    From: Falkenstein <P...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ustanowienie służebności ...
    Date: Sun, 06 Jun 2004 17:06:55 +0200

    Dnia Sun, 6 Jun 2004 13:32:27 +0200, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> napisał:

    > Użytkownik "Falkenstein" <P...@i...pl> napisał w
    > wiadomości news:opr852zedw73akwt@localhost...
    >
    > Ja się zastanawiam, kto tworzył ten kazus. Jeśli działka nie ma dojazdu,
    > to żaden geodeta jej nie wydzieli. A jak jej nie wydzieli, to nie
    > wyobrażam sobie dokonanie jej zakupu. Choćby z tego powodu, że nie ma jak
    > określić tego w umowie. No przecież nie napiszą, że "zakupuje pas terenu
    > pomiędzy stodołą MARCINKOWEJ, kurniki JELONKA, a pastwiskiem należącym do
    > JEZIORAŃSKIEGO. Potrzebny jest numer działki.

    A zebyś wiedział, że takie rzeczy się dzieją... A nawet jeszcze lepsze.
    Umowy w stylu "Sprzedaje zagon od trzech buczków do kapliczki, co go
    dostałam po ojcu" nadal sie zdarzają. Ale nie tylko wśród "prostego ludu".
    Np pewien syndyk w pewnym miescie przy parcelowaniu pewnego upadłego
    zakładu tak podzielił teren na działki, że magazyn sprzedał jednemu
    kupcowi, a rampę ładunkową i plac manewrowy przy niej drugiemu. I teraz
    ten co ma magazyn nic nie może do niego schować bo drzwi są od strony
    rampy, a nawet jakby je wybił z drugiej strony to nic wyżej Żuka tam nie
    dojedzie bo droga dojazdowa od tej strony przecina podziemne kanały
    instalacji i ma za małą nośność. A właścicel placu i rampy zrobił tam
    parking bo kupił biurowiec i potrzebował miejsc parkingowych żeby go
    wynająć. Wesoło, na nie?

    --
    Falkenstein
    Oderint dum Metuant