  • 1. Data: 2005-02-02 11:48:39
    Temat: WKU i pobyt za granica
    Od: "Krzysiek" <k...@o...pl>

    Witam,

    Znajomy kilka miesiecy temu wyjechal do Irlandii. Obecnie ma
    kategorie B12 i upomnialo sie o niego wojsko, tzn. listonosz zostawil
    juz drugie awizo z wezwaniem.
    Czy lepiej bedzie jesli ktos z rodziny odbierze list czy lepiej to
    zignorowac i nie odbierac. Kumpel chce wrocic do Polski za kilka lat,
    ale nie wie czy nie czekaja go jakies problemy z tym zwiazane.Ewentualnie,
    jesli dostanie urlop moglby sie stawic na wezwanie ale co jesli dadza mu A?

    Pozdr,
    Krzysiek

  • 2. Data: 2005-02-02 14:45:19
    Temat: Re: WKU i pobyt za granica
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Krzysiek napisał:

> [...]
    > jesli dostanie urlop moglby sie stawic na wezwanie ale co jesli dadza mu A?

    Przed wyjazdem za granice sklada sie do WKU pismo, w ktorym zawiadamia
    sie ta instytucje o wymeldowaniu z adresu w Polsce (trzeba sie
    faktycznie wymeldowac) oraz informuje sie, ze wyjezdza sie za granice.

    Proponuje wyslac im cos takiego.

    P.S. Oczywiscie znajomy wymeldowal sie przed wyjazdem ?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 3. Data: 2005-02-02 15:41:05
    Od: "Krzysiek" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Mithos" napisał:

> [...]
    >
    > Proponuje wyslac im cos takiego.
    >

    > P.S. Oczywiscie znajomy wymeldowal sie przed wyjazdem ?

    AFAIK nie wymeldowal sie stad. Pojechal jakos po maturze i na poczatku
    chial tylko pracowac przez wakacje. Pozmienialy mu sie plany i zostal na
    dluzej.

  • 4. Data: 2005-02-02 18:52:03
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Krzysiek napisał:

    > AFAIK nie wymeldowal sie stad. Pojechal jakos po maturze i na poczatku
    > chial tylko pracowac przez wakacje. Pozmienialy mu sie plany i zostal na
    > dluzej.

    To niech przyjedzie, wymelduje sie i wysle pismo(poleconym), ze juz w
    Polsce nie mieszka i droga wolna.

    Poki jest zameldowany pod jakimkolwiek adresem w Polsce, zachodzi
    domniemanie doreczenia (po podwojnym bezskutecznym awizowaniu), a wiec
    WKU moze potraktowac go tak, jakby ukrywal sie przed komisja. Nic
    dobrego z tego nie wyniknie.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 5. Data: 2005-02-02 21:57:37
    Od: "ag" <o...@g...pl>

    Użytkownik "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska> napisał w wiadomości

> [...]
    > moze potraktowac go tak, jakby ukrywal sie przed komisja. Nic dobrego z
    czyli jak - wystarczy poinformować a nie _otrzymać zgodę_ na wyjazd od WKU?
    i co w przypadku upływu normalnego trybu "ścigania" w czasie wyjazdu po
    uprzednim poinformowaniu WKU (kalendarzowy rok skończenia 28 lat życia);
    delikwent jest dalej wcielany po powrocie na zasadach ukrywającego się czy
    też ma spokój i przeniesienie do rezerwy bez przeszkolenia?

    pozdr;
    ag

  • 6. Data: 2005-02-02 22:19:37
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    ag wrote:
> [...]
    > delikwent jest dalej wcielany po powrocie na zasadach ukrywającego się czy
    > też ma spokój i przeniesienie do rezerwy bez przeszkolenia?

    Czas kiedy WKU się musiało na coś zgadzać lub nie, już dawno minęły.
    Jest paragraf, który mówi, że nie powołuje się do wojska osób na stałe
    mieszkających za granicą. Dopełnienie lub nie formalności meldunkwoych
    nie ma tu znaczenia.
    Ja bym pismo odebrał i odpisał WKU, że delikwent w roku x wyjchał na
    stałe za granicę i już tu nie mieszka.

  • 7. Data: 2005-02-02 22:24:43
    Od: "ag" <o...@g...pl>

> [...]
    > ma tu znaczenia.
    > Ja bym pismo odebrał i odpisał WKU, że delikwent w roku x wyjchał na stałe
    a wiesz gdzie znajduje się ten paragraf? - chodzi mi o to czy w tekście
    jednolitym ustawy czy w którymś z rozporządzeń Ministra ON;
    pozdr;
    ag

  • 8. Data: 2005-02-02 22:25:27
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    ag wrote:
> [...]
    >
    > a wiesz gdzie znajduje się ten paragraf? - chodzi mi o to czy w tekście
    > jednolitym ustawy czy w którymś z rozporządzeń Ministra ON;

    w tekście jednolitym. kiedys się na niego powoływałem jak chcieli wziąc
    do wojska studenta, który na stałe mieszkał za granicą, jego rodzice
    mieszkają za granicą, ma obywatelstwo polskie i do polski przyjechał na
    studia.
    do wojska nie poszedl.