  • 31. Data: 2021-11-18 21:12:57
    Temat: Re: Ustawa o sprawdzaniu przez pracodawce czy zaszczepiony
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 18 Nov 2021 21:01:21 +0100, _Master_ napisał(a):

    > Ale ogromna większość krajów na świecie nie wprowadziła takiego obowiązku.

    Zobacz sobie bałwanie, ile szczepień obowiązkowych zaliczyłeś:
    https://szczepienia.pzh.gov.pl/kalendarz-szczepien-2
    021/
    Dzięki temu jeszcze żyjesz, choć niewielki z tego pożytek. Na szczęście
    jest szansa że wykitujesz na covid, czego ci życzę.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 32. Data: 2021-11-18 21:33:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Nov 2021 21:12:57 +0100, Jacek Maciejewski wrote:

> [...]
    > Dzięki temu jeszcze żyjesz, choć niewielki z tego pożytek. Na szczęście
    > jest szansa że wykitujesz na covid, czego ci życzę.

    To szczepienia obowiazkowe?

    Wydaje mi sie, ze za moich czasow nie bylo HBV, RV, Hib, PCV.
    A BCG ... zaraz po urodzeniu? Chyba pozniej byla.

    Swinke przechodzilem ... czyli nie mialem szczepienia MMR, ale na Odre
    to chyba tak.

    Hm, czy mi sie wydaje, czy reklamuja szczepionke na pneumokoki ... a
    moze to meningokoki?

    No i jeszcze taki niuans - u dzieci szczepionka obowiazkowa, a u
    doroslych płatna ?

    https://www.doz.pl/czytelnia/a15560-Szczepionka_prze
    ciw_pneumokokom__charakterystyka_cena_skutki_uboczne
    _szczepionki

    Hm ... Hib Haemophilus Influenza typ b ... a coz to takiego ?

    No i ... choroby dawniej grozne, dzis bywaja malo grozne.
    Odra, krztusiec, błonica.
    Ale z polio lepiej nie igrac, za to tężec i wscieklizna jakies dziwne
    - szczepionke mozna podac po potencjalnym zakazeniu ...

    J.

  • 33. Data: 2021-11-18 21:40:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Nov 2021 21:04:22 +0100, Jacek Maciejewski wrote:

    > https://www.mp.pl/szczepienia/przeglad/przeglad-covi
    d-19/280158,skutecznosc-3-roznych-szczepionek-w-zapo
    bieganiu-hospitalizacji-z-powodu-covid-19
    > https://www.dw.com/pl/francuskie-badania-na-wielk%C4
    %85-skal%C4%99-szczepionki-bardzo-skuteczne/a-594705
    44

    > Jak z tych i wielu innych artykułów wynika, skuteczność szczepionek
    > wynosi mniej więcej 90%. To znaczy że jak się zaszczepisz, masz 10x
    > mniejszą szansę zakazić się, zachorować i wykitować. Ja uważam że to
    > całkiem sporo.

    Byloby to calkiem sporo, tylko ... tweety MZ sugeruja, ze rzeczywista
    skutecznosc jest okolo 50%.

    Wariant delta lepszy, skopalismy cos w szczepieniach, testy teraz
    lepsze niz rok temu, skutecznosc szczepionki krotka ?

    > Szczepionka przeciw ospie prawdziwej miała skuteczność
    > zbliżoną i od dziesięcioleci ospy nie ma. Tyle że w tym przypadku rządy
    > się nie certoliły, wprowadziły obowiązek. Niestety, u nas głupsza część
    > Polaków to akurat wyborcy PIS, więc rząd nie zastosuje bata bo by
    > stracił poparcie.

    Jak mu wyborcy wymra, to tez straci :-)

    > Co znaczy, że covid będzie u nas trwał latami, dopóki
    > ta głupsza część nie przechoruje albo i nie wyzdycha.

    Co powinno calkiem szybko nastapic.

    A tu 4-ta fala w wielu krajach, tylko wysokosc i smiertelnosc rozna.

    Szczepionki ... czy kto mial umrzec w niektorych krajach, ten umarl
    rok temu ...

    > Niestety, w
    > międzyczasie zarażą sporo szczepionych i sposród nich ci którzy będą
    > mieli pecha, też ucierpią.

    Zaraz zaraz - szczepieni mieli byc odporni na zarażenie.
    Na 95%, 90% ... a moze na 50% ?

    J.

  • 34. Data: 2021-11-18 22:04:38
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-11-18 o 19:55, Kviat pisze:

> [...]

    Oczywiście, że roznoszą bardziej.
    Skoro zaszczepieni chorują lżej a nawet bezobjawowo, to łażąc w chorobie
    po mieście czy zakładzie pracy zarażają wszystkich innych.
    Natomiast niezaszczepieni siedzą w chorobie w domu lub szpitalu nie
    szkodząc nikomu.

