  • 1. Data: 2004-06-06 07:43:21
    Temat: Ustanowienie służebności ...
    Od: "jaceK" <jacool_NO_@_SPAM_jacool.com>

    Witam!

    Proszę o pomoc w rozwiązaniu takiej sytuacji życiowej:

    Marianna K nabyła od Lucjana S. w drodze pisemnej umowy działkę budowlaną.

    Działka ta nie miała dostępu do drogi przechodzącej przez osiedle domków
    jednorodzinnych.

    W związku z tym Marianna K. wystąpiła do sądu o ustanowienie odpowiedniej
    służebności na rzecz każdoczesnego właściciela gruntu.

    Pytanie brzmi następująco:

    1.Czy Marianna K może uzyskać służebność na swoją rzecz?
    2.Uzasadnij stanowisko.

    Pozdrawiam,
    jaceK

  • 2. Data: 2004-06-06 07:51:22
    Temat: Re: Ustanowienie służebności ...
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    jaceK wyskrobał(a):
> [...]
    >
    > Pytanie brzmi następująco:
    >
    > 1.Czy Marianna K może uzyskać służebność na swoją rzecz?

    Skąd Ty masz takie kazusy? Mamy Ci tu rozwiązywać jakieś zadania domowe?
    Zerknij do Kodeksy Cywilnego. Do rozwiązania tego kazusu wystarczy znajomość
    dwóch artykułów z KC. Odpowiedzi szukaj między art. 140 a 151 chyba.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 3. Data: 2004-06-06 08:24:59
    Od: "jaceK" <jacool_NO_@_SPAM_jacool.com>

> [...]
    znajomość
    > dwóch artykułów z KC. Odpowiedzi szukaj między art. 140 a 151 chyba.

    Wbrew pozorom mocno mi pomogłeś,
    dzięki :-)

  • 4. Data: 2004-06-06 09:51:04
    Od: Falkenstein <P...@i...pl>

    Dnia Sun, 6 Jun 2004 09:43:21 +0200, jaceK <jacool_NO_@_SPAM_jacool.com>
    napisał:

> [...]

    > Pytanie brzmi następująco:
    >
    > 1.Czy Marianna K może uzyskać służebność na swoją rzecz?

    Taaa. kazus z egzaminu sędziowskiego z 2001 r. Zestaw 36 pytanie 2

    Słowo klucz: Pisemna umowa
    Rozwiązanie: Po pierwsze nie kupiła, a skoro nie jest włacicielką może
    uzyskać tylko służebność osobistą.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum Metuant

  • 5. Data: 2004-06-06 10:51:45
    Od: "jaceK" <jacool_NO_@_SPAM_jacool.com>

    napisał:
    Taaa. kazus z egzaminu sędziowskiego z 2001 r. Zestaw 36 pytanie 2

    Słowo klucz: Pisemna umowa
    Rozwiązanie: Po pierwsze nie kupiła, a skoro nie jest włacicielką może
    uzyskać tylko służebność osobistą.
    ---------
    A może masz namiary na opracowania tego tematu.
    Ciężko cokolwiek w google znalezc.

    Pozdr
    jaceK

  • 6. Data: 2004-06-06 11:32:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Falkenstein" <P...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:opr852zedw73akwt@localhost...
    > Rozwiązanie: Po pierwsze nie kupiła, a skoro nie jest włacicielką może
    > uzyskać tylko służebność osobistą.

    Ja się zastanawiam, kto tworzył ten kazus. Jeśli działka nie ma dojazdu,
    to żaden geodeta jej nie wydzieli. A jak jej nie wydzieli, to nie
    wyobrażam sobie dokonanie jej zakupu. Choćby z tego powodu, że nie ma jak
    określić tego w umowie. No przecież nie napiszą, że "zakupuje pas terenu
    pomiędzy stodołą MARCINKOWEJ, kurniki JELONKA, a pastwiskiem należącym do
    JEZIORAŃSKIEGO. Potrzebny jest numer działki.

  • 7. Data: 2004-06-06 15:06:55
    Od: Falkenstein <P...@i...pl>

    Dnia Sun, 6 Jun 2004 13:32:27 +0200, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> napisał:

> [...]
    > pomiędzy stodołą MARCINKOWEJ, kurniki JELONKA, a pastwiskiem należącym do
    > JEZIORAŃSKIEGO. Potrzebny jest numer działki.

    A zebyś wiedział, że takie rzeczy się dzieją... A nawet jeszcze lepsze.
    Umowy w stylu "Sprzedaje zagon od trzech buczków do kapliczki, co go
    dostałam po ojcu" nadal sie zdarzają. Ale nie tylko wśród "prostego ludu".
    Np pewien syndyk w pewnym miescie przy parcelowaniu pewnego upadłego
    zakładu tak podzielił teren na działki, że magazyn sprzedał jednemu
    kupcowi, a rampę ładunkową i plac manewrowy przy niej drugiemu. I teraz
    ten co ma magazyn nic nie może do niego schować bo drzwi są od strony
    rampy, a nawet jakby je wybił z drugiej strony to nic wyżej Żuka tam nie
    dojedzie bo droga dojazdowa od tej strony przecina podziemne kanały
    instalacji i ma za małą nośność. A właścicel placu i rampy zrobił tam
    parking bo kupił biurowiec i potrzebował miejsc parkingowych żeby go
    wynająć. Wesoło, na nie?

    --
    Falkenstein
    Oderint dum Metuant

  • 8. Data: 2004-06-06 19:49:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Falkenstein" <P...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:opr86hltb873akwt@localhost...

    (...)
    > Wesoło, na nie?

    No fajno, tylko co za debil kupił ten magazyn nei sparwdziwszy uprzednio,
    ze droga dojazdowa do neigo przynależna ma nośność dla Żuka. Choć z
    drugiej strony, skoro nie było tego zanaczonego na mapkach.

    Ale to akurat nie jest dobry przykład dla naszej sprawy. W tym wypadku
    droga jest. Tyle, że o za małej nośności.

  • 9. Data: 2004-06-08 08:55:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 6 Jun 2004, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    >+
    >+ No fajno, tylko co za debil kupił ten magazyn nei sparwdziwszy uprzednio,

    ...po to żeby był kazus w który pół grupy .prawo nie chce uwierzyć ?? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd