    From: "AK" <k...@g...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wezwanie do zapłaty - upomnienie za nieopłacanie przesyłek.
    Date: Fri, 16 Aug 2002 10:25:56 +0200

    Witam

    W marcu tego roku wysłałem do pewnej firmy wysyłkowej zamówienie w którym
    było napisane że przyślą mi paczkę powitalną w której będzie segregator plus
    jakieś karty do wpięcia plus jakiś tam prezent i potem co miesiąc będą
    przysyłać kolejne karty do tego segregatora. Pierwszą przesyłkę można było
    odesłać co oznaczałoby rezygnację lub ją opłacić na załączonym druku i
    zadzwonić że więcej przesyłek się nie chce lub nie odzywać co wiązało się z
    chęcią otrzymywania i płacenia za każdą przesyłkę. Wszystkie przesyłki miały
    być wkładane do skrzynki pocztowej a w tych przesyłkach miały być druczki do
    zapłaty za paczkę. Jakoś o tych przesyłkach zapomniałem i za nic oczywiście
    nie płaciłem. Ponieważ od marca minęło już parę ładnych miesięcy a pod tym
    adresem pod który to było zamówione rzadko bywam nie pamiętam czy wogóle coś
    kiedykolwiek przyszło. Jedyne na co trafiłem to upomnienie nr 4 w którym
    piszą, że w dalszym ciągu sprawa mojego zadłużenia nie została wyjaśniona,
    że proszą o uiszczenie opłaty za odebrane przesyłki i że naliczyli jakąś
    opłatę administracyjną 30 zł. i że jeżeli nie ureguluje zadłużenia to
    przekażą sprawę do firmy która zajmuje się ściąganiem należności. Poprosiłem
    ich o wysłanie mi faksem zamówienia które podpisałem a oni odpowiedzieli mi
    że wyślą następnego dnia. Następnego dnia nic nie dostałem więc znowu
    zadzwoniłem a oni znowu swoje że postarają się wysłać jak najszybciej.
    Zadzwoniłem po około dwóch tygodniach żeby dowiedzieć się co z tym faksem a
    oni mówią że jeszcze około tygodnia i przy okazji dowiedziałem się że
    wysłali do mnie kolejne upomnienie.

    Czy mają prawo żądać ode mnie zapłaty za przesyłki na które nie mają żadnego
    podpisanego przeze mnie pokwitowania ?
    Co mam robić ? Jeżeli już się okaże że muszę im zapłacić za te przesyłki bez
    względu na wszystko to czy muszę też zapłacić te opłaty administracyjne
    szczególnie jeśli są one naliczane w trakcie oczekiwania na faks w celu
    wyjaśnienia całej sprawy ???

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    Pozdrawiam
    AK