    > Tak twierdzą tylko szury antyszczepionkowe.
    > Niektórzy twierdzą, że Ziemia jest płaska. Ale nie mają na to dowodów.

    Szury, płaska ziemia. To główne argumenty covidian?

  • 35. Data: 2021-11-18 22:36:54
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 18 Nov 2021 21:40:23 +0100, J.F napisał(a):

    > Byloby to calkiem sporo, tylko ... tweety MZ sugeruja, ze rzeczywista
    > skutecznosc jest okolo 50%.
    Chłopie, szukasz prawdy w pisowskich tłitach? Masz w d... opracowania
    instytutów naukowych?

    > Jak mu wyborcy wymra, to tez straci :-)
    Spoko, wykituje tylko 2%. Źle nie będzie.

    > Zaraz zaraz - szczepieni mieli byc odporni na zarażenie.
    Że co? Mieli być odporni na zarażenie? Nikt tego ani nie twierdził ani
    nie obiecywał. Nie istnieją szczepionki skuteczne w 100%. O tych na
    covid od początku się twierdziło że mają koło 90% skuteczności.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 36. Data: 2021-11-18 22:39:48
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 18 Nov 2021 22:04:38 +0100, t-1 napisał(a):

    > Oczywiście, że roznoszą bardziej.
    Kolejny bałwan.
    > Skoro zaszczepieni chorują lżej a nawet bezobjawowo, to łażąc w chorobie
    > po mieście czy zakładzie pracy zarażają wszystkich innych.
    Tak jakby nieszczepieni nie chorowali bezobjawowo i nie zarażali łażąc
    po mieście wszystkich innych.
    > Natomiast niezaszczepieni siedzą w chorobie w domu lub szpitalu nie
    > szkodząc nikomu.
    Dokładnie tak jak zaszczepieni. Tylko procent chorych zaszczepionych
    jest 10-krotnie mniejszy niż procent niezaszczepionych. Więc
    zaszczepieni są 10-krotnie mniej szkodliwi.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 37. Data: 2021-11-18 23:00:07
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 18.11.2021 o 21:01, _Master_ pisze:

    > Prawo jazdy dostaje się po spełnieniu warunków ZA COŚ czego się
    > nauczyło, wykonało pewny wysiłek dla swojego dobra ale i dobra innych.

    No. To tak jak ze szczepieniem.

    > Segregacja sanitarna polega na tym że jedna osoba skorzystała ze swojej
    > wolności i się zaszczepiła a druga też skorzystała ze swojej wolności i
    > się NIE ZASZCZEPIŁA.

    No. To tak jak z prawem jazdy.

    > Nie zrobiła nic złego nie złamała prawa.
    > Bo UWAGA! NIE MA OBOWIĄZKU SZCZEPIENIA.

    No. To tak jak z prawem jazdy.

    > Aby było wszystko zgodnie z prawem trzeba taki obowiązek WPROWADZIĆ.

    I w cywilizowanych krajach taki obowiązek wprowadzają.
    Chcesz jeździć samochodem (wyjść do kina) i stanowić mniejsze
    zagrożenie? Nie ma problemu. Zrób prawo jazdy (zaszczep się).

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 38. Data: 2021-11-18 23:04:01
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 18.11.2021 o 21:33, J.F pisze:

    > No i ... choroby dawniej grozne, dzis bywaja malo grozne.

    Bo się ludzie zaszczepili, to i ryzyko zachorowania mniejsze.
    Co w tym takiego trudnego do zrozumienia?

    > i wscieklizna jakies dziwne
    > - szczepionke mozna podac po potencjalnym zakazeniu ...

    To jest dziwne tylko dla niedouków.
    Okres inkubacji wścieklizny odpowiednio długi, więc szczepionka
    odpowiednio szybko podana działa.
    Nie ma w tym żadnej magii.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 39. Data: 2021-11-18 23:11:09
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 18.11.2021 o 21:40, J.F pisze:

    > Byloby to calkiem sporo, tylko ... tweety MZ sugeruja, ze rzeczywista
    > skutecznosc jest okolo 50%.

    Zastanów się przez sekundę.

    Do szpitala idzie (przykładowo) 100 osób.
    90% to niezaszczepieni
    10% to zaszczepieni.

    Umiera (przykładowo) 50% zaszczepionych i 50% niezaszczepionych.

    Czyli umiera 45 osób niezaszczepionych
    i 5 osób zaszczepionych.

    Nadal twierdzisz, że tyle samo umiera zaszczepionych co
    niezaszczepionych i szczepionka nic nie daje?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 40. Data: 2021-11-18 23:13:39
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 18.11.2021 o 22:04, t-1 pisze:

    > Oczywiście, że roznoszą bardziej.
    > Skoro zaszczepieni chorują lżej a nawet bezobjawowo, to łażąc w chorobie
    > po mieście czy zakładzie pracy zarażają wszystkich innych.

    To się zaszczep.
    W czym problem?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr