    From: Michoo <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja,pl.soc.prawo
    Subject: Re: VoD pod linuksem
    Date: Wed, 17 Feb 2010 23:39:50 +0100
    <hl60m4$c6l$1@news.interia.pl> <hl6vun$qh7$1@inews.gazeta.pl>
    <hl8fm1$bun$3@news.interia.pl> <hl9irm$clo$1@inews.gazeta.pl>
    <m...@i...localdomain> <hl9l1j$qp6$1@news.interia.pl>
    <1...@p...stozek.waw.pl>
    <hlbr3v$jn2$1@news.interia.pl>
    <7...@p...stozek.waw.pl>
    <hlegi1$uok$1@news.interia.pl>
    <3...@p...stozek.waw.pl>
    <hlesre$e2b$1@news.interia.pl>
    <2...@p...stozek.waw.pl>
    <hlf4pa$o3b$1@news.interia.pl> <o...@s...workgroup>
    <hlgum0$rom$2@news.interia.pl> <o...@s...workgroup>
    <hlhb6g$3eg$2@news.onet.pl> <hlhdb1$a98$1@news.onet.pl>
    <hlhjo3$sh0$2@news.onet.pl>

    Roman Rumpel pisze:

    > Zieew
    > Płyta jest Twoja własnością - to co na płycie nie jest Twoją własnoscią.
    > Nie kupujesz wraz z płytą prawa własności programu/muzyki.
    To co kupiłem? Wydawca powiedział, że kupuję muzykę na płycie. Kopiując
    MOJĄ płytę nie zmieniam w żaden sposób sposób matrycy, której używa
    wydawca, nie pozbawiam go możliwości sprzedaży, etc. Zupełnie jak biorąc
    dokładne pomiary zakupionego modelu i robiąc kopię. Ale za to 2 nikt nie
    chce mnie zamknąć w więzieniu.

    [Żeby nie było, nie uważam, żeby prawo autorskie było zbędne, ale imo
    poszło zupełnie nie w tą stronę co trzeba - co innego ograniczać
    sprzedaż kopii (czyli w sumie plagiatów) a co innego zabraniać ludziom
    się dzielić (za darmo) (w ustawie nie tak dawno temu pojawił się zapis o
    "pojedynczych egzemplarzach"), ktoś niedawno mówił, żeby znieść
    dozwolony użytek... Nie chcę prawa w którym nie będę mógł dać zakupionej
    książki do przeczytania kumplowi. A do tego to zmierza.]

    Teraz mała historyjka - w gimnazjum zrobiliśmy z kumplami zrzutę na grę,
    bo pojedynczo nie zapłacilibyśmy tyle ile kosztowała. Wydawca zarobił na
    1 egzemplarzu. Gdyby ta płyta miała "dobre zabezpieczenia" to
    skończyłoby się na pobraniu gry z internetu. Wydawca by nic nie zarobił.
    Na sprzedanie nam 3 egzemplarzy nie miał szans.

    I jeszcze jedna kwestia - czy zna ktoś JAKIKOLWIEK raport wykazujący
    skuteczność DRM? Ale zrobiony zgodnie z regułami badań, a nie na
    zasadzie "firma xxx twierdzi, że". Bo za każdym razem jak jest głośna
    premiera to film/gra są w sieci od dłuższego czasu, a avatara z powodu
    zabezpieczeń nie pooglądali sobie klienci kin.

    Michoo