  • 1. Data: 2004-08-29 09:51:56
    Temat: Weksel in blanco niejasności.
    Od: "Andrzej Milewski" <madler@bezśmieci.poczta.onet.pl>

    Witam.
    Chciałbym zapytać się kogoś orientującego się w temacie o konkretny
    przykład z wekslem in blanco.
    Firma z którą handluję, dając mi kredyt rząda podpisania przezemnie weksla
    in blanco i wypełnienia deklaracji wekslowej.
    I tu mam niejasności, jak rozumiem weksel in blanco jest ważny tylko z
    deklaracją wekslową. Z czego wynika, że do podpisanego przezemnie weksla
    jest dołączona deklaracja wekslowa.
    Co się stanie jeśli np, firma której wystawię weksel upadnie a podpisany
    przezemnie weksel trafi w czyjeś ręce i zostanie wypisany na jakąś kwotę
    bez przedstawienia deklaracji wekslowej.
    Dziękuję za ewentualne informacje.
    Andrzej

  • 2. Data: 2004-08-30 11:21:04
    Temat: Re: Weksel in blanco niejasności.
    Od: Arek <a...@e...net>

> [...]
    > przezemnie weksel trafi w czyjeś ręce i zostanie wypisany na jakąś kwotę
    > bez przedstawienia deklaracji wekslowej.

    Będziesz musiał zapłacić.
    Deklaracja wekslowa nic nie znaczy.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 3. Data: 2004-08-30 12:12:27
    Od: g...@p...onet.pl

    > Będziesz musiał zapłacić.
    > Deklaracja wekslowa nic nie znaczy.

    Jak to nic nie znaczy??? Owszem, zapłacić będzie musiał, ale napewno sprawa
    trafi do sądu a deklaracja jest mat. dowodowym na jaką sumę i kiedy pacjent
    miał zapłacić.

  • 4. Data: 2004-08-30 12:42:13
    Od: Rodrig Falkenstein <f...@g...pl>

    Dnia Mon, 30 Aug 2004 13:21:04 +0200, Arek <a...@e...net> napisał:

    > Będziesz musiał zapłacić.
    > Deklaracja wekslowa nic nie znaczy.

    ciekawe...

    Bo mi się zawsze wydawało, że znaczy bardzo wiele - jest podstawą zarzutu
    niezgodnego z treścia wypełnienia wekslu. A kto wypełni weksel niezgodnie
    z umowa traci prawa wekslowe.
    Oczywiście odnosi się to tylko do remitenta a nigdy do indosatariusza.

    --
    Falkenstein
    Sprawiedliwości nie było, nie ma i nie będzie!

  • 5. Data: 2004-08-30 14:03:00
    Od: Arek <a...@e...net>

    > Jak to nic nie znaczy??? Owszem, zapłacić będzie musiał, ale napewno sprawa
    > trafi do sądu a deklaracja jest mat. dowodowym na jaką sumę i kiedy pacjent
    > miał zapłacić.

    Deklarację spisał z firmą A , kasy rząda firma B i dostanie z sądu nakaz
    na kwotę jaka będzie na wekslu.
    Deklaracją może sobie w takiej sytuacji tylko pupcie podetrzeć.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 6. Data: 2004-08-30 14:31:12
    Od: Rodrig Falkenstein <f...@g...pl>

    Dnia Mon, 30 Aug 2004 16:03:00 +0200, Arek <a...@e...net> napisał:

    > Deklarację spisał z firmą A , kasy rząda firma B i dostanie z sądu nakaz
    > na kwotę jaka będzie na wekslu.
    > Deklaracją może sobie w takiej sytuacji tylko pupcie podetrzeć.

    Ale żeby żądać zapłaty firma B musi wylegitymować się nieprzerwanym
    szeregiem indosów.

    I czy możemy podnieść trochę formalny poziom dyskusji? Wystarczy odrobine
    ponad poziom trzech pasków na dresie. "żądanie kasy" i "podcieranie pupci"
    to są terminy nie za bardzo odpowiednie do uzywania w dyskusji na temat
    przepisów prawa

  • 7. Data: 2004-08-30 14:34:24
    Od: Arek <a...@e...net>

    > Ale żeby żądać zapłaty firma B musi wylegitymować się nieprzerwanym
    > szeregiem indosów.

    Jakich indosów? Weksel będzie wypisany na firmę B.

> [...]
    > odrobine ponad poziom trzech pasków na dresie. "żądanie kasy" i
    > "podcieranie pupci" to są terminy nie za bardzo odpowiednie do uzywania

    Ja nie mogę. Nie pozwalają mi na to moje wytatułowane na całym boku trzy
    paski.

    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 8. Data: 2004-08-30 14:47:23
    Od: Arek <a...@e...net>

    > koniecznie domagaj sie klauzuli na wekslu "nie na zlecenie" innego bym
    > nigdy nie podpisał.

    Nic mu to nie pomoże jak nie wypełni pozostałych pól.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 9. Data: 2004-08-30 14:49:08
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sun, 29 Aug 2004 11:51:56 +0200, Andrzej Milewski naskrobał(a):

    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org
    lobo_(małpa)autograf.pl

  • 10. Data: 2004-08-30 14:50:25
    Od: Rodrig Falkenstein <f...@g...pl>

    Dnia Mon, 30 Aug 2004 16:34:24 +0200, Arek <a...@e...net> napisał:

    > Jakich indosów? Weksel będzie wypisany na firmę B.

    To w takim przypadku wystarczy wykazać, że nie istnieje dług pwystawcy
    wobec firmy B. Bo w stosunku do remitenta wystawca weksla własnego (a
    trasat weksla trasowanego) może zasłaniać się zarzutami dotyczacymi
    stosunku podstawowego.