  • 31. Data: 2018-01-19 13:54:16
    Temat: Re: Wellman - Piekara
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2018-01-19 o 12:55, Kris pisze:

> [...]
    > nie mieszkają, wysłane na nieaktualny adres itp. Oczywiście przymusu
    > podawania takiego adresu być nie powinno ale jak ktoś nie poda/nie
    > zaktualizuje to świadom winien być konsekwencji z tego wynikających

    > Kwestia czy nie odbierał "bo nie" czy nie odbierał bo tam nie
    > mieszka Teraz jest troche nieciekawa sytuacja bo jak chiałbyś zmienić
    > adres do korespondencji to pewnie sądy, us, zus z osobna byś musiał
    > zawiadamiać A i tak nie wiem czy jak poinformujesz sąd rejonowy w
    > Pcimiu o swoim adresie do korespondencji to czy sad "elektroniczny" w

    Pani Welman powinna sama zapytać pozwanego pod jaki adres sąd ma wysłać
    mu wezwanie. Wysłano na taki adres jaki panie Welman podała w pozwie, a
    podała zły.

    --
    animka

  • 32. Data: 2018-01-19 13:57:40
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Ależ też mają.
    > Tylko częściej się do nich dłużnik zgłasza, na przykład po zajęciu
    > konta lub pensji.

    Czy coś ala "opłata sądowa za postępowanie zaoczne" (bo się oskarżony
    nie zgłasza) ściągana przez komorników *znacznie przed ogłoszeniem
    wyroku" by nieco+ poprawiła sytuację? Nie że komornicy mają dostarczać
    pisma sądowe (za darmo/pół-darmo) ale że mają ściągać forsę
    "niemal jak zwykle" :-)

    Kwota w typowych sprawach (większości przypadków) powinna być taka że
    komornicy przynajmniej by odbębnili automatyczne i tanie sprawdzenia.
    Jak zakładam w tej konkretnej sprawie skończyłoby się dla komornika na
    wykryciu i zajęciu konta bankowego.

    --
    A. Filip

  • 33. Data: 2018-01-19 14:04:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-01-19, KRZYZAK <k...@g...com> wrote:
    > A jaką konkretnie szkodę wyrządził?

    A pytasz o moją subiektywną opinię, czy czym sądzę kierował się Sąd?

    > Jak można karać za wyrażenie opinii?

    Swoją drogą to z jakiego art. on został skazany?

    --
    Marcin

  • 34. Data: 2018-01-19 14:08:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 19 stycznia 2018 13:55:32 UTC+1 użytkownik Animka napisał:
    >Pani Welman powinna sama zapytać pozwanego pod jaki adres sąd ma wysłać
    > mu wezwanie.

    A no to nie wpadłem
    Jest to jakieś rozwiązanie:
    -poszkodowany może bandziora zapytać na jaki adres mu pozew wysłać
    -samotna mama poprosi alimenciarza o adres i ew numery kont żeby komornik
    niepotrzebnie nie szukał itp
    ;)

  • 35. Data: 2018-01-19 14:15:27
    Temat: Re: Wellman - Piekara : lekka ręka hojnego sądu czyli 427_000 PLN na reklamy
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    KRZYZAK <k...@g...com> pisze:
    3817,znany-pisarz-pozwany-przez-dorote-wellman-mam-z
    aplacic-prawie.html

    > Czy nie działa:
    >
    > "Art. 379. Przesłanki nieważności postępowania
    > Dz.U.2016.0.1822 t.j. - Ustawa z dnia 17 listopada 1964 r. - Kodeks postępowania
    cywilnego
    > Nieważność postępowania zachodzi:
    >
    > 5) jeżeli strona została pozbawiona możności obrony swych praw"
    >
    > Pan Piekara niewątpliwie został pozbawiony możności obrony, bo nie został
    powiadomiony o rozprawie.

    Nic nie jest zbyt drogie gdy kto inny ma zapłacić hojny sądzie [1]?

    [1] http://niezalezna.pl/214542-jacek-piekara-dla-niezal
    eznapl-o-pozwie-wellman-i-skandalicznym-wyroku-sadu

    --
    A. Filip

  • 36. Data: 2018-01-19 14:31:30
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-01-19 o 10:53, Michał Jankowski pisze:

    > I myślisz, że jak ktoś olewa odbieranie korespondencji kierowanej pod
    > adres zameldowania, to poda aktualny adres do doręczeń i będzie pod nim
    > odbierać?

    zabawa w zmianę adresu zameldowania jest uciążliwa i dodatkowo często
    powiązana ze zmianą wielu dokumentów, natomiast rejestracja adresu
    korespondencyjnego mogłaby wymagać jedynie wizyty w urzędzie, bądź jeśli
    ma się jakis epuap, to za posrednictwem strony. Rozumiesz różnicę?
    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 37. Data: 2018-01-19 14:37:31
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-01-19 o 12:12, Liwiusz pisze:

    > Po co znosić? Istnieje, jest wykorzystywany (łącznie z *nazwą*) w wielu
    > przepisach, mieszanie w tym nie jest wskazane.

    to należy przepisy te zmienić. Gdyby ne był powiązany niepotrzebnie z
    wieloma dokumentami, byłoby łatwiej.

    > Wystarczy tylko ustanowić, że melduje się poprzez samodzielne zgłoszenie
    > adresu (dowolnego, nie trzeba tam mieszkać, ani posiadać tytułu prawnego
    > do lokalu).

    tia i wymieniac dokumenty.... Pytanie, po co?

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 38. Data: 2018-01-19 14:40:14
    Temat: Re: Wellman - Piekara : Piekara dziś, "Schetyna" już jutro! :-)
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Czy podobny wyrok orzeczony w podobnym trybie na "Schetynie" będzie
    także w porządku? :-)

    --
    A. Filip

  • 39. Data: 2018-01-19 14:46:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-19 o 14:37, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > tia i wymieniac dokumenty.... Pytanie, po co?

    Jakie dokumenty?

    --
    Liwiusz

  • 40. Data: 2018-01-19 15:15:11
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2018-01-19 o 14:04, Marcin Debowski pisze:

    > A pytasz o moją subiektywną opinię, czy czym sądzę kierował się Sąd?

    > Swoją drogą to z jakiego art. on został skazany?

    Mamy demokrację czy co innego?

    --
    animka