  • 1. Data: 2004-06-05 20:11:30
    Temat: nietypowa sprawa - pilne
    Od: "M." <a...@p...fm>

    Witam,

    mamy dośc nietypową sprawę. Mąż - radioamator - zwrócił się do administracji
    osiedla z prośbą o pozwolenia na isntalację anteny krótkofalowej na dachu
    budynku. Zebrał podpisy mieszkańców, którzy są właścicielami mieszkań, zgodę
    otrzymał. Antenę zainstalował, ale ponieważ nie zakupił jeszcze urządzenia
    nadawczo-odbiorczego, więc antena tylko sobie jest, nie jest nawet
    wprowadzona do mieszkania, tylko zaczepiona o kraty okienne.
    Zaczęły się dziwne, anonimowe telefony - rozmówczyni się nie przedstawia -
    "prosze wyłączyć natychmiast to urządzenie", skargi na zakłócony odbiór radia
    i telewizji od mieszkańców bloku naszego i sąsiedniego. Komisja z URTiP
    przyjechała, jasno stwierdziła, że to nie my jesteśmy zródłem zakłóceń, bo
    nie mamy nawet czym zakłócać. Ale baby wiedzą swoje, powołano radę wspólnoty
    bloku, która orzekła, że mamy antenę zdjąć.
    Głupie, delikatnie mówiąc niekulturalne telefony, są wciąż, w późnych
    godzinach wieczornych, baba sie drze do słuchawki, podważa opinię URTiP,
    rozkazuje nam, każe wyłączyć coś, czego nie ma, nie dociera do niej nic,
    zresztą odkładamy słuchawkę, mówiliśmy, że sobie nie życzymy telefonów, ale
    bez rezultatu... Dziś nawet, pod naszą nieobecność, zadzwoniła z żądaniem
    wyłączenia "urządzenia"- powiedziała opiekunce, że to nasze dziecko włączyło
    "urządzenie" i nadaje - a nasze dziecko na 14 miesięcy :-))
    Wiemy, kto do nas wydzwania, mamy nawet nr telefonu, ale czy możemy coś
    zrobić. Sytuacja nas męczy.
    Wiem, że bez podania podstawy prawnej nie mogą nam nakazać zdjęcia anteny,
    tym bardziej, że nie jest ona do niczego podłączona;
    napisaliśmy pismo w tej sprawie, ale na razie to przypomina odbijanie
    piłeczki, administracja jest nam przychylna - niestety dewotki z naszego
    bloku swoje wiedzą i nie popuszczają.
    Może ktoś z szanownych grupowiczów nam podpowie, co zrobić w takiej sytuacji?
    Szczególnie z tym nękaniem telefonami.

    Pozdrawiam,
    Monika.

  • 2. Data: 2004-06-05 20:25:13
    Temat: Re: nietypowa sprawa - pilne
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *M.* [ a...@p...fm ] napisał(a):

> [...]
    > krótkofalowej na dachu budynku. Zebrał podpisy mieszkańców,
    > którzy są właścicielami mieszkań, zgodę otrzymał. Antenę

    pisemna zgode mieszkancow i administracji warto zachowac

> [...]
    > wprowadzona do mieszkania, tylko zaczepiona o kraty okienne.
    > Zaczęły się dziwne, anonimowe telefony - rozmówczyni się nie

    nekanie telefoniczne zglosic na policje - tylko prokuratura i policja
    jest w stanie wydobyc od operatora telefonicznego numery osob
    dzwoniacych, oczywiscie pozwac te osoby lub zalatwic sprawe polubownie

> [...]
    > stwierdziła, że to nie my jesteśmy zródłem zakłóceń, bo nie mamy
    > nawet czym zakłócać. Ale baby wiedzą swoje, powołano radę

    rozumiem, ze posiadasz decyzje urtip na pismie...

> [...]
    > dociera do niej nic, zresztą odkładamy słuchawkę, mówiliśmy, że
    > sobie nie życzymy telefonów, ale bez rezultatu... Dziś nawet, pod

    formalnie rzecz biorac zglaszajac na policje, nie musisz wspominac o
    tej calej antenie i urtipie... ale na pewno ta osoba wytlumaczy
    wszystko policjantom, wiec dopiero wtedy przyszykowane wczesniej
    papiery pokazac funkcjonariuszom

> [...]
    > i nadaje - a nasze dziecko na 14 miesięcy :-)) Wiemy, kto do nas
    > wydzwania, mamy nawet nr telefonu, ale czy możemy coś zrobić.

    zglosic na policje, niestety policja bedzie musiala sama sprawdzic
    zapewne ten numer telefonu

    > Sytuacja nas męczy. Wiem, że bez podania podstawy prawnej nie mogą
    > nam nakazać zdjęcia anteny, tym bardziej, że nie jest ona do
    > niczego podłączona; napisaliśmy pismo w tej sprawie, ale na razie

    oczywiscie, ze nie musicie zdejmowac jej jesli macie wszystkie
    potrzebne wymagane dokumenty

> [...]
    > popuszczają. Może ktoś z szanownych grupowiczów nam podpowie, co
    > zrobić w takiej sytuacji? Szczególnie z tym nękaniem telefonami.

    na policje :)

    swoja znam osobe ktora miala podobny problem ale z kablami sieci
    osiedlowej (oczywiscie ze wszystkimi wymaganymi pozwoleniami)

    --
    Sarpedon (NOSPAM)sarpedon(AT)gazeta(KROPKA)pl
    UWAGA! Adres e-mail w nagłówku zakodowany w ROT13

