  • 1. Data: 2010-02-17 15:00:26
    Temat: Re: VoD pod linuksem
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-02-17 10:56, SW3 pisze:
    > Owszem, powinien móc zabezpieczać swoją własność jak tylko ma ochotę ale
    > nie powinien oczekiwać by państwo dbało o szczelność jego zabezpieczeń
    > (zabraniało ich omijania).

    Czyli uważasz, że prawo nie powinno również zabraniać omijania zamków w
    drzwiach, płotów etc?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2010-02-17 17:35:31
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 17-02-2010 o 16:00:26 Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    napisał(a):

    > Czyli uważasz, że prawo nie powinno również zabraniać omijania zamków w
    > drzwiach, płotów etc?

    Tu musielibyśmy zacząć dyskusję nad różnicą między własnością a własnością
    intelektualną i czy zabrać=skopiować ale może darujmy sobie ten OT do OT.

    --
    SW3
    ----

  • 3. Data: 2010-02-17 18:05:34
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2010-02-17 18:35, SW3 pisze:

    > Tu musielibyśmy zacząć dyskusję nad różnicą między własnością a
    > własnością intelektualną i czy zabrać=skopiować ale może darujmy sobie
    > ten OT do OT.

    I przyjmijmy, że nie ma różnicy. Własność to własność.

    --
    Jak kogoś pozywasz, to oskarżony nie składa odpowiedzi na wniosek,
    tylko przedstawia apelację. Apelacja musi być wniesiona przez

  • 4. Data: 2010-02-17 18:43:25
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Roman Rumpel pisze:

    > I przyjmijmy, że nie ma różnicy. Własność to własność.

    Czyli kupioną płytę mogę skopiować i dać kumplowi? W końcu ją kupiłem -
    jest MOJĄ własnością, tak? Dokładnie tak samo jak mogę kupić model
    samolotu a potem go skopiować.

    Michoo

  • 5. Data: 2010-02-17 20:31:29
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2010-02-17 19:43, Michoo pisze:

    > Czyli kupioną płytę mogę skopiować i dać kumplowi? W końcu ją kupiłem -
    > jest MOJĄ własnością, tak? Dokładnie tak samo jak mogę kupić model
    > samolotu a potem go skopiować.

    Zieew
    Płyta jest Twoja własnością - to co na płycie nie jest Twoją własnoscią.
    Nie kupujesz wraz z płytą prawa własności programu/muzyki.

    Try harder ;)

  • 6. Data: 2010-02-17 20:36:50
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-02-17 19:05, Roman Rumpel pisze:

    > I przyjmijmy, że nie ma różnicy. Własność to własność.

    jednak nie. przywłaszczenie własności fizycznej pozbawia właściciela tej
    własności, za to dodaje ją złodziejowi. Przywłaszczenie własności
    intelektualnej co prawda dodaje ją piratowi, ale nie pozbawia wprost
    właściciela. Właściciel jest pozbawiony prawa do swobodnego decydowania
    (pirat decyduje za niego) oraz być może potencjalnych zysków, jednak nie
    da się ich szacować wprost.
    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 7. Data: 2010-02-17 22:39:50
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Roman Rumpel pisze:

    > Zieew
    > Płyta jest Twoja własnością - to co na płycie nie jest Twoją własnoscią.
    > Nie kupujesz wraz z płytą prawa własności programu/muzyki.
    To co kupiłem? Wydawca powiedział, że kupuję muzykę na płycie. Kopiując
    MOJĄ płytę nie zmieniam w żaden sposób sposób matrycy, której używa
    wydawca, nie pozbawiam go możliwości sprzedaży, etc. Zupełnie jak biorąc
    dokładne pomiary zakupionego modelu i robiąc kopię. Ale za to 2 nikt nie
    chce mnie zamknąć w więzieniu.

    [Żeby nie było, nie uważam, żeby prawo autorskie było zbędne, ale imo
    poszło zupełnie nie w tą stronę co trzeba - co innego ograniczać
    sprzedaż kopii (czyli w sumie plagiatów) a co innego zabraniać ludziom
    się dzielić (za darmo) (w ustawie nie tak dawno temu pojawił się zapis o
    "pojedynczych egzemplarzach"), ktoś niedawno mówił, żeby znieść
    dozwolony użytek... Nie chcę prawa w którym nie będę mógł dać zakupionej
    książki do przeczytania kumplowi. A do tego to zmierza.]

    Teraz mała historyjka - w gimnazjum zrobiliśmy z kumplami zrzutę na grę,
    bo pojedynczo nie zapłacilibyśmy tyle ile kosztowała. Wydawca zarobił na
    1 egzemplarzu. Gdyby ta płyta miała "dobre zabezpieczenia" to
    skończyłoby się na pobraniu gry z internetu. Wydawca by nic nie zarobił.
    Na sprzedanie nam 3 egzemplarzy nie miał szans.

    I jeszcze jedna kwestia - czy zna ktoś JAKIKOLWIEK raport wykazujący
    skuteczność DRM? Ale zrobiony zgodnie z regułami badań, a nie na
    zasadzie "firma xxx twierdzi, że". Bo za każdym razem jak jest głośna
    premiera to film/gra są w sieci od dłuższego czasu, a avatara z powodu
    zabezpieczeń nie pooglądali sobie klienci kin.

    Michoo

  • 8. Data: 2010-02-18 02:52:50
    Od: Szymon von Ulezalka <a...@i...pl>

    > Zieew
    > Płyta jest Twoja własnością - to co na płycie nie jest Twoją własnoscią.
    > Nie kupujesz wraz z płytą prawa własności programu/muzyki.
    >
    > Try harder ;)

    ale zaraz zaraz- to co jest 'wypalone' na plycie (czyli, ogolnie
    mowiac, odpowiednie uklady zwiazkow chemicznych) jest fizycznie
    częścią płyty. wiec chyba moge tym sobie dysponowac, prawda :)?

  • 9. Data: 2010-02-18 06:48:50
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    Michoo pisze:

    > Czyli kupioną płytę mogę skopiować i dać kumplowi?

    jak przeczytasz komunikat na początku to będziesz wiedział, że nie

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Fedora 11, Gnome, Compiz-Fusion

  • 10. Data: 2010-02-18 07:16:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Roman Rumpel pisze:

    > I przyjmijmy, że nie ma różnicy. Własność to własność.

    Jeśli tak, to moja jedna sztuka utworu muzycznego też jest moją
    własnością - więc dlaczego jakiś złodziej usiłuje uniemożliwić mi
    używanie jej tak, jak chcę?

    Stary przykład: płyta "Bal wszystkich świętych". Generalnie były to dla
    mnie jeszcze czasy Windows... Wkładam sobie płytkę, rzekomo zgodną ze
    standardem CD Audio, do odtwarzacza w komputerze.... i żopa. Muzyki nie
    ma i nie będzie. Gnoje z Sony Music Polska radośnie zaproponowali mi,
    żebym sobie "normalny" odwarzacz kupił. Przy czym odmówili mi
    zafundowania go jako gratisu do płyty.

    Wkurzyłem się, płytę oddałem do sklepu i zdobyłem (gratis) taką bez ich
    idiotycznych "zabezpieczeń".