  • 11. Data: 2002-04-17 08:22:07
    Temat: Odp: WEKSEL
    Od: "fenix7" <f...@p...onet.pl>

    Dyskusja zeszła nie w te tory. Weksel jest wypełniony własnoręcznie przez
    dłużnika w walucie USD. Nie ma do niego umowy. Jest podany termin wykupu
    weksla. Nie ma na nim poręczyciela. Ja tylko chce wiedzieć jak delikwent
    może wymigać się od płacenia?
    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2002-04-18 18:22:45
    Temat: Re: WEKSEL
    Od: "toms" <e...@f...pl>

    Użytkownik "fenix7" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dłużnika w walucie USD. Nie ma do niego umowy. Jest podany termin wykupu
    > weksla. Nie ma na nim poręczyciela. Ja tylko chce wiedzieć jak delikwent

    na terenie RP zobowiazania powinny być wyrażone w walucie polskiej - weksel
    jest nieważny

  • 13. Data: 2002-04-19 01:13:31
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Apr 2002, toms wrote:

> [...]
    [...]
    >+ na terenie RP zobowiazania powinny być wyrażone w walucie polskiej - weksel

    "Wyrażone" czy "wykonane" ?
    Bo byłem przekonany że np. zapis w umowie "równowartość 100 USD"
    jest legalny... ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 14. Data: 2002-04-19 12:23:00
    Od: "Tmk" <t...@k...net.pl>

    weksel musi opiewać na konkrestną sumę pieniężną, weksel z klauzulą walory
    zacyjną miałby "zmienną wartość". W zwiazku z tym moim zdaniem nie ma takiej
    możliwości
    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w wia
    domości do grup dyskusyjnych napisał:Pine.LNX.4.21.0204190312090.4263-1000
    0...@i...stanpol.com.pl...

  • 15. Data: 2002-04-22 08:08:07
    Od: "fenix7" <f...@p...onet.pl>

    > na terenie RP zobowiazania powinny być wyrażone w walucie polskiej -
    weksel
    > jest nieważny

    Czyli, że jak mam napisane na wekslu 3.500 USD to nie dostanę tych pieniędzy
    bo jest nie ważny? Musiałby być wystawiony za granicą?

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2002-04-30 13:10:50
    Temat: Re: Odp: WEKSEL
    Od: p...@T...TO.poczta.onet.pl (Pawel Baranowski)

    "fenix7" <f...@p...onet.pl> wrote <aa0gpe$q07$1@news.onet.pl>:

    >weksel
    >>
    >Czyli, że jak mam napisane na wekslu 3.500 USD to nie dostanę tych
    >pieniędzy bo jest nie ważny? Musiałby być wystawiony za granicą?
    >
    >Pozdrawiam

    wg mnie weksel jest nieważnym, ale to nie oznacza że nie dostaniesz
    pieniędzy. IHMO w postępowaniu zwykłym chyba powinieneś uzyskać korzystny
    wyrok - na podstawie zeznań świadków + dokumentu pisemnego świadczącego o
    zawarciu umowy. Gdybyś nie dostał, to Twój dłużnik bezpodstawnie by się
    wzbogacił ...

    --
    Przed odpowiedzia skasuj "TNIJ.TO."

    Before reply cut "TNIJ.TO."