  • 1. Data: 2005-02-02 09:19:31
    Temat: Odsniezanie i podstawa prawna
    Od: "Tomek" <1...@w...pl>

    Witam!
    Moglby mi ktos podac podstawe prawna na temat obowiazku odsniezania
    chodnikow przez administracje budynku mieszkalnego. Chodzi o to ze
    wielokrotne prosby ustne nic nie daly i chcialbym miec w koncu jakis
    potwierdzony papier na wypadek jakiegos upadku, skrecenia stawu czy zlamania
    podczas chodzenia po oblodzonym i zasypanym chodniku czy parkingu.

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2005-02-02 09:35:35
    Temat: Re: Odsniezanie i podstawa prawna
    Od: "Jan Kowalski" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <1...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Moglby mi ktos podac podstawe prawna na temat obowiazku odsniezania
    > chodnikow przez administracje budynku mieszkalnego.

    Art. 5 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu
    czystości i porządku w gminach (Dz.U. Nr 132, poz. 622 z późn. zm.):
    "Właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku przez:
    (...)uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników
    położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uznaje się
    wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego położoną
    bezpośrednio przy granicy nieruchomości; właściciel nieruchomości nie jest
    obowiązany do uprzątnięcia chodnika, na którym jest dopuszczony płatny
    postój lub parkowanie pojazdów samochodowych,"

    Poza tym szczególne obowiązki może nakładać rada gminy w drodze uchwały, np.
    co do zakazywania czy nakazywania używania konkretnych środków (piasku,
    soli, żużlu etc.)

    M.

  • 3. Data: 2005-02-02 16:35:59
    Od: leon <L...@n...interia.pl>

    ja jescze polecam art 5 pkt 4.
    Obowiązki utrzymania czystości i porządku na drogach publicznych należą do
    zarządu drogi. Do obowiązków zarządu drogi należy także:
    2) pozbycie się błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń uprzątniętych z
    chodników przez właścicieli nieruchomości przyległych do drogi publicznej,

    ktory to przepis gmina notorycznie olewa- wiec wlasciciele posesji olewaja
    odsniezanie

    leon

    --
    "Jeżeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy błędne koło"
    - łysa śpiewaczka - EUGENE IONESCO