  • 21. Data: 2010-03-01 09:40:29
    Temat: Re: W jaki sposob najszybciej rozwiazac umowe o prace?
    Od: "pt" <p...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Leszek" <r...@p...nospam.pl> napisal w wiadomosci
    news:MPG.25f50b136ada5b2730@news.gazeta.pl...
    > A w Chinach ludzie pracuja po 2 USD za dzien i jeszcze sie o taka prace
    > zabijaja.
    A ile wydaja dziennie na zycie?
    PawelT

  • 22. Data: 2010-03-01 09:44:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    SDD pisze:
    > Uzytkownik "Leszek" <r...@p...nospam.pl> napisal w wiadomosci

    > A nie ma tam przypadkiem obowiazku pracy?

    http://www.youtube.com/watch?v=PxymwN7nYQQ

    ;)

  • 23. Data: 2010-03-01 11:11:11
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "pt" <p...@p...onet.pl> wrote in message

    > Uzytkownik "Leszek" <r...@p...nospam.pl> napisal w wiadomosci
    > A ile wydaja dziennie na zycie?

    Zalezy od prowincji.
    Obecnie minimalna pensja w chinach ustaowa to zaleznosci od rejonu od 900 do
    1000 yuan:)
    Dla przykladu: autobus to miesiecznie ok 2 yuan, wynajecie jednopokojowego
    mieszkania ok 400 yuan.
    Prad od 100 do 150, makdonald meal ok 18-20.
    I przyklad kilogram ryzu od 2 do 2.8 yuan. (czyli pracownik zarabiajacy
    najnizsza krajowa moze sobie kupic w najlepszym przypadku ponad pol tony
    ryzu na miesiac:) raczej glodowac nie bedzie )
    :)))
    Spisane z natury i z pamieci:))
    Pensja nauczyciela angielskiego - prywatne lekcje (wylacznie prywatne
    lekcje) to ponad 10000 yuan.
    Naturalnie wszystko zalezy od rejonu! Ale ceny czy pensje nie odbiegaja od
    siebie az tak tragicznie by nie usredniac. Nauczycuel angielskiego w malym
    miasteczku to bedzie ok 6000 yuan wiec wcale ze srednim miastem poteznej
    roznicy nie ma zwlaszcza, ze w podobnych proporcjach sa ceny zycia.
    Do tego dochodzi darmowa sluzba zdrowia. Rozwiniety socjal mieszkaniowy
    (duzo ludzi mieszka za darmo).

  • 24. Data: 2010-03-01 11:21:49
    Od: BK <b...@g...com>

    On 1 Mar, 12:11, "pmlb" <p...@d...com> wrote:
> [...]
    > roznicy nie ma zwlaszcza, ze w podobnych proporcjach sa ceny zycia.
    > Do tego dochodzi darmowa sluzba zdrowia. Rozwiniety socjal mieszkaniowy

    Dzizas Ty powaznie w zadnym temacie nie masz najmniejszego pojecia o
    czym piszesz ;)

    Opieka medyczna w Chinach jest platna, chyba, ze wykupisz
    ubezpieczenie medyczne. Ubezpieczenie w wielu wypadkach funduja
    pracodawcy swoim pracownikom (ew. refunduja jego czesc).

    Dopiero w 2009 uruchomiono pilotazowy program refory sluzby zdrowia i
    w 16 miastach pracuja nad uruchomieniem podstawowej darmowej opieki
    medycznej.

    http://en.chinagate.cn/top_news/2010-02/24/content_1
    9464159.htm

    (oficjalna strona rzadowa Chin)

    Reszta Twojej wypowiedzi jest rownie falszywa i zmyslona? Przyznaj sie
    sam bo szukac mi sie nie chce - to o sluzbie zdrowia akurat wiem, bo
    znam jednego doktoranta co pisal prace o Chinach, i byl tam
    osobiscie :)

  • 25. Data: 2010-03-01 17:30:52
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Mon, 1 Mar 2010 08:42:14 -0000, pmlb napisał(a):

    > Im wiekszy liberalizm i kapitalizm tym gorsze warunki zarobkowe - to
    > normalne...
    > Jesli socjalu jest malo to i wynagrodzenia plus warunki sa niskie. Bo
    > pracodawca wie, ze i tak pracownik nie pojdzie gdzie innidziej a pod mostem
    > nikt nie chce zdychac.
    > Paradoksalnie, jest wrecz odwrotnie co liberalom przez ardlo nie moze
    > przejsc:) im iekszy socjal tym wyzsze zarobki i mniejsze bezrobocie!
    > Bezrobocie to glownie produkt kapitalizmu.

    Noo wg tego co piszesz, to nasz kraj jest wręcz zajebisty do życia! Nie
    odmówisz nam przecież rozwiniętego socjalu? :>

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 26. Data: 2010-03-02 10:08:01
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Kapsel" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > Noo wg tego co piszesz, to nasz kraj jest wręcz zajebisty do życia! Nie
    > odmówisz nam przecież rozwiniętego socjalu? :>

    A jaki to masz socjal w Polsce?
    Mozesz dac jakies przyklady na raj scjalistyczny w Polsce?
    Czy bezrobocie wyplacane jest bezterminowo? Czy panstwo dofinansuje do
    wynajmowanego mieszkania w sytuacji bezrobocia 100%?
    Czy panstwo udzieli bonow na darmowa zywnosc? Czy panstwo zapewnia darmowe
    lecznie oraz darmowe leki (wszystkie) jesli ktos ma niskie dochody lub nie
    ma ich wcale?
    Czy taki socjal jest w Poslce?