eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUstawa o nieuczciwej reklamie › Re: Ustawa o nieuczciwej reklamie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!not-for-mail
    From: "Tomasz M. Klecor" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ustawa o nieuczciwej reklamie
    Date: Sun, 30 Dec 2007 17:01:25 +0100
    Organization: http://news.icm.edu.pl/
    Lines: 35
    Message-ID: <fl8fcp$6b0$1@achot.icm.edu.pl>
    References: <fl8d8u$sbb$1@news.onet.pl> <fl8e7o$edu$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: chello087207110243.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: achot.icm.edu.pl 1199030489 6496 87.207.110.243 (30 Dec 2007 16:01:29 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 30 Dec 2007 16:01:29 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <fl8e7o$edu$1@inews.gazeta.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.9 (Windows/20071031)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:507237
    [ ukryj nagłówki ]

    |<onrad pisze:
    > Arek pisze:
    >> Witam!
    >>
    >> Ostatnio weszła w życie ustawa regulująca kwestie nieuczciwej,
    >> wprowadzającej w błąd klientów, reklamie.
    >> Zna ktoś link do niej i mógłby mi podać?
    >
    > http://www.abc.com.pl/serwis/du/2007/1206.htm
    >
    > niestety cala ustawa to na moje nieprawnicze oko jeden wielki bubel.
    > art. 5 zakazuje kompletnie jakichkolwiek dzialan marketingowych:
    >
    > "Praktykę rynkową uznaje się za działanie wprowadzające w błąd, jeżeli
    > działanie to w jakikolwiek sposób powoduje lub może powodować podjęcie
    > przez przeciętnego konsumenta decyzji dotyczącej umowy, której inaczej
    > by nie podjął."

    Bez przesady - ustawa nie zakazuje marketingu, zakazuje działań które
    mogą wprowadzić w błąd PRZECIĘTNEGO konsumenta - definicja też w
    ustawie. Po daje przy tym całkiem spory katalog takich działań, dzięki
    czemu można wnioskować o co chodziło ustawodawcy.

    Inna sprawa, że ciężar dowodu spoczywa na przedsiębiorcy, co może
    skutkować zalaniem sądów pozwami niezadowolonych konsumentów :)

    pozdrawiam,
    TMK

    --
    Pingwinarium.pl - prawo nowych technologii
    tel. +48 601 65 56 13

    <!-- wiadomość podpisana elektronicznie -->

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1