  • 1. Data: 2005-05-13 09:19:26
    Temat: WWW, allegro,
    Od: "Paweł D." <p...@o...pl>

    Witam,

    I mnie spotkało... opis towaru na allegro nie odpowiadał rzeczywistości.
    Kontakt z kolesiem... zero, do momentu wystawienia negatywa.

    Postanowiłem w internecie na mojej strone opisać,a linka do nie dałem w
    odpowiedzi na negatywa jaki koleś mi wystawił.

    Teraz się rzuca że: "Udostępnił Pan moje dane imienne bez mojej zgody,
    co w świetle prawa jest naruszeniem mojej nietykalności osobistej oraz
    narażeniem mnie na nieprzyjemności. Ja tylko proszę o usunięcie IMIENIA
    I NAZWISKA. Nick niech sobie będzie"

    hmm..
    ale czy to tak jest: oto moja stronka o tym:
    http://www.daniec.org/allegro czy moglibyście ocenić jej zawartość, czy
    to podpada?? Mam już opinie, ale jestem ciekaw opinii innych.

    Bardzo dziękuje za wyrażenie opinii.

    pozdrawiam
    Paweł Daniec

  • 2. Data: 2005-05-13 13:46:42
    Temat: Re: WWW, allegro,
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Paweł D. wrote:
    > Witam,

    Hmm, a w którym miejscu ty umieściłeś jego imie i nazwisko, bo ja nie
    widzę. Umieszczenie linku do strony gdzie jego dane są, to nie
    umieszczenie danych.

    Po za tym samo imię i nazwisko nie podlega ochronie, bo to za mało.
    Gdybyś umieścił pełne jego dane z adresem to mógłby się czepiać.

  • 3. Data: 2005-05-13 13:54:57
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    Paweł D. <p...@o...pl> wrote:

    > I mnie spotkało... opis towaru na allegro nie odpowiadał rzeczywistości.
    > Kontakt z kolesiem... zero, do momentu wystawienia negatywa.

    Jestes nie pierwszy i nie ostatni na Allegro, niestety :/

    > Postanowiłem w internecie na mojej strone opisać,a linka do nie dałem w
    > odpowiedzi na negatywa jaki koleś mi wystawił.

    Tak przy okazji - ustaw na tej stronie kodowanie, bo tego nei da sie
    czytac. Swiat naprawde nie konczy sie na Internet Explorerze ;P

> [...]
    > co w świetle prawa jest naruszeniem mojej nietykalności osobistej oraz
    > narażeniem mnie na nieprzyjemności. Ja tylko proszę o usunięcie IMIENIA

    Ironicznie popros o podanie podstawy twierdzenia o naruszeniu. Juz z
    samego doboru terminologii wynika, ze czlowiek nie ma pojecia o czym pisze.
    Acha - art. 23 i 24 KC raczej odpada - o czym nizej.

> [...]
    > http://www.daniec.org/allegro czy moglibyście ocenić jej zawartość, czy
    > to podpada?? Mam już opinie, ale jestem ciekaw opinii innych.

    Jesli to co podales jest zgodne z rzeczywistoscia - nie podpada pod
    pomowienie. A co do jedynej mozliwego IMO punktu zaczepienia - czyli
    naruszenia dobr osobistych - nie jest to w tym przypadku dzialanie
    bezprawne. Polecam zapoznac sie z wyrokiem SN z 19.11.2003 - I PK 590/02
    OSNP 2004/20/351 oraz wyrokiem SA w Poznaniu z dnia 13.11.2001 r. sygn.
    I ACa 1140/01.

    PS:
    Pieniacze potrafia napsuc krwi. Zastanow sie czy warto.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl #GG:351722 #ICQ:101413938

  • 4. Data: 2005-05-13 19:24:27
    Od: "Paweł D." <p...@o...pl>

    DZIĘKUJE UPRZEJMIE za OPINIE i pomoc,

    oczywiście postaramn sie zminić kodowania.

    Opisana sytuacja jest autentyczna, podpisuje się pod nią z imienia i
    nazwiska, i biore za nią pełną odpowiedzialność. Dodatkowo dostałęm
    negatywa na allegro. Cóż, ale ja nie będe dogadywał się gdy aukcja, co
    się okazało po fakcje, złamałą kilka punków allegro o czym informuje na
    mojej stronie.

    SERDECZNIE RAZ JESZCZE DZIĘKUJE

    Paweł Daniec

  • 5. Data: 2005-05-13 21:24:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <d62utn$p3o$1@news.onet.pl>, Paweł D. wrote:
> [...]
    > negatywa na allegro. Cóż, ale ja nie będe dogadywał się gdy aukcja, co
    > się okazało po fakcje, złamałą kilka punków allegro o czym informuje na

    Trochę z innej beczki: a potrafisz udowodnić, że faktycznie zostałeś tu
    oszukany?

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2005-05-13 22:23:50
    Od: "Paweł D." <p...@o...pl>

    tak, byłem w federacji konsumentów,
    potwierdzili że opis aukcji, słowa, wyrażenia które zostały w niej użyte
    nie odpowiadają stanu faktycznemu.

    Oni ładnie to nazwali: sprzedajacy manipulując opisem sprzedawanego
    produktu.. itd

    Pozatym te "nowe" karty, mają sms-y z grudnia, a konta były ważne
    oficjalnie do połowy lutego, świadczy o tym sms / informacja operatora
    (*101#).

    Czy to jest gdzieś napisane, umieszczone na stronie dotyczącej tej
    aukcji??
    NIE!!

    Ze względu na małą wartość opisanego zdarzenia policja wyłączenie
    przyjeła moje zgłoszenie.

    Serdecznie pozdrawiam

    Paweł Daniec

  • 7. Data: 2005-05-13 22:47:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <d639e9$kcs$1@news.onet.pl>, Paweł D. wrote:
    > tak, byłem w federacji konsumentów,
    > potwierdzili że opis aukcji, słowa, wyrażenia które zostały w niej użyte
    > nie odpowiadają stanu faktycznemu.

    Paweł, inaczej: czy jesteś w stanie wykazać że otrzymałeś to co
    otrzymałeś? Czy masz świadków potwierdzających że w dostarczonej przesyłce
    był ten właśnie niezgodny z opisem towar. Może to wynika z istoty
    "startera" ale ja sie nie znam i dlatego pytam :) Jeśli zaś nie wynika, to
    możesz się w którymś momencie spotkać z takim pytaniem i odpowiedź na nie
    będzie dla Ciebie istotna.

    > Ze względu na małą wartość opisanego zdarzenia policja wyłączenie
    > przyjeła moje zgłoszenie.

    Tzn? Z tego co wiem, w przypadku wyłudzenia nie ma minimalnej kwoty.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2005-05-13 23:49:30
    Od: "Paweł D." <p...@o...pl>

    Akurat moje szczęcie polega na tym, że przesyłkę nie odebrałem w
    domu, a na poczcie, i prosto z niej udałem się do biura mojej
    narzeczonej, gdzie przy niej, i 2 osobach które z nią współpracują
    otwierałem przesyłkę...

    Co do kwoty minimalnej... jest niska, nie zajmą się... to jest
    raptem 4 zł, ale chodzi o zasady. Sprawa została udokumentowana,
    dodatkowo udało mi się ustalić źródło tych kart sim / starterów...
    również allegro, ale to było po fakcie. Poprzednia osoba która je
    posiadała, ma dokumenty potwierdzające wykorzystanie tych kart, w
    postati jakiś kodów kreskowych z karty z numerami pin / puk, i samej
    karty sim.

    Gdyby nie mylący mnie opis, pewnie bym nie kupił, opis ma być
    rzetelny, odpowiadający prawdzie...

    Wiem o czym mówisz, doiskonale zdaje sobie z tego sprawe, i zostało to
    udukomentowane...
    Dodatkowo osoba ta wykorzystuje nie wyszukany język, nie tylko pod moim
    adreszem, ale w czasie odwoływania ofert kupna na innych swoich
    aukcjach... Wiem że wiele osób po moim opisaniu sprawy zrezygnowało z
    zakupu u niego starterów, tzw. "NÓWEK".

    Chciałem uzyskać informacje czy moja strona spełniastandarty w
    publikowaniu matriałów... I czy nie złąmałęm gdzieś prawa, oczywiście
    było to konsultowane z kolegami z prawa, ale wole zapytać osób nie
    znających mnie, będących poza podejrzeniem o stronniczość. W czasie
    wizyty na Policji, też i ich zapytałem czy tego typu strona narusza
    jakieś prawo, odpowiedzieli że nie... do puki nie podam doskłądnych
    danych. Co do linka, to już tacy pewnii nie byli, bo się jeszcze z tym
    nie spotkali, ale zapytali czy jestem włąścicielwm strony do której
    prowadzi linki. Odpowiedziałęm że nie, bo jest to JEGO strona,
    skatalogowana przez Google, kiedyś tam... Oni nie widzą w tym nic złego,
    skoro osoba ta sama opublikowała dane... A na mojej stronie znajduje sie
    opis tego co miało mijsce, potwierdzone przez spisanie protokołu.
    Wiadomo że skłądanie nie prawdziwych zeznań jest karane.

    Pozatym sam sie przekonałem że każdy kolejny list elektoroniczny jest
    już bardziej wyważony, zwracam uwagę że osoba ta pozwoliła mi na
    umieszczenie nika, a nik ten jest zarazem imieniem tej osoby... więc
    jest to troszkę ...

    PRAWDA JEST TAKA ZE TRACE TYLKO SWÓJ CZAS, ALE GDYBYŚMY WSZYSCY TAK
    SOBIE ODPUŚCILI, GDYBY TAK NAPRAWDĘ WSZYSCY ODPUŚCILI... bo nie warto..
    mielibyśmy dużo takich nie kompetentnych kontarachętó, wykorzytujacych
    niedopowiedzenia...

    serdecznie pozdrawiam
    Paweł Daniec