  • 71. Data: 2005-09-18 19:56:34
    Temat: Re: Usprawiedliwienie nieobecności w szkole [GW]
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dgk19a$3u1$1@news.onet.pl>, akohoro wrote:

    > poprostu nie masz racji.Jeżeli chcesz tego konkretnego punktu to ten który
    > stoi w sprzeczności z konstytucją ,kodeksem cywilnym ,ustawą o sytemie
    > oświaty - to wałśnie to ,że dorosłego człowieka ma usprawiedliwiać rodzic.

    A konkrety?

    Renata

  • 72. Data: 2005-09-18 21:01:51
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Renata Gołębiowska [18 Sep 2005 19:53:37 GMT]:

    > No patrz, to samo powtarzam swojemu pracodawcy.

    I nie uwazasz, ze jest drobna roznica pomiedzy _swiadczeniem_
    pracy a _korzystaniem_ z uslugi? ;)

    Kira

  • 73. Data: 2005-09-18 22:40:19
    Od: "PAweł" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Kira" <c...@-...pl> napisał w wiadomości
    > Re to: Renata Gołębiowska [18 Sep 2005 19:53:37 GMT]:
    > I nie uwazasz, ze jest drobna roznica pomiedzy _swiadczeniem_
    > pracy a _korzystaniem_ z uslugi? ;)
    > Kira

    A nie uważasz, (zakładając, że dyskusja dotyczy szkoły
    państwowej/samorządowej), iz darczynca (czyli społeczeństwo), fundujacy
    uczniowi pełnoletniemu nauke ma prawo wymagac od obdarowanego spełnienia
    wymogów opisanych w regulaminie szkoły? -:)

    Zapamiętane będą słowa i czyny:
    "Polskość to nienormalność -takie skojarzenie narzuca mi się z bolesną
    uporczywością, kiedy tylko dotykam tego niechcianego tematu" -Donald Tusk

  • 74. Data: 2005-09-18 22:50:09
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 18/09/2005 19:47, PAweł wrote :
> [...]
    > sprawę, że zgodnie z regulaminem, który zaakceptował (skoro do tej szkoły
    > uczęśzcza i chce nauke w niej kontynuować) szkoła może tego
    > usprawiedliwienia nie uznac ze wszelkimi tego konsekwencjami
    > 2.Moze uznac warunki narzucone przez regulamin za nieodpowiadające mu, a
    > więc moze (wolno mu jako pełnoletniemu) z nauki zrezygnowac
    > 3. moze tez dązyć do zmiany regulaminu, poprzez wpływ na władze oswiatowe,
    > na drodze administracyjnej, sadowej i wyborów, tak jak kazdy obywatel.
    >
    > I to wszystko
    >
    > Oczywiscie może tez wypisywać różne rzeczy na gr. dyskusyjnych, tak jak i

    Zgoda co do punktu 3-go, regulamin przewidujący taki absurdalny
    obowiązek jest sprzeczny z prawem i należy go zaskarżyć w trybie
    administracyjnym.

  • 75. Data: 2005-09-18 22:52:48
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 19/09/2005 00:40, PAweł wrote :
> [...]
    > uczniowi pełnoletniemu nauke ma prawo wymagac od obdarowanego spełnienia
    > wymogów opisanych w regulaminie szkoły? -:)

    Ma, jeśli wymogi te są uregulowane w aktach prawa powszechnie
    obowiązującego: konstytucja, umowy międzynarodowe, ustawy,
    rozporządzenia na podstawie ustawy, akty prawa miejscowego.
    Społeczeństwo (Naród) wyraża swoją wolę, wyłącznie w ten sposób.
    Regulamin szkoły nie jest takim aktem.
    --
    Przemysław Płaskowicki
    What is truth? (Pontius Pilate)

  • 76. Data: 2005-09-18 23:19:49
    Od: poreba <d...@p...com>

    Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> niebacznie
    popelnil
    waw.pl:

    > Może przynieść cokolwiek lub nic, to zależy od tego, czy chce
    > mieć usprawiedliwioną nieobecność, czy nie.

    Ale przecież, zgodnie z takim regulaminem, TYLKO od rodziców
    usprawiedliwienie szkoła MOZE uznać
    (pomijam, jako w tej dyskusji nieistotne, że regulamin zapewne
    będzie wspominał coś o zaświadczeniach lekarskich,
    stawaniem na rozprawy sądowe itp.)

    --
    pozdro
    poreba

  • 77. Data: 2005-09-19 00:17:16
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    akohoro wrote:

    > pojęcie "obowiązek szkolny " jest pojęciem ustawaowym i jest zdefiniowany w
    > ustawie więc nie wprowadzaj ludzi w błąd.To pojęcie dotyczy obowiązku nauki
    > do ukończenia 18 roku życia i nic więcej ,a my tu dyskutujemy o prawach
    > ucznia ,który ukończył lat 18 - ten uczeń nie podlega "obowiązkowi
    > szkolnemu" ,i tego, od takiego ucznia ,nie wymaga ani Konstytucja,ani też
    > Konstytucja tego nie gwarantuje.
    > Nie mieszaj, regulaminów lub wypowiedzi pani minister ,która chyba nie
    > rozumie skutków prawnych wynikających z ukończenia 18 lat,z konstytucją i
    > ustawami.

    dodam dodatkowo, że obowiązek szkolny nie uznacza konieczności chodzenia
    do szkoły. Nauka w domu jest jak najbardziej dopuszczalną formą
    realizowania obowiązku szkolnego.

    A co do p. minister, to ona już tyle głupot palnęła, że najwyraźniej
    jedna więcej nie robi jej różnicy.

  • 78. Data: 2005-09-19 00:19:21
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Renata Gołębiowska wrote:

    > Wszystko się zgadza. Zatem wybrał sobie taki pełnolat szkołę
    > (dobrowolnie, przecież nie musi się uczyć), więc niech się stosuje do
    > regulaminu tej szkoły. Podobno są takie, gdzie uznają
    > usprawiedliwienia pełnolatów (pisał ktoś w tym wątku), niech idzie do
    > takiej.

    Regulamin szkoły niestety nie może być sprzeczny aniz ustawą, ani z
    konstytucją, więc po prostu regulamin szkoły, który takie zapisy zawiera
    nadaje się do zmiany.

  • 79. Data: 2005-09-19 00:20:21
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Renata Gołębiowska wrote:

    > Może przynieść cokolwiek lub nic, to zależy od tego, czy chce mieć
    > usprawiedliwioną nieobecność, czy nie.

    Dokładnie.
    Przy czym cokolwiek oznacza również kartę napisaną przez niego samego.
    Dla szkoły jest to wystarczająca podkładka do usprawiedliwienia
    nieobecności.

  • 80. Data: 2005-09-19 00:20:56
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    poreba wrote:

> [...]
    > (pomijam, jako w tej dyskusji nieistotne, że regulamin zapewne
    > będzie wspominał coś o zaświadczeniach lekarskich,

    Takie regulaminy w niedługim czasie zostaną zmienione i to szybciutko.