  • 1. Data: 2007-08-19 16:21:58
    Temat: prawo autorskie ? Wykorzystanie danych z ksiazki
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    Witam
    Mam problem natury prawniczej, a mianowice mie wim czy moge uzywac danych z
    tabel z ksiazek, wpisujac te dane do progrmau komputerowego ktory na
    podstawie tych danych cos tam sobie wylicza. Program ma byc komercyjny, a
    dane z tej ksaizki sa dorobkiem jakiesgos zespolu naukowego (sami badali i
    wyniki sa "ich"). Ksiazka z tymi tabelami jest ogolniedostepna. Czy moge z
    tego korzystac (np dopisac gdzies w licencji czy w progrmaie ze dane sa
    brane z tej ksiazki) czy tez nie mam takiego prawa ??

    Fantom

  • 2. Data: 2007-08-19 18:24:29
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl> writes:

> [...]
    > komercyjny, a dane z tej ksaizki sa dorobkiem jakiesgos zespolu
    > naukowego (sami badali i wyniki sa "ich").

    A to nie będzie prawo do cytatu?

  • 3. Data: 2007-08-19 19:31:41
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2007-08-19 18:21, Fantom wrote:
> [...]
    > tego korzystac (np dopisac gdzies w licencji czy w progrmaie ze dane sa
    > brane z tej ksiazki) czy tez nie mam takiego prawa ??

    Wyniki nie są ich, ale "Matki Natury" :-) Można z tych danych korzystać
    do woli -- nie są objęte prawem autorskim [idee nie podlegają prawu
    autorskiemu], i nie podlegają prawu własności przemysłowej [praw/cech
    przyrody nie można opatentować].
    --
    Przemysław Płaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have

  • 4. Data: 2007-08-19 22:05:59
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Przemysław Płaskowicki <p...@p...name> writes:

    [...]

    > Wyniki nie są ich, ale "Matki Natury" :-)

    Ale ich zestawienie jest już częścią utworu.

  • 5. Data: 2007-08-19 22:24:30
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 19 sierpnia 2007 21:31
    (autor Przemysław Płaskowicki
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <faa5sv$jo0$1@atlantis.news.tpi.pl>):

> [...]
    > do woli -- nie są objęte prawem autorskim [idee nie podlegają prawu
    > autorskiemu], i nie podlegają prawu własności przemysłowej [praw/cech

    Czyli mapy też są free? Bo przecież ukształtowania terenów i położenie dróg
    jest też "Matki Natury"....

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 6. Data: 2007-08-19 22:35:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 19.08.2007 Przemysław Płaskowicki <p...@p...name> napisał/a:
    > Wyniki nie są ich, ale "Matki Natury" :-) Można z tych danych korzystać

    Wyniki są ich. Chyba w życiu nie mierzyłeś i nie gromadziłeś czegoś w
    sposób systematyczny skoro mieszasz w to Matkę Naturę :)

    > do woli -- nie są objęte prawem autorskim [idee nie podlegają prawu
    > autorskiemu], i nie podlegają prawu własności przemysłowej [praw/cech
    > przyrody nie można opatentować].

    Na PA świat sie nie kończy. Mamy np. taką Ustawę z dnia 27 lipca 2001 r. o
    ochronie baz danych. Tylko pod pewnymi warunkami można korzystać z części
    ich istotnej.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2007-08-20 12:33:31
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Wrak Tristana wrote:
> [...]
    > wasz znak: <faa5sv$jo0$1@atlantis.news.tpi.pl>):

    > Czyli mapy też są free? Bo przecież ukształtowania terenów i położenie dróg

    Dlatego każdy może narysować swoją mapkę. Ale już korzystać z cudzego
    rysunku nie zawsze.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 8. Data: 2007-08-20 15:01:49
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 20 sierpnia 2007 14:33
    (autor Piotr Kubiak
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fac1mt$ghr$1@inews.gazeta.pl>):

    > Dlatego każdy może narysować swoją mapkę. Ale już korzystać z cudzego
    > rysunku nie zawsze.

    Nie chodzi o rysunek. ,,rysunek'' mapy program generuje na bieżąco na
    podstawie danych. Te dane są najcenniejsze, bo ich zgromadzenie kosztuje
    kupę kasy.

  • 9. Data: 2007-08-20 19:42:26
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2007-08-20 00:35, Marcin Debowski wrote:

    > Wyniki są ich. Chyba w życiu nie mierzyłeś i nie gromadziłeś czegoś w
    > sposób systematyczny skoro mieszasz w to Matkę Naturę :)

    Mierzyłem nie raz. Abstrahując od jakości moich pomiarów (w końcu to
    były tylko studenckie laboratoria), nigdy mi nie przyszło na myśl, że
    zmierzona przeze mnie wartość np. ładunku elementarnego, czasu
    półrozpadu pewnego izotopu uranu, albo długości fali lasera jest moja.

    > Na PA świat sie nie kończy. Mamy np. taką Ustawę z dnia 27 lipca 2001 r. o
    > ochronie baz danych. Tylko pod pewnymi warunkami można korzystać z części
    > ich istotnej.

    Przeczytałem tę ustawę. Masz rację, cytowana przez Ciebie ustawa
    uzależnia korzystanie z elementów istotnych bazy od zgody producenta
    bazy (art. 6). Co do zasady zatem, Fantom musi uzyskać zgodę producenta
    bazy.
    --
    Przemysław Płaskowicki
    It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession

  • 10. Data: 2007-08-20 20:51:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 20.08.2007 Przemysław Płaskowicki <p...@p...name> napisał/a:
> [...]
    > zmierzona przeze mnie wartość np. ładunku elementarnego, czasu
    > półrozpadu pewnego izotopu uranu, albo długości fali lasera jest moja.

    To mamy w zasadzie dwie dalsze możliwości: (1) uważasz się za Boga, (2)
    nie odróżniasz wyników pomiarów od wartości rzeczywistej danej wielkości w
    danym układzie.
    Do Matki Natury to co najwyżej nalezy źródło danej informacji. Cokolwiek
    byś nie robił (przy założeniu, że jednak Bogiem nie jesteś) to wyniki są
    Twoją wykładnią, opisem, lub translacją stanu tego źródła. Weź rozważ
    bardzo prostą analogia również z okolic PA: wyniki do rzeczywistych cech
    obiektu pomiaru mają się tak jak fotografia do obiektu fotografii.
    Autorem fotografii jest Matka Natura i dlatego nie podlegają one PA?

    --
    Marcin