  • 81. Data: 2006-03-06 15:10:23
    Temat: Re: Wiele działalności gospodarczych
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Podstawą, o którą Ci chodzi jest Prawo działalności gospodarczej z 19
    listopada 1999 r. Określa ono ramy organizacyjne dla podjęcia działalności
    gospodarczej. Ty problemów chyba szukasz, bo jak wiemy wielu
    przedsiębiorców prowadzi różnorodną działalność - np. sprzedaż detaliczna i
    restauracyjna, usługi ubezpieczeniowe i jakiś sklep itp. itd, i jakoś w
    ramach istniejącego prawa funkcjonują. Załóż jakieś przedsiębiorstwo
    wielozakładowe, wydziel poszczególne zakłady i działaj. Możesz wtedy
    prowadzić dla każdej działalności oddzielną księgowość, żeby kontrolować
    finanse każdej z nich, ale i tak rozliczać sie będziesz na jednym PIT-cie,
    bo zawsze będziesz istniał jako konkretny Jan Kowalski z konkretnym NIP-em i
    tak będziesz identyfikowany.
    Nie wszystko musi być wprost zakazane, czasami po prostu jest tylko napisane
    co jest dozwolone i tyle.
    W jednym wpisie możesz mieć i 20 różnych dg - nie urządza to Ciebie?
    Graszka.

  • 82. Data: 2006-03-06 15:21:38
    Od: Wojciech Skorupski <w...@i...pl>

    > Nie wszystko musi być wprost zakazane, czasami po prostu jest tylko napisane
    > co jest dozwolone i tyle.
    > W jednym wpisie możesz mieć i 20 różnych dg - nie urządza to Ciebie?
    > Graszka.

    Urządzać, urządza. Chodzi mi o podstawę odmowy. I tak zapewne wpiszę
    dodatkowe działalności. Dyskutuję tylko dlatego, że chciałbym znać
    racjonalny i umotywowany powód odmowy wpisu zgodny z ustawą o DG. Nie
    lubię po prostu dawać wiary gdy urzędnik, bez podania podstawy, odmawia
    mi czegoś. A ustawę o DG znam - tak jak nie ma zabronionego dokonania
    wielu wpisów, tak nie ma nakazu dokonania tylko jednego.

    Pozdrawiam
    WS

    Zobacz stronkę mojej córeczki
    www.gretka.vel.pl
    *****************************

  • 83. Data: 2006-03-06 15:43:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Herbi [###z...@o...pl.###] napisał:

    > A teraz nie mogę być wspólnikiem 5 spółek cywilnych??
    > To pytanie oczywiście jest retoryczne - ponieważ mogę :)

    Możesz, ale będzie w każdej występował pod własną firmą. Dawniej jak
    miałeś spółkę z Kowalskim, to ani Ty sam, ani Kowalski sam w ewidencji
    nie musieli figurować.

    > Czy masz cos przeciwko mojemu zdaniu Robercie?

    Oczywiście, że nie. Ale to właśnie skutkuje, że nie da się
    zarejestrować dwa razy jednej osoby.

  • 84. Data: 2006-03-06 15:51:21
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    kam napisał(a):
    [...]
    > To jest ewidencja przedsiębiorców, a nie
    > ewidencja działalności gospodarczych (przedsiębiorstw).

    No zaraz. Ale przecież SC rejestruje się w EDG, a SC to jest
    zdecydowanie przedsiębiorstwo a nie przedsiębiorca.

    p. m.

  • 85. Data: 2006-03-06 15:59:24
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    mvoicem napisał(a):
    > No zaraz. Ale przecież SC rejestruje się w EDG,

    tak?
    a nie przypadkiem wspólników jako przedsiębiorców?

    KG

  • 86. Data: 2006-03-06 19:43:15
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

> [...]
    > racjonalny i umotywowany powód odmowy wpisu zgodny z ustawą o DG. Nie
    > lubię po prostu dawać wiary gdy urzędnik, bez podania podstawy, odmawia mi

    zworc uwage urzednikowi ,zeby podal Ci podstawe prawna

  • 87. Data: 2006-03-06 23:09:51
    Od: Wojciech Skorupski <w...@i...pl>

    Lookasik napisał(a):

    > zworc uwage urzednikowi ,zeby podal Ci podstawe prawna

    Zawsze to robię i to właśnie wywołało panikę (nie wydali decyzji właśnie
    dlatego - przyszedł ktoś kto nie da się zbyć np. podstawą - ustawa o
    DG). Mam spotkanie z naczelnik tego urzędu jutro, chciałem się
    przygotować (i przygotowałem się).