  • 1. Data: 2006-08-22 22:35:06
    Temat: WKU a zameldowanie
    Od: d...@o...pl

    Jako że jestem w wieku poborowym a WKU wcale nie chce o mnie
    zapomnieć - będę miał do Was pytanie.
    Ostatnim razem kiedy stawiłem się w WKU aby zdać świadectwo
    ukończenia szkoły oraz maturalne zagadnąłem panią co w sytuacji
    gdybym zrezygnował ze studiów i udał się za granicę.
    Odpowiedziała mi,że do domu będą przychodzić wezwania itd. oraz
    będzie przebiegać cała procedura, która ma miejsce w takich
    przypadkach.
    Poradziła mi jednak, abym przed wyjazdem się wymeldował a
    administracja miejsca gdzie będę mieszkał zawiadomi jednostkę WKU.
    Nie wydaje mi się to jednak prawdopodobne...
    Odpowiedzcie mi proszę jak WKU odnosi się do niezamelodowanego
    nigdzie poborowego oraz co w przypadku gdybym przyjeżdzał do kraju
    np. na święta.
    Pozdrawiam i z góry bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

  • 2. Data: 2006-08-23 04:15:57
    Temat: Re: WKU a zameldowanie
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    d...@o...pl wrote:
    > Poradziła mi jednak, abym przed wyjazdem się wymeldował a
    > administracja miejsca gdzie będę mieszkał zawiadomi jednostkę WKU.
    > Nie wydaje mi się to jednak prawdopodobne...

    Zawiadomi, bo ma to w obowiązku. Każde pojawienie się w biurze
    meldunkowym skutkuje "mailem" do WKU.
    Podejrzewam, że jak się wymeldujesz za granicę, to po wysłaniu paru
    listów, że masz się zjawić, a potem dadzą sobie spokój aż do czasu powrotu.

> [...]
    > np. na święta.
    > Pozdrawiam i z góry bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

    Osoby mieszkające na stałe za granica nie powołuje się do wojska.
    W sumie dawno ustawy nie czytałem, ale mam nadzieję, że tego nie wycieli.

  • 3. Data: 2006-08-23 12:32:51
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    O ile pamietam, idziesz do WKU, skladasz oswiadczenie o wyjezdzie na stale
    za granice i skladasz im swoja ksiazeczke wojskowa (ktora o ile dobrze
    pamietam nie powinna wyjezdzac za granice). Jak sie myle, to niech ktos
    poprawi, bo pamiec jest zawodna, jak wiadomo ;-)

    Pozdrawiam,

    Tiger