  • 1. Data: 2007-08-19 23:57:40
    Temat: Wartość prawa najmu...
    Od: Andrzej <n...@i...cy>

    Witajcie!
    Chodzi o wycenę przez biegłego prawa najmu mieszkania komunalnego. Czy ktoś
    miał z czymś takim do czynienia? Na czym polega taka wycena?
    Pozdrawiam.
    --
    Andrzej
    # adres w nagłówku - ROT13 #

  • 2. Data: 2007-08-20 11:31:07
    Temat: Re: Wartość prawa najmu...
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej" <n...@i...cy> napisał w wiadomości
> [...]
    > ktoś
    > miał z czymś takim do czynienia? Na czym polega taka wycena?

    witam

    poczytaj sobie ten oto krótki tekst:

    http://www.kamienica.pl/pdf/24maj02.pdf

    pzdr

  • 3. Data: 2007-08-20 22:02:30
    Od: Andrzej <n...@i...cy>

    Dnia Mon, 20 Aug 2007 13:31:07 +0200, Krzysiek napisał(a):

    > poczytaj sobie ten oto krótki tekst:
    > http://www.kamienica.pl/pdf/24maj02.pdf

    Takie teksty czytałem, chodzi mi konkretnie o to - w jaki sposób biegły ma
    ustalić hipotetyczny okres trwania umowy najmu? Czy to zależy np. od stanu
    zdrowia lokatora? :-) Bo znając polskie sądy to można się spodziewać
    każdego absurdu...

    Pozdrawiam.

    --
    Andrzej
    # adres w nagłówku - ROT13 #

  • 4. Data: 2007-08-21 07:16:34
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > ustalić hipotetyczny okres trwania umowy najmu? Czy to zależy np. od stanu
    > zdrowia lokatora? :-) Bo znając polskie sądy to można się spodziewać

    witam!

    ja myślę, że biegły bierze pod uwage średni czas trwania najmu w twej
    miejscowości, ale także inne fakty, np. okres trwania umowy, kondycja
    zdrowotna najemcy :-); zapewne są liczne kryteria, ale myślę że odpowiedz na
    to znajdziesz gdy przeczytasz orzeczenie podane w artykule, ktorego link
    zapodałem ci w pierwszym poscie - chodzi nie tylko o tezę ale uzasadnienie
    tego orzeczenia, bo tam wiele SN zawarł

    jeszcze sprawdzę sam, poszperam, bo gdzies już miałem do czynienia z
    określeniem tego hipotetycznego czasu trwania najmu, ale daj mi troche czasu

    pzdr

  • 5. Data: 2007-08-21 07:27:40
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:fae390$s5r$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    >
    > jeszcze sprawdzę sam, poszperam, bo gdzies już miałem do czynienia z
    > określeniem tego hipotetycznego czasu trwania najmu, ale daj mi troche

    już sprawdziłem:
    z tego co się dowiedziałem, to nie trzeba biegłego w takich sprawach;
    zgodnie z uchwałą, która masz w podanym artykule, porównuje się róznice
    czynszu wolnorynkowego z regulowanym w danym miesiacu, nastepnie mnozy te
    roznice przez 12 miesiecy i masz roznice w czynszach w ciagu jednego roku;
    hipotetyczny czas trwania najmu to:
    1) albo 20 lat - gdy strony są juz w podeszłym wieku (ale nie ma granicy,
    zależy od okoliczności sprawy, tu zapewne nie tylko wiek, ale i stan zdrowia
    ma znaczenie - mysle ze jak strony mają 50-60 lat to hipotetycznie najem
    bedzie trwal gora 20 lat)
    2) albo 30 lat - gdy strony są w niskim i średnim wieku - zapewne od
    18-40/45lat - wtedy hipotetycznie najem może trwac dłużej, stąd 30 lat

    tak wygląda z orzecznictwa sądów

    pzdr

  • 6. Data: 2007-08-22 21:53:10
    Od: Andrzej <n...@i...cy>

    Dnia Tue, 21 Aug 2007 09:27:40 +0200, Krzysiek napisał(a):

    > 2) albo 30 lat - gdy strony są w niskim i średnim wieku - zapewne od
    > 18-40/45lat - wtedy hipotetycznie najem może trwac dłużej, stąd 30 lat

    Dziękuję za odpowiedź.
    Ta sytuacja, o której piszesz jest dla mnie skrajnie niekorzystna, ponieważ
    przyjmując hipotetyczny okres trwania najmu 30 lat - to wychodzi bez mała
    tyle, ile wartość wolnorynkowa tego mieszkania. Jak się przed tym bronić?

    --
    Andrzej
    # adres w nagłówku - ROT13 #

  • 7. Data: 2007-08-23 08:32:04
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > tyle, ile wartość wolnorynkowa tego mieszkania. Jak się przed tym bronić?

    witam!

    w mojej ocenie nie masz jak sie bronić - taka jest praktyka sądowa, chyba że
    sąd w twoim przypadku jednak powoła biegłego, ale wątpie, bo nie jest w tym
    wypadku niezbędne; oczywiście, schematyzm nie jest cechą sądownictwa
    polskiego, więc możesz powalczyć, ale nie wiem czy coś wskurasz;
    a bronisz się dowodami, że masz chorobę, że będziesz krótko żył, itp. tak by
    sąd okreslił hipotetyczny czas trwania najmu na 20 lat lub mniej; jak to ci
    się uda to daj znać :)

    pzdr

  • 8. Data: 2007-08-23 22:00:13
    Od: Andrzej <n...@i...cy>

    Dnia Thu, 23 Aug 2007 10:32:04 +0200, Krzysiek napisał(a):

> [...]
    > sąd okreslił hipotetyczny czas trwania najmu na 20 lat lub mniej; jak to ci

    Sąd już powołał biegłego... :) Co będzie dalej - trudno przewidzieć...

    --
    Andrzej
    # adres w nagłówku - ROT13 #