  • 1. Data: 2005-02-02 11:36:32
    Temat: Prawo do korzystania z oprogramowania w jednoosobowej firmie.
    Od: "Tomek \(NewComer\)" <f...@a...pl>

    Witam

    Mam takie pytanie.

    Prowadzę sobie jednoosobową firmę. Nikogo nie zatrudniam. W pracy mam
    komputer stacjonarny (stary strasznie) oraz rocznego laptopa. Laptop ma Win
    XP OEM.
    Czy narusze warunki licencji jesli na starym kompie zainstaluje rowniez XP,
    biorąc pod uwagę ze obydwa komputery sa tylko do mojego uzytku?

    Dzieki z gory za wszelkie sugestie

    Tomek

  • 2. Data: 2005-02-02 11:41:43
    Od: Arek <a...@e...net>

    Tomek (NewComer) rzecze:
    [..]

    Żadnej licencji nie naruszysz bo nic nie licencjonujesz.
    Natomiast naruszysz prawo autorskie, ewentualny pozew jedynie
    z powództwa cywilnego jest możliwy.
    Przy Twojej skali naruszenia komu by się chciało? :)

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 3. Data: 2005-02-02 11:45:40
    Od: Sindibad <a...@i...net.pl>

    Tomek (NewComer) napisał(a):
> [...]
    > Czy narusze warunki licencji jesli na starym kompie zainstaluje rowniez XP,
    > biorąc pod uwagę ze obydwa komputery sa tylko do mojego uzytku?

    chyba tak.. zważywszy, że licencja OEM jest udzielana dla danego sprzętu
    a instalowanie oprogramowania na innym sprzęcie - nie zależnie czyj on
    jest - stanowi naruszenie umowy licencyjnej.

  • 4. Data: 2005-02-02 20:24:16
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    Tomek (NewComer) <f...@a...pl> wrote:

    > Czy narusze warunki licencji jesli na starym kompie zainstaluje
    > rowniez XP, biorąc pod uwagę ze obydwa komputery sa tylko do mojego
    > uzytku?
    >
    > Dzieki z gory za wszelkie sugestie

    Oczywiscie. I to z dwu powodow:
    1. oprogramowanie OEM mozesz uzywac tylko ze sprzetem, z ktorym zostalo
    zakupione - tu laptopem. Jak na razie w PL nic sie w tej kwestii nie
    zmienilo i nie ma co wojowac, zwlaszcza w przypadku przedsiebiorcy,
    bo w przypadku konsumenta moznaby probowac wyciagac klauzule
    niedozwolone z KC.
    2. licencje inne niz MOLP i czy inne zbiorcze zezwalaja na zainstalowanie
    wylacznie jednej kopii oprogramowania.

    Obydwa te ograniczenia masz na samym poczatku umowy o uzywanie
    oprogramowania [AKA licencji, nie klocmy sie o slowa] - wystarczylo
    do niej spojrzec.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl