  • 1. Data: 2010-02-17 15:01:34
    Temat: Sporządzanie umów na osobę, która już nie pracuje
    Od: Kuba_G <k...@g...com>

    Witam,
    Czy ktoś orientuje się może, co należałoby zrobić w następującej
    sytuacji:
    Do grudnia byłem pracownikiem firmy, będącej partnerem Orange. Jako
    jedyny posiadałem autoryzację i kody sprzedażowe do sporządzania umów
    w imieniu PTK Centertel. Jednak dowiedziałem się ostatnio od kolegi,
    że umowy po dziś dzień sporządzane są na moim loginie, kodach itp. Na
    KAŻDYM egzemplarzu umowy widnieje moje imię i nazwisko, jako
    reprezentanta Orange, pomimo tego, że w dniu odejścia zgłosiłem prośbę
    o deaktywację przez firmę moich loginów. Już kilkanaście umów zostało
    sporządzonych w ten sposób. Sytuacja firmowania długoterminowych umów
    własnym nazwiskiem ( a jak wiadomo umowy telekomunikacyjne są podatne
    na wyłudzenia, które nie wiem jakie konsekwencje w stosunku do mnie
    mogą mieć) jest dla mnie wyjątkowo skandaliczna jednak jak
    wspomniałem, były pracodawca nic sobie z tego nie robi. Od razu, kiedy
    dowiedziałem się, że trwa taki "proceder", zgłosiłem tę sprawę do PTK
    Centertel, póki co czekam na odpowiedź. Nie wiem tylko jaki czas
    Orange będzię tę sprawę rozpatrywać, a ja chciałbym jak najszybciej
    ten problem rozwiązać. Czy jest jakaś możliwość podjęcia przez mnie
    prawnych kroków wobec byłej firmy, lub innego "kija", który
    zmotywowałby ich do zlikwidowania problemu?

  • 2. Data: 2010-02-17 15:54:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kuba_G" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    Jeśli w umowach ręcznie nie korygują Twoich danych, to na każdej z umów
    sfałszowano Twój podpis. Złóż zawiadomienie o przestępstwie.

  • 3. Data: 2010-02-17 19:24:22
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Wed, 17 Feb 2010 16:54:36 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    >
    > Jeśli w umowach ręcznie nie korygują Twoich danych, to na każdej z umów
    > sfałszowano Twój podpis. Złóż zawiadomienie o przestępstwie.

    a jeśli są sprytni i piszą "z up." to niech ci pokażą to upoważnienie.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    DTP 2006
    http://foto.3mam.net/album2/DTP-2006/index.php

  • 4. Data: 2010-02-17 20:14:35
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (17.02.2010 16:54), Robert Tomasik wrote:

> [...]
    >
    > Jeśli w umowach ręcznie nie korygują Twoich danych, to na każdej z umów
    > sfałszowano Twój podpis. Złóż zawiadomienie o przestępstwie.

    A jeżeli wiesz z kim "zawarłeś umowę", to poinformuj go że został
    wprowadzony w błąd, że to wcale nie byłeś ty.

    p. m.

  • 5. Data: 2010-02-17 20:19:45
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-02-17 20:24, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

    .googlegroups.com...

    > a jeśli są sprytni i piszą "z up." to niech ci pokażą to upoważnienie.

    A na przyszłość: systemy komputerowe PTK Centertel nie przewidują
    procedury zmiany hasła? I to się robi ostatniego dnia pracy...

  • 6. Data: 2010-02-18 08:27:38
    Od: Kuba_G <k...@g...com>

    Dzięki za podpowiedzi, muszę spróbować "wyłapać" jakoś umowę podpisaną
    w ten sposób, żeby sprawdzić jak dokładnie się tam podpisują.
    Najgorzej, jeśli podpisują się jakoś nieczytelnie, to wówczas mogą
    stwierdzić, że podpisał się swoim nazwiskiem. Ale Orange już działa w
    tej sprawie, więc powinno się to szybko rozwiązać:)

    > A na przyszłość: systemy komputerowe PTK Centertel nie przewidują
    > procedury zmiany hasła? I to się robi ostatniego dnia pracy...

    A tutaj problem jest taki, że owszem można, ale wtedy wystarczy
    zadzwonić na help PTK, podać dane (które mają /np. PESEL/) i już,
    hasło zresetowane:)

  • 7. Data: 2010-02-18 19:15:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kuba_G" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    x.googlegroups.com...

> [...]
    > stwierdzić, że podpisał się swoim nazwiskiem. Ale Orange już działa w
    > tej sprawie, więc powinno się to szybko rozwiązać:)

    Nie mogą, bo w treści jest Twoje nazwisko.

  • 8. Data: 2010-02-18 20:14:33
    Od: "Zygmunt" <...@o...eu>

    > Nie mogą, bo w treści jest Twoje nazwisko.

    Jeśli umowy tam w orange podpisują nadal nielegalnie to Autor tego wątku
    (albo ktoś mu bliski) może
    w owym punkcie podpisać umowę z nowym telefonikiem w promocji a następnie
    nie musi za niego wcale płacić,
    bo skoro fałszują jego podpis i o tym wiedzą to na pewno nie będą dochodzić
    takich roszczeń w sądzie.

  • 9. Data: 2010-02-18 20:24:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Zygmunt" <...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie musi za niego wcale płacić,
    > bo skoro fałszują jego podpis i o tym wiedzą to na pewno nie będą

    Ale stroną w umowie jest ORANGE, które niczego nie fałszuje. Więc oni
    dochodzić praw mogą. A jeśli nabywca zacznie się zasłaniać tym
    fałszerstwem, to w skrajnym wypadku może sie załapać na oszustwo.

  • 10. Data: 2010-02-18 21:05:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Zygmunt wrote:
    > bo skoro fałszują jego podpis i o tym wiedzą to na pewno nie będą dochodzić
    > takich roszczeń w sądzie.

    a dlaczego?