  • 11. Data: 2003-09-09 07:19:32
    Temat: Re: Wiatrówka z Czech
    Od: "therion" <t...@w...pl>

    Macvie absolutną racje, powinno być ""na wiatrówkę GWINTOWANĄ potrzebne jest
    pozwolenie ... " -
    przepraszam za błąd i wynikłe z tego nieporozumienie ...

    Jeszcze 2 lata temu wnioski o pozwolenie na wiatrówkę gwintowaną składało do
    Komend Rejonowych lub Miejskich Policji ... Nie wiem jak teraz ...

    Therion

  • 12. Data: 2003-09-09 16:28:12
    Od: Remik <r...@r...stt.pl>

    On Mon, 8 Sep 2003 22:31:51 +0200, "Marcin R. Kiepas"
    <m...@i...nospam.pl> wrote:

    >Witam

    >Jezeli nic nie pomieszalem, to chyba taki jest projekt, a ustawy jeszcze
    >nie ma. A jezeli jest to prosilbym o namiary.

    Sejm przyjął 8 stycznia bieżącego roku rządowy projekt zmiany ustawy o
    broni i amunicji z 20 marca 2002 r. (DzU nr 53, poz. 594 z późn. zm.).

    przyjęto zapis, iż broń pneumatyczna nie jest bronią palną w znaczeniu
    ustawowym. Podobnie zresztą jak gazowa, alarmowa i sygnałowa. Wymagać
    ona będzie jedynie rejestracji zgodnie z procedurami określonymi w
    przepisach wykonawczych do ustawy. Zdecydowaną większością głosów
    posłowie przyjęli natomiast poprawkę, aby osoby mające bez pozwolenia
    broń pneumatyczną o lufie niegwintowanej, kupioną przed dniem wejścia
    w życie ustawy, były zobowiązane do jej zarejestrowania w ciągu roku
    od wprowadzenia znowelizowanych przepisów.

    >No, i ile to jest 17J. Da to sie jakos przeliczyc na predkosc poczatkowa?

    wzór na Energię Kinetyczną znajdziesz w podręczniku do fizyki ze
    szkoły podstawowej.
    Masa pocisku (śrutu) jest podana na opakowaniu, a prędkość wylotową
    masz na specyfikacji wiatrówki.

    Ustawowy zapis o granicy wiek - 18 lat, może być niezbędny ze względyu
    na skomplikowane obliczenia tej energii....

    ;-)

    --
    Remik

    "Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota,
    chociaż co do pierwszego nie mam pewności" - Albert Einstein

  • 13. Data: 2003-09-10 07:03:32
    Od: "Marcin R. Kiepas" <m...@i...nospam.pl>

    Witam

    "Remik" <r...@r...stt.pl> napisał:

    > Sejm przyjął 8 stycznia bieżącego roku rządowy projekt zmiany ustawy o
    > broni i amunicji z 20 marca 2002 r. (DzU nr 53, poz. 594 z późn. zm.).

    Dzieki za wyjasnienie.

    (mrk)