  • 11. Data: 2014-01-10 14:14:37
    Temat: Re: Ustawa izolująca najgroźniejszych przestępców
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-01-10 11:52, Pawel O'Pajak pisze:
    > Jesli zmieniamy prawo od dzis, to bez wzgledu na to, czy je lagodzimy,
    > czy zaostrzamy, jesli zmienia ono wczesniejsze prawomocne wyroki, to
    > jest dzialaniem prawa wstecz.

    Ta zasada działa wyłącznie wtedy jesli prawo jest zmieniane na
    niekorzyść osoby co do której ma sie stosowac zmiana.

    --
    @foe_pl

  • 12. Data: 2014-01-10 15:00:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik the_foe t...@w...pl ...

    > na 99,999% uwali to TK i wszyscy to wiedzą. To nieodpowiedzialna gra
    > polityków metoda spychacza. "Tusk, Komorowski chcieli dobrze, ale lobby
    > jurokratów znów broni przestepców". Ja nie widze problemów by tych
    > zwyrodnialców którym udało sie uciec przed stryczkiem do konca ich dni
    > inwigilowac 24/7. Za zgoda sądu ofc, ale w przypadku Trynkiewicza nie
    > bedzie z tym problemu. Koszty? nie sadze zeby były duze wieksza od
    > trzymania go w wiezieniu w relatywnych luksusach.

    Chyba zartujesz?
    Inwigilowanie 24/7, pomijając, ze równiez niezgodne z prawem to koszt
    utrzymania kilku do kilkunastu policjantów.

  • 13. Data: 2014-01-10 22:25:51
    Od: Daniel Pyra <d...@s...be.gazeta.pl>

    W dniu 10.01.2014, 15:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik the_foe t...@w...pl ...
    >

    > Chyba zartujesz?
    > Inwigilowanie 24/7, pomijając, ze równiez niezgodne z prawem to koszt
    > utrzymania kilku do kilkunastu policjantów.

    Kilkunastu? To chyba przy naiwnym założeniu, że obiekt siedzi w domu,
    ewentualnie porusza się wyłącznie na trasie dom - sklep.
    Inwigilowany ma taką przewagę, że niespecjalnie musi liczyć z
    ograniczeniami inwigilujących. Kto takiemu zabroni wsiąść w samolot i
    skoczyć ze spadochronem? Albo ponurkować sobie trochę pod lodem? Budżet
    MSWiA mógłby tego nie wytrzymać na dłuższą metę...
    A nadzór nad wolnym obywatelem faktycznie jest jeszcze bardziej
    niezgodny z konstytucją niż zapuszkowanie go w zgodzie z najbardziej
    ułomnym prawem.

    Pozdr.!
    (D)

  • 14. Data: 2014-01-10 23:17:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Jan 2014, Pawel O'Pajak wrote:

    > Niech mi to ktos wytlumaczy: za PRL dostali kare smierci, albo dozywocie. OK.
    > Przychodza rozne pieknoduchy i uchwalaja, ze KS nie bedzie, dozywocie -> 25
    > lat. OK, tylko ze to nie dotyczy (tylko) wlasnie skazywanych, ale tez tych
    > skazanych wczesniej. I tu jakims cudem nikt sie nie czepia, ze prawo dziala
    > wstecz.

    Dlatego, że *już był* przepis stanowiący że można obniżyć karę oraz że
    jeśli nowy przepis jest łagodniejszy dla sprawcy to stosuje się nowy
    przepis.
    Ten przepis (o łagodzeniu kary) nie działał więc wstecz.
    Każdy sprawca i każdy skazany wiedział (no, w ramach fikcji prawnej)
    że jeśli zostanie skazany a prawo się zmieni na jego korzyść, to
    jego wyrok zostanie zmniejszony.
    I państwo to też wiedziało.

    > Dzialanie prawa wstecz jest be tylko wtedy, jak de facto przywraca
    > pierwotna kare?

    Bo nie ma przepisu pozwalającego "przywracać" karę raz uchyloną.

    Można popełnić np. błąd w ocenie sprawstwa i być może da się
    taki przypadek odkręcić, ale on "tematycznych" przestępców
    nie dotyczy: wszyscy cały czas wiedzieli, że oni są sprawcami.

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2014-01-11 02:14:27
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz>

    Użytkownik "the_foe" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    >W dniu 2014-01-10 03:26, Pawel O'Pajak pisze:
    >
    > za PRL nie było dożywocia.

    Było, ale potem zmieniono na 25 lat.

    Aygool

  • 16. Data: 2014-01-11 10:35:12
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Gdy tę ustawę uchwalano, był krzyk, że nie wolno, bo to podwójne karanie.

    Gdy się okazało, że być może ustawa nie obejmie Trynkiewicza, to jest
    straszny krzyk, że nie wolno wypuszczać zwyrodnialców.

    Właściwie dlaczego Trynkiewicz ma wyjść jako pierwszy? Od jakiej daty
    liczy się 25 lat? Trynkiewicz był skazany tuż przed amnestią, pozostali
    amnestionowani musieli chyba być skazani wcześniej?

    MJ

  • 17. Data: 2014-01-11 18:54:38
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Daniel Pyra" <d...@s...be.gazeta.pl> napisał

> [...]
    > domu, ewentualnie porusza się wyłącznie na trasie dom - sklep.
    > Inwigilowany ma taką przewagę, że niespecjalnie musi liczyć z

    Przewagę? Jak go zlokalizują krewni i przyjaciele ofiar to sam
    przyleci na najbliższą komendę i będzie żebrał o nocleg.

    > Kto takiemu zabroni wsiąść w samolot i skoczyć ze spadochronem? Albo
    > ponurkować sobie trochę pod lodem? Budżet MSWiA mógłby tego nie
    > wytrzymać na dłuższą metę...

    A budżet tego delikwenta?

  • 18. Data: 2014-01-11 20:01:12
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-01-11 10:35, Michał Jankowski pisze:

    > Właściwie dlaczego Trynkiewicz ma wyjść jako pierwszy? Od jakiej daty
    > liczy się 25 lat? Trynkiewicz był skazany tuż przed amnestią, pozostali
    > amnestionowani musieli chyba być skazani wcześniej?

    IMO Trynkiewicz był jedynym oczekującym na wykonanie kary, inni juz nie
    zyli, albo ich wyroki zostały juz wczesniej zamienione na 25 lat.

    --
    @foe_pl

  • 19. Data: 2014-01-11 20:04:01
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-01-10 15:00, Budzik pisze:
    > Inwigilowanie 24/7, pomijając, ze równiez niezgodne z prawem to koszt
    > utrzymania kilku do kilkunastu policjantów.

    nieco naciagane, ale mozliwe. Ustawa o Policji pozwala na max. 6
    miesiaczna inwigilację, ale mozliwe jest takze przedłużanie jej co 3
    miesiace przez sad w szczegolnych przypadkach gdy np. znajda sie nowe
    dowody na to, ze do przestepstwa moze dojsc i tylko ciagła inwigilacja
    policja moze temu zapobiec.

    --
    @foe_pl

  • 20. Data: 2014-01-11 20:07:24
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-01-10 22:25, Daniel Pyra pisze:
    > A nadzór nad wolnym obywatelem faktycznie jest jeszcze bardziej
    > niezgodny z konstytucją niż zapuszkowanie go w zgodzie z najbardziej
    > ułomnym prawem.

    Ten obywatel publicznie stwierdził, ze jak wyjdzie to bedzie zabijał.
    IMO organy maja obowiazek, takze mocą Konstytucji RP, sprawdzic na ile
    to oswiadczenie jest realne.

    --
    @foe_pl