?

    No właśnie czyli - aby był więcej niż jeden wpis konieczne jest wyraźne
    tego uregulowanie. Skoro tak, to zasadą jest jeden podmiot - jeden wpis,
    bo inaczej nie byłoby potrzeby wyraźnego przesądzania, że można jakiś
    podmiot wpisać wielokrotnie.

    KG