  • 1. Data: 2002-04-10 09:21:17
    Temat: KPA czy Ustawa ?
    Od: "UsEr" <s...@p...pl>

    Pytanie moje wiaze sie z KPA, Ustawa i armia.
    Sytuacja jest nastepujaca:
    Jestem rezerwista. Jakis czas temu stanalem na komisji wojskowej,
    ktora orzekla kat.D (niezdolny do sluzby wojskowej).
    Niestety, termin odwolania rowniez jakis czas temu minal.
    W zwiazku z tym, ze potrzebna jest mi kat.A,
    zglosilem sie na WKU,aby stanac ponownie
    na komisji,by podwyzszyc kategorie.
    I co sie stalo? Komendant WKU nie wyraza zgody.
    W odmowie powoluje sie na art.124-127 KPA
    i na pismo dowodcy okregu wojskowego, ktory
    zakazal kierowania osob z kat.D i E na komisje lekarskie.
    Tymczasem w Ustawie o powsz.obowiazku obrony
    jest art.29 pkt.2, ktory mowi, ze na komisje lekarska
    kieruje komendant WKU na WNIOSEK rezerwisty.
    (czyli ze nawet nie musze o to prosic).
    Pytanie jest wiec takie:
    co jest wazniejsze? KPA, Ustawa czy pisemko
    wyslane faksem przez pulkownika ?
    czy komendant WKU ma prawo do odmowy ?
    I co zrobic,by stanac na komisji ?

    pozdrawiam i dzieki z gory za powazne odpowiedz.

    Pawel Rakoczy

    ---------------------------

  • 2. Data: 2002-04-11 15:55:47
    Temat: Re: KPA czy Ustawa ?
    Od: "Jupraw" <j...@p...onet.pl>

    Już to kilkakrotnie pisałem - kombinacje z kategorią zdolności do służby
    wojskowej jeszcze nie jednemu będą "odbijały się czkawką".
    Odpowiadając jednak na Pańskie pytanie informuję, że powinien Pan napisać
    wniosek do wojskowego komendanta uzupełnień o skierowanie właściwej komisji
    lekarskiej w celu ponownego ustalenia kategorii zdolności, w związku z
    poprawieniem się stanu zdrowia.
    Wojskowy komendant uzupełnień winien Pana skierować do tej komisji, jako
    żołnierza rezerwy.
    Jeżeli tego nie uczyni i odpowie Panu pisemnie (tak uczynić winien) w formie
    decyzji administracyjnej (niektórzy komendanci odpowiadają zwykłym pismem,
    czym popełniają błąd), będzie miał Pan prawo odwołać się do szefa
    wojewódzkiego sztabu wojskowego, a jeżeli i ten odmówi, będzie miał Pan
    prawo wniesienia skargi do NSA. Przed NSA sprawa jest wygrana przez Pana.
    Powodzenia.

    ______
    Jupraw