  • 1. Data: 2007-08-20 05:36:47
    Temat: Faktura przeslana poczta elektroniczna i artykuw Rzeczpospolicie
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    Witam,

    jeden moj polski klient mnie poprosil o przeslanie faktury papierowej,
    poniewaz przeczytal sobie niedawny artykul z uzasadnieniem w dzienniku
    Rzeczpospolita:
    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firma_070813/fi
    rma_a_12.html

    Ja oczywiscie nie zamierzam robic zadnych klopotow i te faktury przesle
    w kopercie. Z drugiej strony, jesli bede postepowal zgodnie z czeskim
    prawem (bo jestem obywatelem Czech i tam tez mam swoja DG), to moja
    faktura nie musi zawierac ani pieczatki ani podpisu wystawiajacego. Jak
    wiec by polskie urzedy poznaly, ze na papier drukowalem fakture ja, a
    nie moj klient?

    Problematyczne wydaje mi sie uzasadnienie:

    "Według izby [Izby Skarbowej w Warszawie] jedyną dopuszczalną formą
    dokumentowania transakcji, poza elektroniczną, jest wystawianie faktur
    VAT w formie zmaterializowanej - papierowej. Wskazują na to użyte przez
    ustawodawcę sformułowania: "wystawiane są w co najmniej dwóch
    egzemplarzach" (§ 21 ust. 1 rozporządzenia w sprawie wystawiania faktur)
    czy "dokumenty (...) przechowuje się w oryginalnej postaci" (§ 23 ust. 2
    rozporządzenia). Udostępnienie faktury na stronie internetowej czy
    pocztą elektroniczną, choć można uznać za formę wystawienia faktury, nie
    jest wystawieniem jej w formie papierowej."

    Ludek

  • 2. Data: 2007-08-20 10:37:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ludek Vasta" <q...@X...onet.pl> napisał w wiadomości

    On może sobie ową fakturę wydrukować i już ma formę papierową.

  • 3. Data: 2007-08-20 14:36:16
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 20 Aug 2007 07:36:47 +0200, Ludek Vasta napisał(a):

> [...]
    > pocztą elektroniczną, choć można uznać za formę wystawienia faktury, nie
    > jest wystawieniem jej w formie papierowej."

    Ten artykuł w RP nie dotyczy waszej sytuacji. On mówi o wypadku gdy
    wystawca faktury działa zgodnie z prawem polskim. Ciebie obowiązuje prawo
    czeskie. Czy według tego prawa możesz wysłać fakturę klientowi e-mailem
    to ja już nie wiem - czeskiego prawa nie znam.