  • 11. Data: 2009-05-27 11:39:58
    Temat: Re: W trakcie wypowiedzenia umowy o pracę...
    Od: o...@t...pl

    > Jedynie część urlopu, która przysługuje Ci do 30/06/2009.

    Ale chyba tylko, gdy to byla jego pierwsza praca i dopiero nabywal
    prawo do urlopu?
    --
    Olleo

  • 12. Data: 2009-05-27 11:45:15
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 27 May 2009 04:39:58 -0700 (PDT), o...@t...pl napisał(a):

    > Ale chyba tylko, gdy to byla jego pierwsza praca i dopiero nabywal
    > prawo do urlopu?

    Nie tylko. Jako pracodawca wiem że ten koleś będzie pracował do 30 czerwca,
    więc obliczam że przysługuje mu prawo do 1/2 wymiaru urlopu i tyle tylko mu
    udzielę. Gdyby jeszcze ów urlop 'brał" np. w maju lub z początkiem czerwca,
    to zostawię mu jeszcze te "4 kacowe dni" w rezerwie aby mi nie wywinął
    numeru ;) - udzielę mu tego urlopu w ostatnich dniach roboczych w okresie
    wypowiedzenia :)

  • 13. Data: 2009-05-27 11:50:35
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    AdamS wrote:
    > Czy będąc w trakcie wypowiedzenia umowy o pracę przez pracodawcę
    > skutkującego na ostatni dzień czerwca mozna:
    > 1. wziąć cały miesiąc urlopu (21 dni roboczych w czerwcu)?
    > 2. w trakcie urlopu (jak długi by nie był) podjąć pracę w innym miejscu
    > - w najbardziej optymistycznej wersji przez miesiąc na 2 pełnych etatach
    > :)?

    Jeżeli pozostajesz w stosunku pracy nieprzerwanie od 1 stycznia, to
    możesz wykorzystać cały przysługujący ci urlop. W innym przypadku należy
    ci się proporcjonalnie do ilości przepracowanych miesięcy.

    Pracodawca może (ale nie musi) Ci tego urlopu udzielić. Jeśli Ci go
    udzieli to może Cię z niego odwołać (w ważnym, uzasadnionym przypadku).

    Jeżeli nie wykorzystasz całego urlopu do końca pracy u danego
    pracodawcy, to są dwie możliwości:
    1) niewykorzystany urlop możesz wykorzystać u następnego pracodawcy
    2) możesz zażądać ekwiwalentu urlopowego za niewykorzystany urlop
    (dostajesz pieniądze tak jakbyś te dni przepracował, urlop ci przepada.
    Ważne! W tym wypadku od tych pieniędzy nie płaci się wszystkich składek,
    ale już nie pamiętam dokładnie których).

    Adam Kłobukowski

  • 14. Data: 2009-05-27 12:13:39
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    Użytkownik "Adam Kłobukowski" <a...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Jeżeli pozostajesz w stosunku pracy nieprzerwanie od 1 stycznia, to
    > możesz wykorzystać cały przysługujący ci urlop.

    Jakim cudem? Przecież z góry wiemy, że pracownik nie będzie pracował dłużej,
    niż do końca czerwca, więc skąd podstawy, by udzielić mu urlopu w całym
    wymiarze? Co innego, gdyby wykorzystał cały urlop, a potem dopiero złożył
    wypowiedzenie - wtedy faktycznie po ptakach.

> [...]
    > 2) możesz zażądać ekwiwalentu urlopowego za niewykorzystany urlop
    > (dostajesz pieniądze tak jakbyś te dni przepracował, urlop ci przepada.

    Jest tylko jedna możliwość. Ta z punktu 2, czyli wypłata ekwiwalentu.
    No chyba, że następnym pracodawcą jest ten sam pracodawca ;-)

    E.

  • 15. Data: 2009-05-27 12:17:22
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    Emka wrote:

> [...]
    > w całym wymiarze? Co innego, gdyby wykorzystał cały urlop, a potem
    > dopiero złożył wypowiedzenie - wtedy faktycznie po ptakach.

    Podstawą jest Kodeks Pracy - prawo do urlopu nabywasz w całości 1
    stycznia, nie ważne ile jeszcze będziesz pracował. Inna kwestia czy
    pracodawca udzieli urlopu.

    > Jest tylko jedna możliwość. Ta z punktu 2, czyli wypłata ekwiwalentu.
    > No chyba, że następnym pracodawcą jest ten sam pracodawca ;-)

    Jak najbardziej możliwe są obie możliwości, przećwiczone na własnej skórze.

    Adam Kłobukowski

  • 16. Data: 2009-05-27 12:25:07
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 27 May 2009 14:17:22 +0200, Adam Kłobukowski napisał(a):

    > Podstawą jest Kodeks Pracy - prawo do urlopu nabywasz w całości 1
    > stycznia, nie ważne ile jeszcze będziesz pracował. Inna kwestia czy
    > pracodawca udzieli urlopu.

    Pytanie w stylu "grasz dalej?";
    - jako pracodawca mając wiedzę że Twój pracownik będzie pracownikiem tylko
    do końca czerwca i składa Ci wniosek o urlop w wymiarze 26 dni w marcu -
    udzielisz mu takiego urlopu?

    > Jak najbardziej możliwe są obie możliwości, przećwiczone na własnej skórze.

    Heheh - sam sobie przeczysz :)
    Skoro tak bardzo podpierasz się KP to powiedz no nam jaki wymiar urlopu
    przysługiwać Ci będzie u 'nowego pracodawcy' jeżeli zatrudniony zostaniesz
    od 1 lipca? I po jakim okresie?
    I jak to sie ma do 'odebrania 'zaległego rzekomo urlopu'?

    Chłopie - bądź konsekwentny.

  • 17. Data: 2009-05-27 12:31:32
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    > Podstawą jest Kodeks Pracy - prawo do urlopu nabywasz w całości 1
    > stycznia, nie ważne ile jeszcze będziesz pracował. Inna kwestia czy
    > pracodawca udzieli urlopu.

    Jeśli kodeks pracy to zapewne art. 155(1) par. 1 pkt 1 kp, który mówi
    inaczej.

    > Jak najbardziej możliwe są obie możliwości, przećwiczone na własnej
    > skórze.

    A zatem znów kodeks pracy, tym razem art. 155(1) par. 1 pkt 2 kp, który
    znów mówi coś innego ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 18. Data: 2009-05-27 12:38:22
    Od: spp <s...@o...pl>

    o...@t...pl pisze:

    > Ale chyba tylko, gdy to byla jego pierwsza praca i dopiero nabywal
    > prawo do urlopu?

    Nie, urlop udzielany przez pracodawcę _w_okresie_wypowiedzenia_ rządzi
    się trochę innymi zasadami. Pracodawca _musi_ udzielić Ci urlopu (lub
    wypłacić ekwiwalent) proporcjonalnie do okresu zatrudnienia w roku
    kalendarzowym.

    --
    spp

  • 19. Data: 2009-05-27 12:43:59
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 27 May 2009 14:38:22 +0200, spp napisał(a):

> [...]
    > się trochę innymi zasadami. Pracodawca _musi_ udzielić Ci urlopu (lub
    > wypłacić ekwiwalent) proporcjonalnie do okresu zatrudnienia w roku

    Musi to tylko ekwiwalent, urlop w naturze tylko jeśli zechce go udzielić.
    Natomiast pracownik musi pójść na urlop, jeśli pracodawca sobie zażyczy.

  • 20. Data: 2009-05-27 13:01:01
    Od: spp <s...@o...pl>

    Olgierd pisze:

    > Musi to tylko ekwiwalent, urlop w naturze tylko jeśli zechce go udzielić.
    > Natomiast pracownik musi pójść na urlop, jeśli pracodawca sobie zażyczy.

    A dokładniej - pracodawca _musi_ się rozliczyć z tej części urlopu która
    na niego wypada. :)

    --
    spp