  • 1. Data: 2006-03-05 18:25:09
    Temat: Wiele działalności gospodarczych
    Od: Wojciech Skorupski <w...@i...pl>

    Witam,

    Czy ktoś z grupowiczów wie cokolwiek o istnieniu przepisów dozwalających
    bądź zakazujących prowadzenia przez jedną osobę fizyczną wielu
    działalności gospodarczych. Chodzi o konkretny przepis, bo ogólne
    przesłanki do tego, że może znaleźć można w wielu miejscach. Może
    również istnieje jakieś orzecznictwo w tej kwestii. Proszę o konkrety,
    sam nie mogłem się dokopać.

    Pozdrawiam
    WS

    Zobacz stronkę mojej córeczki
    www.gretka.vel.pl
    *****************************

  • 2. Data: 2006-03-05 18:51:01
    Temat: Re: Wiele działalności gospodarczych
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Wojciech Skorupski napisał(a):
> [...]
    > przesłanki do tego, że może znaleźć można w wielu miejscach. Może
    > również istnieje jakieś orzecznictwo w tej kwestii. Proszę o konkrety,

    a co to znaczy: wiele działalności ?
    jedna firma może prowadzić jedną działalność, ale za to w wielu
    oddziałach i w wielu dziedzinach, a zgodnie z KC firmą osoby fizycznej
    jest jej imię i nazwisko. Z tego wynika, że możesz prowadzić działalność
    w wielu oddziałach i w wielu dziedzinach, ale jako jedna firma. Możesz
    też mieć wiele spółek, ale nie wiele indywidualnych działalności
    gospodarczych

  • 3. Data: 2006-03-05 19:14:58
    Od: Wojciech Skorupski <w...@i...pl>

    > Możesz
    > też mieć wiele spółek, ale nie wiele indywidualnych działalności
    > gospodarczych

    Skąd to ograniczenie? Czy możesz podać jakiś przepis jak prosiłem?

  • 4. Data: 2006-03-05 19:33:38
    Od: Wojciech Skorupski <w...@i...pl>

> [...]
    > przesłanki do tego, że może znaleźć można w wielu miejscach. Może
    > również istnieje jakieś orzecznictwo w tej kwestii. Proszę o konkrety,

    Precyzując, czy osoba fizyczna może prowadzić w tej samej lokalizacji
    kilka działalności gospodarczych pod różnymi nazwami i różnymi numerami
    wpisu do ewidencji.
    Dodatkowo, kolega sg myli się nieco. Oto treść artykułu 43(4) KC:
    "Firmą osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko. Nie wyklucza to
    włączenia do firmy pseudonimu lub określeń wskazujących na przedmiot
    działalności przedsiębiorcy, miejsce jej prowadzenia oraz innych
    określeń dowolnie dobranych."

  • 5. Data: 2006-03-05 19:36:55
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Wojciech Skorupski" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przesłanki do tego, że może znaleźć można w wielu miejscach. Może
    > również istnieje jakieś orzecznictwo w tej kwestii. Proszę o konkrety,

    A to?:
    Art. 4. 1. Przedsiębiorcą w rozumieniu ustawy jest osoba fizyczna, osoba
    prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna
    ustawa przyznaje zdolność prawną - wykonująca we własnym imieniu działalność
    gospodarczą.

    2. Za przedsiębiorców uznaje się także wspólników spółki cywilnej w zakresie
    wykonywanej przez nich działalności

    Czyli jestes jedna osoba fizyczna - a zatem jestes jednym przedsiebiorca i
    prowadzisz jedna dzialalnosc gospodarcza.
    Chcesz miec kilka firm? No problem - generujesz tyle osob prawnych ile
    trzeba i dzialasz!

    Pzodrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2006-03-05 19:36:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Wojciech Skorupski [###w...@i...pl.###] napisał:

    > Skąd to ograniczenie? Czy możesz podać jakiś przepis jak prosiłem?

    Skoro Twoją firmą jesteś Ty sam, to by móc prowadzić dwie działalności
    musiał byś się klonować. Nie spodziewam się, by jakikowlwiek sąd
    zajmował się tą kwestią, bowiem jest to dość elementarna sprawa.