  • 3. Data: 2004-06-05 20:29:25
    Od: Marcin Kowalczyk <k...@w...TO.bo.SPAM.jest.FUJ.kowalma.com>

    Sarpedon w <c9ta7a$61k$1@inews.gazeta.pl> zeznal:

    > nekanie telefoniczne zglosic na policje - tylko prokuratura i policja
    > jest w stanie wydobyc od operatora telefonicznego numery osob
    > dzwoniacych, oczywiscie pozwac te osoby lub zalatwic sprawe polubownie

    teraz identyfikacja rozmowcy nawet w stacjonarkach jest :P

    --
    Dobry programista wiesza się razem ze swoim programem

  • 4. Data: 2004-06-05 20:44:13
    Od: SkunkWeed <n...@h...com>

    > rozumiem, ze posiadasz decyzje urtip na pismie...

    Tak, na piśmie, byli na miejscu, sprawdzali, orzekli, że wszystko jest w
    porządku.

    > oczywiscie, ze nie musicie zdejmowac jej jesli macie wszystkie
    > potrzebne wymagane dokumenty

    Mamy, ale kilka dni temu przyszła odmowa. Czyli, mamy stare pozwolenia
    administracji i teraz odmowę. Nie poparta jest żadnymi aktami prawnymi,
    motywują to tak, że "od kiedy antena wisi odbiór lokatorom sie pogorszył".
    Oczywiście napisaliśmy odwołanie, że nie ma na to żadnych dowodów, że to to
    jest przyczyną, mamy natomiast protokół URTiP, potwierdzający naszą wersję.
    Na koniec dodaliśmy, że uważamy to pismo za bezzasadne i nie mamy zamiaru
    zdjąć tejże anteny w świetle obecnych okoliczności, oraz, że spory tego typu
    rozwiązuje wyłącznie URTiP.

    Pozdrawiam, Monika

  • 5. Data: 2004-06-05 20:44:41
    Od: SkunkWeed <n...@h...com>

    > teraz identyfikacja rozmowcy nawet w stacjonarkach jest :P

    Ale nie w naszym :D
    Monika

  • 6. Data: 2004-06-05 20:45:19
    Od: "marcin" <e...@t...pl>

    Użytkownik "M." <a...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > mamy dośc nietypową sprawę.

    stare, znudzone babsztyle ;-)
    idzcie na policje, wystrasza sie jak sadze
    i przestana dzwonic

    pozdr.

  • 7. Data: 2004-06-05 21:47:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "marcin" <e...@t...pl> napisał w wiadomości

    Boję się, że to może być na tle choroby psychicznej. Wytłumaczyć babom, ze
    to reemiter Radia Maryja, a będą pod anteną składać kwiaty. :-))

  • 8. Data: 2004-06-05 22:16:02
    Od: SkunkWeed <n...@h...com>

    > Boję się, że to może być na tle choroby psychicznej. Wytłumaczyć babom, ze
    > to reemiter Radia Maryja, a będą pod anteną składać kwiaty. :-))

    Lol, i tu masz rację.
    Zawsze możemy na tym drucie słuchać jedynego i słusznego radia na krótkich :)
    Monika

  • 9. Data: 2004-06-05 22:41:07
    Od: "ape" <a...@p...fm>

    Użytkownik "SkunkWeed" <n...@h...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Na koniec dodaliśmy, że uważamy to pismo za bezzasadne i nie mamy zamiaru
    > zdjąć tejże anteny w świetle obecnych okoliczności, oraz, że spory tego

    kilka lat temu uzytkownicy cb-radio spotykali sie z odmowami ze strony
    spoldzielni. wygrane sprawy sadowe oparte o art. 685 k.c. polozyly temu
    kres. radze na poczatku jednak wystapic do administracji z prosba o
    uscislenie komu i w jakim stopniu pogorszyl sie odbior. oczywiscie do pisma
    warto dolaczyc kopie protokolu urtip. na rozwieszenie krotkofalowej anteny
    amatorskiej nie potrzeba zadnego zezwolenia. co innego maszt z odciagami. tu
    administracja moze uzaleznic zgode od opinii nadzoru budowlanego. z czym
    natomiast mozecie sie liczyc po wygraniu sporu - to z oplata za uzytkowanie
    kawalka dachu.

    pozdro
    ape

  • 10. Data: 2004-06-05 23:05:32
    Od: SkunkWeed <n...@h...com>

> [...]
    > opinii nadzoru budowlanego. z czym natomiast mozecie sie liczyc po
    > wygraniu sporu - to z oplata za uzytkowanie kawalka dachu.

    Dzięki za odpowiedź,
    kopia jest w administracji, nie wiedziałem, że na rozwieszenie nie potrzeba
    zezwolenia, na wszelki wypadek uzyskałem je wcześniej. Z opłatą za
    użytkowanie części dachu może być problem, bo mam 2 haki przykręcone do
    bocznych ścian bloku, z dachem moja antena nie ma żadnego kontaktu, nawet nad
    nim nie przebiega, bo blok ma kształt litery L i antena jest zaczepiona do
    krańcowych ścian.
    Będe walczył, prawo i racja jest po mojej stronie. Musze to tylko
    wyegzekwować.
    Inaczej by się to miało gdybym nadawał i rzeczywiście mógł produkowac jakieś
    zakłócenia, ale specjalnie antenę zawiesiłem wcześniej, żeby "wkomponowała
    się w otoczenie" W każdym razie nie popuszczę i dzięki za podpowiedzi.
    Michał i Monika