eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWezwanie do zapłaty - upomnienie za nieopłacanie przesyłek. › Re: Wezwanie do zapłaty - upomnienie za nieopłacanie przesyłek.
    From: "A.B." <b...@k...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wezwanie do zapłaty - upomnienie za nieopłacanie przesyłek.
    Date: Sun, 18 Aug 2002 21:44:39 +0200

    Użytkownik "AK" <k...@g...com.pl> napisał w wiadomości
    news:ajidaq$1lon$1@news.atman.pl...
> [...]

    oczywiście
    > nie płaciłem. Ponieważ od marca minęło już parę ładnych miesięcy a pod tym
    > adresem pod który to było zamówione rzadko bywam nie pamiętam czy wogóle
    coś
    > kiedykolwiek przyszło. Jedyne na co trafiłem to upomnienie nr 4 w którym
    > piszą, że w dalszym ciągu sprawa mojego zadłużenia nie została wyjaśniona,
    > że proszą o uiszczenie opłaty za odebrane przesyłki i że naliczyli jakąś
    > opłatę administracyjną 30 zł. i że jeżeli nie ureguluje zadłużenia to
    > przekażą sprawę do firmy która zajmuje się ściąganiem należności.
    Poprosiłem
    > ich o wysłanie mi faksem zamówienia które podpisałem a oni odpowiedzieli
    mi
    > że wyślą następnego dnia. Następnego dnia nic nie dostałem więc znowu
    > zadzwoniłem a oni znowu swoje że postarają się wysłać jak najszybciej.
    > Zadzwoniłem po około dwóch tygodniach żeby dowiedzieć się co z tym faksem
    > oni mówią że jeszcze około tygodnia i przy okazji dowiedziałem się że
    > wysłali do mnie kolejne upomnienie.

    Jako że mam podobny problem to pozwolę sobie na jedną radę:
    - Twoje problemy nie wynikaja z jakiegoś niedopatrzenia z ich strony, które
    da się szybko wyjaśnić np. telefonicznie. Jest to z ich strony od początku
    świadome, przemyslane działanie. Ty też tak staraj się działać. Żadnych
    telefonów, nadziei na wyjaśnienie sprawy "nastepnego dnia", spokój, rozwaga,
    listy polecone.
    Ja na etapie na jakim jestem teraz i swiadom klamstw jakie stosuje druga
    strona (nie otrzymali wypowiedzenia, nie otrzymali z powrotem przesylek
    przysylanych do mnie grubo po terminie wyslania wypowiedzenia i po doraznych
    telefonach) tez bym sie posunal nawet do klamstwa, ze po prostu nie
    otrzymalem żadnych przesyłek tyle ze z tresci moich pism wynika co innego.
    Wszystkie ich przesylki i pare moich pierwszych wysylane byly jako zwykle.
    Co do oplaty administracyjnej do zwyczajowo stosuje sie odsetki za zwloke
    (od lipca 16 % w skali roku, wczesniej ok. 25), wiec na pierwszy rzut oka te
    oplaty sa bezprawne, ale dokladnie to nie wiem bo tacy cwaniacy pewnie
    zamiescili w jakims regulaminie prawo do ich naliczania a w zamowieniu
    formulke ze znasz regulamin.

    PS Czy ta firma to moze IMP sp. z o.o. czy jakos podobnie?