    Kilka lat temu było to możliwe, bowiem ewidencjonowano spółki cywilne
    każdą osobno. Wówczas jedna osoba mogła mieć 5 spółek każdą z inną
    osobą. Ale teraz ewidencjonuje się osoby prowadzące działalność
    gospodarczą. Jak Cię zaewidencjonują, to jesteś zaewidencjonowany.

  • 7. Data: 2006-03-05 19:45:47
    Od: Wojciech Skorupski <w...@i...pl>

> [...]
    > prowadzisz jedna dzialalnosc gospodarcza.
    > Chcesz miec kilka firm? No problem - generujesz tyle osob prawnych ile

    To nie jest odpowiedź na pytanie. W wymienionych artykułach nie ma
    ograniczenia co do ilości wpisów w ewidencji. Co do generacji wielu osób
    prawnych to można i tak ale to nieco kosztuje. Chodzi głównie o sytuację
    następującą: mam działalność pod tytułem "Wojciech Skorupski,
    przetwarzanie danych", a chciałbym mieć jeszcze np. "Wojciech Skorupski,
    wywóz nieczystości". Jakoś te działalności do siebie z lekka nie pasują,
    więc lepiej byłoby posiadać dwie działalności pod różnymi nazwami. Nie
    koliduje to zresztą z faktem, że prowadzić je będzie ta sama osoba
    fizyczna, rozliczać na jednym NIPie, itp.
    Chodzi mi o to czy istnieje przepis zabraniający stworzenia więcej niż
    jednej działalności w oparciu o różne wpisy. W ustawie o działalności
    gospodarczej nie ma takiego ograniczenia, odmowa wpisu nie obejmuje tego
    przypadku. A odmówiono mi (choć jeszcze nie w formie decyzji) i
    chciałbym mieć kontrargumenty i dowiedzieć się czy oni mogą mieć jakiś
    sensowny argument. Dotychczasowe odpowiedzi nie odpowiadają de facto na
    postawione pytanie (doprecyzowane później).

  • 8. Data: 2006-03-05 19:49:43
    Od: Wojciech Skorupski <w...@i...pl>

> [...]
    > osobą. Ale teraz ewidencjonuje się osoby prowadzące działalność
    > gospodarczą. Jak Cię zaewidencjonują, to jesteś zaewidencjonowany.

    Faktycznie, jest jednak jedno ale. Ewidencjonuje się ex definitio
    działalności gospodarcze a nie osoby je prowadzące. Świadczy o tym nazwa
    samej ewidencji. Ponadto, moje pytanie wynika z rozbieżności w
    stanowiskach urzędów na Ochocie i na Pradze Północ (Warszawa). Na
    Ochocie można, na Pradze nie. Przy czym nikt nie potrafi podać podstawy
    prawnej, a w ustawie o działalności gospodarczej nic na ten temat nie ma.

  • 9. Data: 2006-03-05 20:27:05
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Na
    > Ochocie można, na Pradze nie. Przy czym nikt nie potrafi podać podstawy
    > prawnej, a w ustawie o działalności gospodarczej nic na ten temat nie ma.

    Cchesz powiedziec, ze na Ochocie, kto tylko ma ochote moze sobie pootwierac
    kilka DG?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2006-03-05 20:41:56
    Od: Wojciech Skorupski <w...@i...pl>

    > Na
    >
    > Cchesz powiedziec, ze na Ochocie, kto tylko ma ochote moze sobie pootwierac
    > kilka DG?
    Czy może to właśnie chciałbym wiedzieć. Faktem jest, że urzędnicy nie
    widzą tam przeciwskazań (ja też nie). Na Pradze widzą, ale nie potrafią
    na razie uzasadnić. Właśnie o to uzasadnienie mi chodzi. Bo dotychczas
    przeczytałem kilka mętnych wywodów, świadczących o tym, że
    interpretatorzy nie widzą różnicy między formalnym wpisem pod jakąś
    nazwą a osobą fizyczną. Gdzie jest zatem uzasadnienie???