  • 1. Data: 2002-04-10 10:21:23
    Temat: WEKSEL
    Od: "fenix7" <f...@p...onet.pl>

    Mam takie pytanie. Mam weksel, ale nie mam do niego żadnej umowy. Czy jest możliwość
    wyegzekwowania takiego weksla, i jak? Podobni weksel jest nie ważny bez umowy. Na
    wekslu podana jest data jego wykupu i kwota
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-04-10 12:28:49
    Temat: Re: WEKSEL
    Od: p...@T...TO.poczta.onet.pl (Pawel Baranowski)

    "fenix7" <f...@p...onet.pl> wrote <a91422$t3u$1@news.onet.pl>:

> [...]
    >jest możliwość wyegzekwowania takiego weksla, i jak? Podobni weksel jest
    >nie ważny bez umowy. Na wekslu podana jest data jego wykupu i kwota

    Jak najbardziej jest ważny. Pozew w postępowaniu nakazowym - nakaz zapłaty
    (o mocy wyroku) dostajesz po kilku tygodniach. Do 5000 zł pozew na
    formularzach PU + WD, a powyżej normalny pozew.

    Pozdr

    --
    Przed odpowiedzia skasuj "TNIJ.TO."

    Before reply cut "TNIJ.TO."

  • 3. Data: 2002-04-10 13:00:00
    Temat: Odp: WEKSEL
    Od: "fenix7" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik Pawel Baranowski <p...@T...TO.poczta.onet.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:X...@2...180
    .128.20...
    > Jak najbardziej jest ważny. Pozew w postępowaniu nakazowym - nakaz zapłaty
    > (o mocy wyroku) dostajesz po kilku tygodniach. Do 5000 zł pozew na
    > formularzach PU + WD, a powyżej normalny pozew.

    Nawet jeżeli jest w obcej walucie?
    Pozdr

  • 4. Data: 2002-04-10 15:13:42
    Od: "Carlosky" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel Baranowski" <p...@T...TO.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości
    > Jak najbardziej jest ważny. Pozew w postępowaniu nakazowym - nakaz zapłaty
    > (o mocy wyroku) dostajesz po kilku tygodniach. Do 5000 zł pozew na
    > formularzach PU + WD, a powyżej normalny pozew.

    a deklaracja wekslowa nie jest, czasem, potrzebna?
    pozdrawiam,

    carlosky
    *********************************
    Skydive & Altitude & FreeFly

  • 5. Data: 2002-04-11 05:51:57
    Od: p...@T...TO.poczta.onet.pl (Pawel Baranowski)

    "Carlosky" <c...@p...onet.pl> wrote <a91kqe$2o7$1@news.onet.pl>:

    >a deklaracja wekslowa nie jest, czasem, potrzebna?
    >pozdrawiam,

    Nie, jeżeli jest wypełniony do końca - a chyba taki jest (patrz 1.szy
    post). Ale zapomniałem dodać, że wypada wezwać do zapłaty.

  • 6. Data: 2002-04-11 06:21:20
    Temat: Re: Odp: WEKSEL
    Od: p...@T...TO.poczta.onet.pl (Pawel Baranowski)

    "fenix7" <f...@p...onet.pl> wrote <a91dbd$hhn$1@news.onet.pl>:

    >Użytkownik Pawel Baranowski <p...@T...TO.poczta.onet.pl> w
    >wiadomości do grup dyskusyjnych
    >napisał:X...@2...18
    0.128.20...

    >Nawet jeżeli jest w obcej walucie?

    Art. 385 kc - zasadą jest wyrażanie stosunków zobowiązaniowych w walucie
    krajowej - złotym polskim.

    Jeśli weksel nie został wystawiony w Polsce to może być w walucie obcej.

    Pozdr

  • 7. Data: 2002-04-11 09:33:13
    Temat: Odp: Odp: WEKSEL
    Od: "fenix7" <f...@p...onet.pl>

> [...]

    > krajowej - złotym polskim.
    >
    > Jeśli weksel nie został wystawiony w Polsce to może być w walucie obcej.

    Ale został wystawiony w Polsce.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2002-04-13 06:43:04
    Od: "toms" <e...@f...pl>

    jeżeli weksel jest in blanco i nie ma deklaracji - nic nie stoi na
    przeszkodzie żeby go wypełnić i przedstawić do zapłaty. To wystawca weksla
    ponosi ryzyko podpisania "czystej kartki" Nikt nam nie udowodni, że weksel
    był wypełniony później.
    Użytkownik "Pawel Baranowski" <p...@T...TO.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:Xns91ED50B05D306pbaranowskipocztaone@213.180.12
    8.20...

  • 9. Data: 2002-04-13 11:27:57
    Od: p...@T...TO.poczta.onet.pl (Pawel Baranowski)

    "toms" <e...@f...pl> wrote <a98jcd$kvm$1@news.tpi.pl>:

> [...]
    >przeszkodzie żeby go wypełnić i przedstawić do zapłaty. To wystawca
    >weksla ponosi ryzyko podpisania "czystej kartki" Nikt nam nie udowodni,

    Chodzi o to, że może udowodnić. Np. zeznania świadków, kserokopia weksla
    itd. Tak samo jak można udowodnić fakt zagubienia weksla - jest to trudne,
    ale do zrobienia. Swoją drogą większość zarzutów przeciwko nakazowi z
    weksla dotyczy właśnie uzupełnienia weksli niezupełnych ("powód nadużył
    mojego zaufania i wypełnił weksel niezgodnie z umową" - to najcześtszy
    zarzut). Do tego zwykle dłużnik uzyskuje zwonienie od kosztów sądowych ...

    Pozdr

  • 10. Data: 2002-04-14 08:06:13
    Od: "toms" <e...@f...pl>

> [...]
    > mojego zaufania i wypełnił weksel niezgodnie z umową" - to najcześtszy
    > zarzut). Do tego zwykle dłużnik uzyskuje zwonienie od kosztów sądowych ...

    przyznasz mi jednak, że kwestie dowodowe są bardzo trudne. Nie wiem czy sąd
    da wiarę kserokopii - można ją było zrobić przed ostatecznym wypełnieniem
    weksla, wiadowmo jak jest ze świadkami - pzreważnie poręczli ten sam weksel
    in blanco