  • 1. Data: 2002-08-16 08:25:56
    Temat: Wezwanie do zapłaty - upomnienie za nieopłacanie przesyłek.
    Od: "AK" <k...@g...com.pl>

    Witam

    W marcu tego roku wysłałem do pewnej firmy wysyłkowej zamówienie w którym
    było napisane że przyślą mi paczkę powitalną w której będzie segregator plus
    jakieś karty do wpięcia plus jakiś tam prezent i potem co miesiąc będą
    przysyłać kolejne karty do tego segregatora. Pierwszą przesyłkę można było
    odesłać co oznaczałoby rezygnację lub ją opłacić na załączonym druku i
    zadzwonić że więcej przesyłek się nie chce lub nie odzywać co wiązało się z
    chęcią otrzymywania i płacenia za każdą przesyłkę. Wszystkie przesyłki miały
    być wkładane do skrzynki pocztowej a w tych przesyłkach miały być druczki do
    zapłaty za paczkę. Jakoś o tych przesyłkach zapomniałem i za nic oczywiście
    nie płaciłem. Ponieważ od marca minęło już parę ładnych miesięcy a pod tym
    adresem pod który to było zamówione rzadko bywam nie pamiętam czy wogóle coś
    kiedykolwiek przyszło. Jedyne na co trafiłem to upomnienie nr 4 w którym
    piszą, że w dalszym ciągu sprawa mojego zadłużenia nie została wyjaśniona,
    że proszą o uiszczenie opłaty za odebrane przesyłki i że naliczyli jakąś
    opłatę administracyjną 30 zł. i że jeżeli nie ureguluje zadłużenia to
    przekażą sprawę do firmy która zajmuje się ściąganiem należności. Poprosiłem
    ich o wysłanie mi faksem zamówienia które podpisałem a oni odpowiedzieli mi
    że wyślą następnego dnia. Następnego dnia nic nie dostałem więc znowu
    zadzwoniłem a oni znowu swoje że postarają się wysłać jak najszybciej.
    Zadzwoniłem po około dwóch tygodniach żeby dowiedzieć się co z tym faksem a
    oni mówią że jeszcze około tygodnia i przy okazji dowiedziałem się że
    wysłali do mnie kolejne upomnienie.

    Czy mają prawo żądać ode mnie zapłaty za przesyłki na które nie mają żadnego
    podpisanego przeze mnie pokwitowania ?
    Co mam robić ? Jeżeli już się okaże że muszę im zapłacić za te przesyłki bez
    względu na wszystko to czy muszę też zapłacić te opłaty administracyjne
    szczególnie jeśli są one naliczane w trakcie oczekiwania na faks w celu
    wyjaśnienia całej sprawy ???

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    Pozdrawiam
    AK

  • 2. Data: 2002-08-18 19:44:39
    Od: "A.B." <b...@k...onet.pl>

    Użytkownik "AK" <k...@g...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > Zadzwoniłem po około dwóch tygodniach żeby dowiedzieć się co z tym faksem
    > oni mówią że jeszcze około tygodnia i przy okazji dowiedziałem się że

    Jako że mam podobny problem to pozwolę sobie na jedną radę:
    - Twoje problemy nie wynikaja z jakiegoś niedopatrzenia z ich strony, które
    da się szybko wyjaśnić np. telefonicznie. Jest to z ich strony od początku
    świadome, przemyslane działanie. Ty też tak staraj się działać. Żadnych
    telefonów, nadziei na wyjaśnienie sprawy "nastepnego dnia", spokój, rozwaga,
    listy polecone.
    Ja na etapie na jakim jestem teraz i swiadom klamstw jakie stosuje druga
    strona (nie otrzymali wypowiedzenia, nie otrzymali z powrotem przesylek
    przysylanych do mnie grubo po terminie wyslania wypowiedzenia i po doraznych
    telefonach) tez bym sie posunal nawet do klamstwa, ze po prostu nie
    otrzymalem żadnych przesyłek tyle ze z tresci moich pism wynika co innego.
    Wszystkie ich przesylki i pare moich pierwszych wysylane byly jako zwykle.
    Co do oplaty administracyjnej do zwyczajowo stosuje sie odsetki za zwloke
    (od lipca 16 % w skali roku, wczesniej ok. 25), wiec na pierwszy rzut oka te
    oplaty sa bezprawne, ale dokladnie to nie wiem bo tacy cwaniacy pewnie
    zamiescili w jakims regulaminie prawo do ich naliczania a w zamowieniu
    formulke ze znasz regulamin.

    PS Czy ta firma to moze IMP sp. z o.o. czy jakos podobnie?

  • 3. Data: 2002-08-19 09:03:07
    Od: "AK" <k...@g...com.pl>

    > PS Czy ta firma to moze IMP sp. z o.o. czy jakos podobnie?

    Dokładnie ta firma.

    AK

  • 4. Data: 2002-08-20 10:45:15
    Od: "Malchem" <m...@m...com.pl>

    > Dokładnie ta firma.

    O z kąd ja to znam, mojej szwagierce (jak zresztą jakiś czas pisałem na
    grupie) teżwysyłali takie upomnienia, z tym że niczego nie zamawiała. Po
    ostatnim upomnieniu od jakiejś lewej firmy sciągającej długi jest cicho. Po
    pierwsze należy poprosić ich o potwierdzenie odbioru przesyłek podpisanie
    przez ciebie ( u mojej szwagierki ni było bo listonosz paczki zostawiał pod
    bramą)

    Po drugie będą Cię straszy i straszyć ale to olewaj bo i tak Ci nic nie mogą
    zrobić ba jak udowodnią Ci że coś Ci dostarczyli (lub odebrałeś od nich). Po
    prostu szukają frajerów a Ty nim nie bądź.

    Pozdrawiam i podtrzymuję obietnicę, że jak coś się ruszy w sprawie
    szwagierki to opiszę.

  • 5. Data: 2002-08-20 11:42:16
    Od: He(R)Sk <s...@p...onet.pl>

    On Tue, 20 Aug 2002 12:45:15 +0200, "Malchem" <m...@m...com.pl>
    wrote:

    > Po drugie b? Ci?traszy i straszy?le to olewaj bo i tak Ci nic nie mog?
    > zrobi?a jak udowodni?Ci ? co?Ci dostarczyli (lub odebra??od nich). Po
    > prostu szukaj?frajer? Ty nim nie b??

    mi przesylano niezamowione przysylki przez pol roku.
    pierwsza otworzylem (blad !), nastepne odsylalem z adnotacja,
    ze nie zamawialem niczego. kolejny raz zadzwonilem do ich
    biura obslugi z obstawilem poprzednio proszac o przedstawienie sie
    i uprzedzilem, ze rozmowa bedzie dokumentowana. od tego czasu mam
    spokoj. czy sie wam uda - nie wiem ;o). u mnie pomoglo.

    HeSk